Gå til innhold

raske, forholdsvis sunne middager for 1 person?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg liker å lage mat, men trives best å lage mat for hele familien og å bruke tid på kjøkkenet. Nå skal jeg bo på hybel 4-5 dager i uka pga. jobb, og må lage mat til bare meg. Og jeg er helt tom for idéer.

Krav:

- Raskt å tilberede (jeg kommer ofte veldig sent til hybelen

- Forholdsvis sunne retter (dvs. ikke pasta hele uka....)

Pris er ikke viktig.

Idéer mottas med stor takk!

Anonymous poster hash: 4ad72...8d0
Skrevet

supper - kjøp en stavmikser så blir jobben enklere :)

gryteretter

wok

fisk i folie (i ovn om du har der på hybelen)

siden du ikke bor der hele uken, så kan du jo lage med deg eller ta med rester fra hjemmet ditt (?) for de to første dagene.

Skrevet

Fisk i folie med masse grønnsaker er enkelt og kjempegodt! Wok eller kylling stekt i ovnen er jo også lett å lage til en person.

Skrevet

Min go-to kjappe middagsrett er ovnsvakt laks med wok, byggryn/bønner/kikerter og sweet chili (kan selvsagt velge ris eller annet). Eller laksesalat med ovnsbakt laks, ruccola/spinat, agurk, cherrytomat, avocado og fetaost med soltørket tomat :) Noen ganger bytter jeg ut laksen med kyllingfilet. Tar 15-20 min å lage hvis laksen/kjøttet er tint.

Gjest Citronella
Skrevet

Omelett med f.eks stekte grønnsaker i bunn. Stekt biff med en enkel salat. Fiskebuljong med grønnsaker hakket i tynne strimler (gjerne litt chili og ingefær i tillegg) - tilsett biter av laks og sitron/lime på slutten.

Skrevet

Fisk i folie.

Shakshuka.

kjøttdeig i pitabrød med salat.

Suppedag.

Skrevet

Burde kanskje google... Men hva er Shakshuka.?

Skrevet

Fisk i folie.

Shakshuka.

kjøttdeig i pitabrød med salat.

Suppedag.

Spiser du egentlig noe annet enn magashuka? :fnise:

Anonymous poster hash: 58ac1...99d

• Liker 1
Skrevet

Frossen lapskausblanding er genialt. Lag lapskaus eller suppe, tilsett gjerne ferske grønnsaker. Av kjøtt hiver du oppi noe med kort koketid - karbonadedeig i små boller, kyllingfilet, svin etc. Tilsett også hvitløk/chili/ingefær eller annet for ekstra smak. Ferdig på 15 minutter.

Anonymous poster hash: 6ddb9...18a
  • Liker 1
Skrevet

Spiser du egentlig noe annet enn magashuka? :fnise:

Anonymous poster hash: 58ac1...99d

Ja.

Skrevet

Burde kanskje google... Men hva er Shakshuka.?

Søk på forumet.

Skrevet

Reinskav! Stekes raskt i smør, og server med polarbrød og syltetøy, eventuelt med potetmos. Restene er godt kaldt også, som pålegg, så grei lunsj dagen etter.

Skrevet

Reinskav! Stekes raskt i smør, og server med polarbrød og syltetøy, eventuelt med potetmos. Restene er godt kaldt også, som pålegg, så grei lunsj dagen etter.

Det er forresten godt i wraps også, med rømme og syltetøy, salat og purre.

Gjest Grapefrukt
Skrevet

En laksefile/kyllignfile/ørretfile, wokgrønnsaker, en pakke egg-/nudler, og valgfri saus.

Tar ca 15 minutter maks. God rask wok! Fisk er enklest fordi man ikke trenger å rense den først.

Skrevet

Risotto er raskt og enkelt, lagd enten av kyllingkjøttdeig, karbonadedeig eller vanlig kjøttdeig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...