Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har fått det påvist? Genetisk, eller ervervet under graviditeten? Hvilken oppfølging eller behandling fikk dere eventuellt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen her som har fått det påvist? Genetisk, eller ervervet under graviditeten? Hvilken oppfølging eller behandling fikk dere eventuellt?

Ja, jeg har leiden mutasjon så det er genetisk. Var innlagt tilsammen nesten en mnd med blodpropper, det var da de fant det ut og behandlingen for min del er bare blodfortynnende..

Anonymous poster hash: fb790...745

Skrevet

Jeg har fått det påvist, aldri vært gravid men fikk beskjed i første omgang om at dersom jeg ble gravid måtte jeg bruke Klexane fra uke 8. En -annen lege sa fra positiv test. Påvist etter blodpropp.

Anonymous poster hash: 62832...348

Skrevet

Hmm... Jeg har det, men de er usikre på om det er genetisk eller erveret siden det var tilfeldig at de fant det ut. Er dog genetisk utsatt, så regner egentlig meddet er det....

Men legen min mener at det ikke trengs noen ekstra oppfølging? Det strider litt mot den oppfatningen jeg får av å lese på nettet...? Er plutselig redd for blodpropp på morkaken osv...:sjenert:

Skrevet

Jeg ville dratt til en annen lege, blodpropper er ikke noe å spøke med. Virkelig!!! Jg snakker av erfaring, det var bare pur flaks at det ikke satte seg blodpropp i morkaken!! Huff.. Fælt å tenke på hva som kunne skjedd.

Skrevet

Har time hos en annen lege om et par uker... Men hvem er det egentlig som er spesialister på dette feltet?

Skrevet

Har time hos en annen lege om et par uker... Men hvem er det egentlig som er spesialister på dette feltet?

Kardiologer på sykehuset.

Skrevet

Evt hematologer... Mange gynekologer vet også en del om dette :)

Anonymous poster hash: 62832...348

Skrevet

Hvor holder du til, TS? Tenker på hvilket sykehus.

Skrevet

Etter min første fødsel fikk jeg påvist protein s mangel. Dette ble oppdaget siden morkaka så forferdelig ut, hadde vært masse blodpropper i den. Barnet var lite og tok ikke til seg næring på slutten av graviditeten.

I neste svangerskap gikk jeg på blodfortynnende; klexane-sprøyter. Barnet ble normalt stort og morkaka så fin ut :-)

Anonymous poster hash: 1af02...a79

Skrevet

I mitt tilfelle tok fastlegen tak i det.. Virket som sykehuset mente noen av testene var for dyre! Heldigvis var fastlegen nysgjerrig og engasjert..

Skrevet

I mitt tilfelle tok fastlegen tak i det.. Virket som sykehuset mente noen av testene var for dyre! Heldigvis var fastlegen nysgjerrig og engasjert..

Skrevet

Jeg har protein s mangel, og fikk mye oppfølging i svangerskapet. Gikk på blodfortynnende fra 2. Trimester, hadde ul i uke 27 og 35. Kontroll hos fastlege hver 4. Uke pluss kontroller hos jordmor.

Vet ikke hvor langt du er på vei, men om du ikke har vært på ordinær ul enda, så ta det opp da også.

Skrevet

Jeg har også fått det påvist. Fikk blodpropp i svangerskapet og gikk på fragmin frem til 6 uker etter fødsel. Da begynte jeg på Marevan som jeg etter en ny blodpropp nå må gå på trolig resten av livet. Er nå gravid på ny, byttet til Fragmin og skal ha ekstra INR målinger, men ikke så mye ekstra ved siden av det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...