AnonymBruker Skrevet 20. november 2013 #1 Skrevet 20. november 2013 Hei ! Lurer på som overskriften forteller .... Når pynter dere til Jul :-) ? Og når går juletreet opp ? Anonymous poster hash: 4d4d3...1ff
Fuglen Skrevet 20. november 2013 #2 Skrevet 20. november 2013 Pynter de siste dagene av november så alt er klart til 1. desember Juletreet pynter vi sammen lille julaften
englove Skrevet 20. november 2013 #3 Skrevet 20. november 2013 Vi finner frem lilla ting til advent, og setter opp adventsstake og henger stjerna i vinduet til 1. søndag i advent. Julepynten kommer opp en uke eller to inn i desember, og juletreet har vi alltid brukt å pynte og sette opp lille julaften. 1
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 20. november 2013 #4 Skrevet 20. november 2013 Vi har ikke så mange juleting enda, men selve juletreet skal i alle fall opp på lille juleaften.
Kassiopeia Skrevet 20. november 2013 #5 Skrevet 20. november 2013 Dette er første året vi feirer jul hjemme, så det har gått mye penger på julepynten nå siden vi manglet stort sett alt. Her ordner jeg klar julepynten den 1.desember og hopper over advent. Juletreet venter vi med til lillejulaften.
AnonymBruker Skrevet 20. november 2013 #6 Skrevet 20. november 2013 vi begynner å pynte første desember Og juletreet setter vi opp og pynter på lillejulaften Anonymous poster hash: 412a1...309
Gjest tuppesjura Skrevet 20. november 2013 #7 Skrevet 20. november 2013 Adventspynt 1.desember. Resten lillejulaften når ungene er lagt! Her er det nissen som pynter til jul! 3
Gjest Solstråla88 Skrevet 20. november 2013 #8 Skrevet 20. november 2013 Pynter til jul første helgen i advent. Har ikke juletre, men skulle vi hatt det, hadde ikke dette kommet opp før lille julaften
missdior Skrevet 20. november 2013 #9 Skrevet 20. november 2013 Pynter littegrann den 1.desember, adventspynt og julestjerner osv. Så den 13.desember kommer resten opp.. Men tror jeg må jukse litt i år, for jeg er sååå julespent! Juletreet kommer opp 23.desember, og da pynter vi i lag
Nephthys Skrevet 20. november 2013 #10 Skrevet 20. november 2013 Vi pynter første søndag i advent. Juletreet og alt! (Vi har ikke ekte juletre). Vi er borte alle juledagene hos ulike deler av familien vår, så er greit å nyte julepynten hele desember.
AnonymBruker Skrevet 20. november 2013 #11 Skrevet 20. november 2013 Pynter folk tidligere til jul nå enn før? Da jeg var liten (på -70 tallet) husker jeg at mamma satt frem nisser og røde duker og julepynten samme kveld som vi pyntet treet - på lillejulaften. For meg er det derfor veldig rart å skulle sette frem julepynt 1. desember. For meg begynner julen lillejulaften. Jeg bare lurer :-) Anonymous poster hash: 3a198...d75 4
Tøytigern Skrevet 20. november 2013 #12 Skrevet 20. november 2013 Jeg blir så sliten av at alt i samfunnet er julepyntet i en og en halv måned før jul (Julev narer jo fra november til januar i Norge...)at jeg virkelig ikke orker å ha det hjemme i stua også. Så her utsettes det til dagen før den 24de. 2
Silkepiken Skrevet 20. november 2013 #13 Skrevet 20. november 2013 Vi henger opp adventsstjerne og adventsstaker til første søndag i advendt, kanskje litt lilla lys. Og så utover i desember så bruker vi kanskje lilla servietter til søndagene og leggerkanskje på noen lilla duker. Julestjernene, altså blomster, pleier vi å pynte med litt inn i desember en gang. En gang i fra 17-22 pleier vi å pynte til jul, finne fram all julepynten og lage det slik det alltid pleier å være. Juletreet bli som regel pyntet 21-22-23 en gang, vi har ikke noe fast dag.
Fashiondiva Skrevet 20. november 2013 #14 Skrevet 20. november 2013 Vi setter fram nisser og legger på røde duker rundt 22 desember, og juletreet kommer opp lillejulaften
AnonymBruker Skrevet 20. november 2013 #15 Skrevet 20. november 2013 Pynter folk tidligere til jul nå enn før? Da jeg var liten (på -70 tallet) husker jeg at mamma satt frem nisser og røde duker og julepynten samme kveld som vi pyntet treet - på lillejulaften. For meg er det derfor veldig rart å skulle sette frem julepynt 1. desember. For meg begynner julen lillejulaften. Jeg bare lurer :-) Anonymous poster hash: 3a198...d75 Ikke bare det, men julen skal visst ut mye tidligere enn før, hos noen før nyttårsaften. Men ikke i mitt hus! Her pyntes det til advent første søndag i advent, julepyntingen skjer lillejulaften og julen skal ut trettende dag jul. Anonymous poster hash: 72ee3...fa4 2
Tøytigern Skrevet 20. november 2013 #16 Skrevet 20. november 2013 Ikke bare det, men julen skal visst ut mye tidligere enn før, hos noen før nyttårsaften. Men ikke i mitt hus! Her pyntes det til advent første søndag i advent, julepyntingen skjer lillejulaften og julen skal ut trettende dag jul. Anonymous poster hash: 72ee3...fa4 Kanskje folk flest er leie av den eviglange julesesongen som varer fra medio september til nyttårsaften? 3
Portvinpiken Skrevet 20. november 2013 #17 Skrevet 20. november 2013 Kanskje folk flest er leie av den eviglange julesesongen som varer fra medio september til nyttårsaften? Når folk begynner å pynte allerede i begynnelsen av desember så forstår jeg jo det :-). Hos oss pynter vi ordentlig til jul på lillejulaften. Før det henger jeg opp julestjerner i vinduet og pynter litt til adventstiden. 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2013 #18 Skrevet 21. november 2013 Jeg kommer nok til å pynte 1 desember, og juletreet har jeg ikke bestemt meg for ennå. Jeg har lyst å nyte juletiden før selve julaften i god tid. Glede meg til julaften. Om jeg pynter lillejulaften nyter jeg det 2 dager så er julen over for min del. Er lite koselig å sitte å se på juletreet dagen etter jul, og vite at julaften er forbi Anonymous poster hash: 4d4d3...1ff
Viktualia Skrevet 21. november 2013 #19 Skrevet 21. november 2013 Jeg har julestjerne i vinduet og en adventsstake fra første søndag i advent. Advent er for meg juleforberedelser, der vi handler gaver, baker litt osv. Jeg forsøker å begrense julemat før jul, selv om det ikke er så lett når man blir invitert på det ene og andre. Jula starter lille julaften med pynting og de siste forberedelsene, og er ikke over før trettende dag jul. Noen ganger strekker jeg det til tjuendedagen også. Jeg syns så synd på dem som mener jula er over etter julaften, romjula er jo så koselig med familie- og venneselskaper, lys og varme og et kjærkomment avbrekk fra hverdag midtvinters. Og i dagene etter nyttår kan man ha juletrefest! 1
Geralt Skrevet 21. november 2013 #20 Skrevet 21. november 2013 Juletreet pyntes lille julaften. Det er "forbud" mot å pynte til jul før vi er i desember.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå