AnonymBruker Skrevet 20. november 2013 #1 Skrevet 20. november 2013 Blir helt paranoid. Bare siden september har 20 stk fjernet meg som venn på Facebook (har ufrivillig god hukommelse med tall osv) og fatter ikke hva jeg har gjort :/ før september var det jo mange i mnd da også. Dette er folk jeg har kjent lenge, og har sendt meld til ei og spurt hvorfor, men da fikk jeg ikke svar. Prøver å tenke at Facebook er en liten tulledel av livet men plager meg litt alikevel. Ser heller ikke ut som at de har ryddet opp for de har fortsatt er drøss av venner, tenker at det ligger mye drit om meg på nett som jeg ikke vet om?! Blir veldig fornærmet kjenner jeg. Hva skal til for at dere fjerner en venn?Anonymous poster hash: 6b576...929
Mynona Skrevet 20. november 2013 #2 Skrevet 20. november 2013 Hvor ofte og hva legger du ut på facebook? Det kan være en forklaring? Har du noen kontroversielle meninger som du ytrer på FB? Hvor mange venner har du sånn ca. 20 av 200 venner synes jeg er mye, mens 20 av 800 venner er ikke så innmari mye. 13
Surriball Skrevet 20. november 2013 #3 Skrevet 20. november 2013 For meg er det enten at jeg ikke føler det er noen vits å ha personen på fb lenger siden personen er så perifer eller at personen spammer ned newsfeeden med et eller annet. 4
AnonymBruker Skrevet 20. november 2013 #4 Skrevet 20. november 2013 At folk spammer ned Home siden min med alt selv din mor ville brydd seg midt på leggen om. Anonymous poster hash: 6a0f8...b51 5
Polymorph Skrevet 20. november 2013 #5 Skrevet 20. november 2013 Jeg merket for en stund tilbake at antall venner det så ut som jeg hadde på fb varierte fra dag til dag, da kunne jeg ha f.eks 200 venner en dag og 205 neste dag uten å ha lagt til noen nye... Så jeg tror ikke stemmer helt det som står
Gjest LadyGlaGla Skrevet 20. november 2013 #6 Skrevet 20. november 2013 (endret) Jeg sletter venner om det blir f.eks mye prat om egen sykdom eller hvis det blir alt for private og personlige poster. Om alt fra samlivsbrudd til mensen. Og de som sutrer mye skåner jeg meg også fra. Hva legger du ut på FB da? Hvilken "stil" har du der? Endret 20. november 2013 av LadyGlaGla 4
AnonymBruker Skrevet 20. november 2013 #7 Skrevet 20. november 2013 Det er ingen ting unormalt. Folk får seg av og til en idè om at de har for mange venner på fjesboka, de ser at du ikke er noe særlig aktiv, de tenker at de ikke prater så mye med deg osv. Dette er ingen ting å ta seg personlig fornærmet av. Jeg driver på å mister folk hele tiden og, har så få der, så jeg legger merke til det. Men det er ingen ting å tenke på. Anonymous poster hash: 9f37f...19a
AnonymBruker Skrevet 20. november 2013 #8 Skrevet 20. november 2013 Spiller du candy crush?:-PAnonymous poster hash: 2aa3c...cb1 43
Ferny Skrevet 20. november 2013 #9 Skrevet 20. november 2013 Høres ganske rart ut. Hvis jeg fjerner en venn så er det fordi jeg ikke egentlig kjenner vedkommende, og aldri treffer han/hun sånn ellers heller. Eller hvis det er en eks/eksflørt som jeg har noe imot av ulike grunner (og ut av syne, ut av sinn osv.).
