Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 16 og har en forferdelig halsbrann. Det er så ille at det fører til kvalme.

Har for slakk muskel i spiserøret (og har gatt det i ca 2 år), men det er allikevel mye verre nå enn før jeg ble gravid.

Noen som har noen gode tips? :)

Anonymous poster hash: 23ee3...728

Skrevet

Gaviscon.

Anonymous poster hash: da38f...e04
Skrevet

Galieve går Gaviscon en høy gang for min del! Spiste pakkevis i svangerskapene, det reddet hele situasjonen. :)

• Liker 2
Skrevet

Før jeg ble gravid drakk jeg vann med natron, noe som fungerte godt for meg. Men kan dette tas når jeg er gravid? Noen som vet?

Er desperat i kveld. Enda jeg trodde jeg var "imun" siden jeg i perioder har gått med daglig halsbrann over mange uker. Og kun har trengt natron en og annen dag.

Skrevet

Galieve går Gaviscon en høy gang for min del! Spiste pakkevis i svangerskapene, det reddet hele situasjonen. :)

Enig, synes gaviscon smaker grusomt, men galieve smaker godt og fungerer bedre :)

Skrevet

Før jeg ble gravid drakk jeg vann med natron, noe som fungerte godt for meg. Men kan dette tas når jeg er gravid? Noen som vet?

Er desperat i kveld. Enda jeg trodde jeg var "imun" siden jeg i perioder har gått med daglig halsbrann over mange uker. Og kun har trengt natron en og annen dag.

Er ikke farlig å drikke natron såvidt jeg vet.

Skrevet

Somac-kur? Nå veit jeg ikke om gravide kan bruke dette legemiddelet. Men å spise tørr havregryn har hjulpet for meg (har hatt halsbrann siden jeg var 15). Melk kan også noen ganger hjulpet. Huff, det er fælt når det står på, ofte opplevd at det skvalper opp magesyre når jeg legger meg for kvelden, skikkelig uggent!

Skrevet

Jeg bruker nyco fruktsalt.

Skrevet

De selger Link tabeletter og liknende på apoteket. løp og kjøp...

Skrevet

Helmelk og sjokomelk dempet det veldig for min del.

Skrevet

Love hearts har av alle ting hjulpet mange av mine venner under graviditet. Vet imidlertid ikke hvor kraftig halsbrann de har hatt eller hvor heldig det er med alt sukkeret i love hearts.

Anonymous poster hash: c1ecc...7c0
Skrevet

Hjelper litt å ligge på venstre side om natten istedet for høyre. Ligger man på høyre har magesyren fri passasje opp i spiserøret. Ellers hjelper sjokolademelk for meg, men sikkert vanlig melk også..

Skrevet

Gaviscon er forferdelig! Etter å ha prøvd det vet jeg nå hvordan en hund med rabies har det...

Jeg drikker sjokomelk, mye sjokomelk. Er det eneste som funker ordentlig :( Bruker Novaluzid også, men det varer bare så og så lenge, sjokomelk kan jeg gå å smådrikke så jeg slipper å få det i det hele tatt om jeg er flink og husker det :)

Skrevet

Gaviscon hjalp bare en liten stund :grine:. Dessuten skal den kun brukes etter en halvtime etter et måltid. Men jeg har konstant sure oppstøt og gulper. Så jeg må nok ty til noe annet.

Jeg kommer ikke til å spise godis som lovehearts :fnise:

Får bli melkeprodukter som h-melk og yoghurt :gravid: , men ikke sjokomelk pga alt sukkeret.

Annonse
Skrevet

Gaviscon hjalp bare en liten stund :grine:. Dessuten skal den kun brukes etter en halvtime etter et måltid. Men jeg har konstant sure oppstøt og gulper. Så jeg må nok ty til noe annet.

Jeg kommer ikke til å spise godis som lovehearts :fnise:

Får bli melkeprodukter som h-melk og yoghurt :gravid: , men ikke sjokomelk pga alt sukkeret.

Hvorfor akkurat h-melk? Hvorfor ikke lettmelk eller annen melk? H-melk er jo fryktelig fett. Bare lurer på om jeg har gått glipp av noe. :wink:

Jeg er jo relativt lite plaget da, så for meg er det ikke de store mengdene sjokomelk det er snakk om. Kanskje lege eller jordmor har noen gode tips? :)

Skrevet

Hvorfor akkurat h-melk? Hvorfor ikke lettmelk eller annen melk? H-melk er jo fryktelig fett. Bare lurer på om jeg har gått glipp av noe. :wink:

Jeg er jo relativt lite plaget da, så for meg er det ikke de store mengdene sjokomelk det er snakk om. Kanskje lege eller jordmor har noen gode tips? :)

Bare fordi det er tykkere, og danner en tykkere himme enn lettmelk. Ellers går det i kefir og yoghurt.

Skrevet

Melk og sjokolade er noe av det verste du kan få i deg ved halsbrann. Det virker som det virker till å begynne med, men gjør det ti ganger verre på sikt. Spør på apoteket.

Anonymous poster hash: da38f...e04
Skrevet

Nyco og love hearts.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...