Gå til innhold

Hvordan fohindre en enkelt venn i å publisere noe på tidslinjen min?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lagt til en date på facebook, for tidlig. Han er muligens typen til å kunne skrive noe "klissete" på tidslinjen min, og det er jeg ikke interessert i. Selvfølgelig kan jeg forby han, men synes det er litt pinlig.

Har prøvd å finne ut, men an bare se at jeg kan velge mellom at alle venner får skrive på tidslinjen, eller bare meg. Det må vel finnes mer detaljerte innstillinger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ta fra ham andre rettigheter enn å lese.

Endret av Gjest
Gjest Grapefrukt
Skrevet

Bare ta på "godkjenn før publisering" også godkjenner du det bare ikke.

Haken er at du da må godkjenne alt som legges på tidslinjen din for at det skal vises offentlig. Jeg har det sånn og synes det er greit.

• Liker 7
Skrevet (endret)

Bare ta på "godkjenn før publisering" også godkjenner du det bare ikke.

Haken er at du da må godkjenne alt som legges på tidslinjen din for at det skal vises offentlig. Jeg har det sånn og synes det er greit.

Men gjelder ikke det bare tagging? Hvis jeg har forstått det rett, utløses dette kravet om godkjenning bare hvis noen skriver navnet mitt i en kommentar?

Hva om han ikke skriver navnet mitt, men bare "Ha en fin dag" på tidslinjen min?

Endret av frustrert_frue
Gjest Grapefrukt
Skrevet

Men gjelder ikke det bare tagging? Hvis jeg har forstått det rett, utløses dette kravet om godkjenning bare hvis noen skriver navnet mitt i en kommentar?

Hva om han ikke skriver navnet mitt, men bare "Ha en fin dag" på tidslinjen min?

Nei, dette er noe du gjør på innstillinger. Da må du godta absolutt alle innlegg, uansett om det er tagget eller ikke, før de publiseres på veggen din:)

Men det gjelder bare veggen din da, ikke andre steder på facebook. Men tror det er en innstilling som gjør at du også kan godkjenne/ikke godkjenne tagger andre bruker av deg. Men er litt usikker.

Skrevet

Litt ot, men hvordan gjør man slik at man må godkjenne det andre skriver på tidslinjen min før det vises? Eventuellt hvordan stenger jeg tidslinjen helt for at noen kan skrive på den? Hadde satt pris på forklaring i app siden jeg stort sett kun bruker den.

Anonymous poster hash: 5d7e3...26b

Skrevet

Nei, dette er noe du gjør på innstillinger. Da må du godta absolutt alle innlegg, uansett om det er tagget eller ikke, før de publiseres på veggen din:)

Men det gjelder bare veggen din da, ikke andre steder på facebook. Men tror det er en innstilling som gjør at du også kan godkjenne/ikke godkjenne tagger andre bruker av deg. Men er litt usikker.

Nå har jeg prøvd ut dette; Altså huket av for

Bad så en venninne skrive noe på veggen min. Det poppet opp på veggen uten noe som helts krav til godkjennelse fra meg, så det funket ikke. Ba henne også skrive noe på min vegg som inneholdt navnet mitt, hun trengte ikke godkjenning da heller...
Gjest Grapefrukt
Skrevet

Nå har jeg prøvd ut dette; Altså huket av for

Bad så en venninne skrive noe på veggen min. Det poppet opp på veggen uten noe som helts krav til godkjennelse fra meg, så det funket ikke. Ba henne også skrive noe på min vegg som inneholdt navnet mitt, hun trengte ikke godkjenning da heller...

Så rart?! Det fungerer nemlig helt fint på meg. Jeg må godkjenne alt. Kanskje du bare må logge inn/ut, og vente litt før funksjonen blir aktivert?

Har dessverre ikke flere råd enn det.

Skrevet

Tror du må være innlogget på PC. Så leter du deg fram under "Personverninstillinger".

Anonymous poster hash: 84e62...00e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...