Gjest Grapefrukt Skrevet 20. november 2013 #10 Skrevet 20. november 2013 (endret) En gang var det veldig mange i min vennekrets som fjernet en fyr fra listen fordi han ikke hadde noen bilder av seg selv, så alle ble litt paraniode. (Mange som stjeler bilder og legger ut på diverse sider. Det var snakk om kanskje 100 stykker, jeg var blandt dem. Det kan ikke være noe slikt da? Edit: Ellers sletter jeg folk med teite statusoppdateringer av usakelig politiske/religiøse teamer, folk som skriver for mye, folk som sender ut spillegreier, folk som oppdaterer selvgode ting i tusentall ol. - Pleier ikke å skje å ofte da. Endret 20. november 2013 av Grapefrukt 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2013 #11 Skrevet 20. november 2013 Hva typisk poster du på facebook? De som fjerner deg, er det nært bekjente/venner - eller folk man såvidt ville hilst på om man traff dem på gaten? Det kan være tilfeldig, men forklaringen kan også ligge der. Anonymous poster hash: f0718...d40 1
Ferny Skrevet 20. november 2013 #12 Skrevet 20. november 2013 ....ja, og de som hele tiden oppdaterer statusen sin med idiotiske meninger og/eller altfor privat informasjon om sykdom etc. (HERREGUUUD, tenker jeg da). 2
AnonymBruker Skrevet 20. november 2013 #13 Skrevet 20. november 2013 Blir helt paranoid. Bare siden september har 20 stk fjernet meg som venn på Facebook (har ufrivillig god hukommelse med tall osv) og fatter ikke hva jeg har gjort :/ før september var det jo mange i mnd da også. Dette er folk jeg har kjent lenge, og har sendt meld til ei og spurt hvorfor, men da fikk jeg ikke svar. Prøver å tenke at Facebook er en liten tulledel av livet men plager meg litt alikevel. Ser heller ikke ut som at de har ryddet opp for de har fortsatt er drøss av venner, tenker at det ligger mye drit om meg på nett som jeg ikke vet om?! Blir veldig fornærmet kjenner jeg. Hva skal til for at dere fjerner en venn?Anonymous poster hash: 6b576...929 Jeg har slettet 2-3 venner som ukritisk deler ut linker med rasistisk og fordomsfullt innhold. Har ingenting i mot at man har forskjellige meninger, men noen ganger går enkelte for langt. Så når våre grunnverdier ikke klaffer, så er det bedre å slette slike folk mener jeg. Anonymous poster hash: 392f3...e9f 2
AnonymBruker Skrevet 20. november 2013 #14 Skrevet 20. november 2013 Takker for svar! Jeg skriver vel 2 statuser i mnd, var mer før. Liker div bilder og gratulerer folk med dagen jevnlig, ellers kan jeg ikke tenke hva som er annerledes enn andre. Er privat og utleverer aldri noe jeg ikke kan stå for, er flere år siden jeg skrev om politikk osv, nå er det mer om det er noe morsomme linker fra youtube osv. Skifter profilbilde relativt ofte i perioder om jeg er misfornøyd med bildene, kan det være det som plager folk? At jeg virker overfladisk?! Er bare bilder av ansiktet. Har ca 500 "venner" nå, var 540 før sommeren. Er jo noen som har fjernet meg som er ganske perifere, type møttes på byen og det har jeg full forståelse for, men er mange nå som har fjernet meg som jeg har vært gode venner med litt tidligere, men fortsatt sånn at vi kunne møttes på en øl om dere skjønner. Tør ikke spørre fler om grunnen for er så redd jeg ikke vil like svaret, blir nervøs om det er stygge rykter ute å går, eller pikante bilder på nett uten at jeg vet om det (som sagt litt paranoid nå). Kjenner ihvertfall at jeg blir snurt selv om jeg vet det er teit å bry seg om sånne bagateller. Anonymous poster hash: 6b576...929
AnonymBruker Skrevet 20. november 2013 #15 Skrevet 20. november 2013 Takker for svar! Jeg skriver vel 2 statuser i mnd, var mer før. Liker div bilder og gratulerer folk med dagen jevnlig, ellers kan jeg ikke tenke hva som er annerledes enn andre. Er privat og utleverer aldri noe jeg ikke kan stå for, er flere år siden jeg skrev om politikk osv, nå er det mer om det er noe morsomme linker fra youtube osv. Skifter profilbilde relativt ofte i perioder om jeg er misfornøyd med bildene, kan det være det som plager folk? At jeg virker overfladisk?! Er bare bilder av ansiktet. Har ca 500 "venner" nå, var 540 før sommeren. Er jo noen som har fjernet meg som er ganske perifere, type møttes på byen og det har jeg full forståelse for, men er mange nå som har fjernet meg som jeg har vært gode venner med litt tidligere, men fortsatt sånn at vi kunne møttes på en øl om dere skjønner. Tør ikke spørre fler om grunnen for er så redd jeg ikke vil like svaret, blir nervøs om det er stygge rykter ute å går, eller pikante bilder på nett uten at jeg vet om det (som sagt litt paranoid nå). Kjenner ihvertfall at jeg blir snurt selv om jeg vet det er teit å bry seg om sånne bagateller.Anonymous poster hash: 6b576...929 Folk har ulike verdier og det er ikke alltid at disse klaffer. Ingenting å bli lei seg for fordi livet er slik Anonymous poster hash: 392f3...e9f
AnonymBruker Skrevet 20. november 2013 #16 Skrevet 20. november 2013 For å være ærlig hørtes det rart ut hvis 40 venner av deg plutselig har blitt borte over sommeren. Akkura hvor ofte er det du skifter disse profilbildene? Anonymous poster hash: 44948...9b3 3
AnonymBruker Skrevet 20. november 2013 #17 Skrevet 20. november 2013 Selv sletta jeg nesten alle jeg gikk i klasse med på barneskolen, unntatt et par av de. Dette pga jeg ikke klarer å legge bak meg all mobbingen deres, de gjorde barneskoleårene til et helvete, og så skal man i ettertid late som ingenting... Da jeg begynte å slette noen, starta venner av de, som jeg også gikk i klasse med, å slette meg, så det virka som at de trodde at det var de, og ikke jeg, som sletta og derfor fulgte deres eksempel, som egentlig var mitt. Like greit. Godt å være kvitt de verste mobberne, og godt å se at de nå, i en alder av over tretti, fortsatt ikke har blitt voksne, eller særlig mer sympatiske enn for over tyve år tilbake. De jeg ellers kan finne på å slette, er f eks om de spammer med bilder fra døde, maltrakterte mennesker, eller dyreskjending, eller annet som gjør at jeg setter lunchen i halsen. Takler ikke å få sånne bilder på newsfeeden. Er heller ikke særlig glad i negativt gnål, eller 13245 statusoppdateringer og linker om dagen, fra samme person. Anonymous poster hash: cfce1...dbb 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2013 #18 Skrevet 20. november 2013 Må være rundt 40, for hadde 520 venner vinter/våres, og har fått en del venneforespørsler siden da som jeg har godtatt. Nå har jeg altså 500 venner så det går jo opp, mellom 30-40 stk, og det er bare i år!! Går i perioder. Kan ha samme bilde i flere mnd men av og til syns jeg profilbildet er stygt og da kan jeg bytte 2 ganger i mnd.. Anonymous poster hash: 6b576...929
Gjest s@nd Skrevet 20. november 2013 #19 Skrevet 20. november 2013 (endret) Jeg fjerner svært sjelden venner på facebook, rett og slett fordi jeg ikke tilbringer så mye tid der. Jeg blokkerer vedkommende, jeg, hvis det blir for mye tull og spam. De få gangene jeg sletter venner, er når jeg ikke kjenner personen, eller at personen skriver uhyggelige meldinger eller virker frekk mot andre; skriver dritt og lager mye unødvendig drama. Har hendt en gang, tror jeg. Maks to. Og ellers har jeg blokkert flere folk, fordi de skrev ting på veggen opp til flere ganger om dagen (om hva de spiste til middag,når de sto opp, når de skulle legge seg, osv.), og noen har også laget stort drama i et innlegg og vært motbydelig mot andre. Jeg vil ikke ha slik på veggen, så jeg rydder den i blant. Men om du ikke er en person som irriterer andre, spammer, skriver frekke kommentarer,osv. så aner jeg ikke hvorfor folk gjør det. Kanskje det er rykter? Jeg vet ikke... Jeg vet om flere som driver å rydder i vennelisten sin regelmessig(fordi de skriver det på veggen sin). En jeg gikk i klasse med skrev en dag på facebook: Nå har jeg tatt meg god tid og ryddet i vennelisten min, for å se hvem jeg ikke vil ha der/trenger der. Dagen etter var jeg slettet. Å la alle vite det var jo.... hyggelig.... Endret 20. november 2013 av s@nd
Gjest Oblivion Skrevet 20. november 2013 #20 Skrevet 20. november 2013 Nå følger ikke jeg så godt med, men har omtrent 600 venner på facebook. Mange av disse har jeg studert med, eller kjent dem fra en tidligere jobb. De jeg ikke har kontakt med, kanskje jeg ikke har sett dem på 10 år -de blir etterhvert borte fra listen min, litt etter litt. Jeg sletter ofte, og blir slettet -og legger til nye bekjentskaper i samme fart. Facebook er personlig for meg også -men i lukkede grupper og ved å avgrense hvem som kan se hvilke poster jeg legger ut. Jeg rigger også newsfeeden min sånn at jeg slipper å se oppdateringene fra de jeg ikke ønsker å følge med på til daglig. Hadde garantert reagert om noen av de jeg virkelig anser som venner hadde slettet meg -men alle de andre som bare er/var bekjente fra en svunnen tid, de tenker jeg jo ikke over at forsvinner. Ja om jeg ikke skulle sitte å nistirre på antallet venner da -da skjønner jeg vel at "noen" har forsvunnet, men jeg aner sannsynligvis ikke hvem -og er det egentlig så viktig? Reagerer du fordi det er gode venner som har slettet deg, eller fordi du er opptatt av å ha mange "venner" på facebook?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå