kissi Skrevet 20. november 2013 #1 Skrevet 20. november 2013 Noen kyndige her inne som kan hjelpe en stakkar? Jeg er ganske ny i strikkinga, og det jeg skal strikke nå fant jeg bare på engelsk...og da kom utfordringene ramlende. Noen som kan hjelpe meg å forstå den? Skal strikke dette http://knittventures.wordpress.com/2011/01/18/tardiswristwarmers/ og er ikke alt jeg forstår. CO 48 sts, 12 sts on each needle. Join in round, being careful not to twist sts. (legg opp 48 masker, med 12 masker på hver pinne) Work in 2×2 rib for 14 rows. (usikker på dette) Rnd 1-3: k even. (strikk vanlig i tre runder) Begin working flat. Row 4: p even. (en runde vrang) Row 5: k even. (en runde rett) Row 6: p 7, pm, p 34, pm, p7 (7 vrang, sett inn merke, 34 vrang, sett merke, 7 vrang) Rows 7-26: Work chart between the markers, using Fair Isle and stranding the yarn along the back. (da har jeg vel kommet meg til mønsteret og skal begynne på det. Men må jeg bruke Fair Isle? Kan jeg ikke bare sette inn fargen når jeg kommer dit?) Rows 27-28: work two rows even in blue If you prefer a stockinette edge, continue in stockinette until the desired length is achieved, then BO, leaving a tail of at least twelve inches. Otherwise, work 2×2 ribbing until desired length is achieved, then BO, leaving a tail of at least twelve inches.
cassio Skrevet 20. november 2013 #2 Skrevet 20. november 2013 (endret) Work in 2×2 rib for 14 rows. (usikker på dette) - Strikk 2 rett 2 vrang 14 omganger. Begin working flat. - Her skal du strikke fram og tilbake. Row 4: p even. (en runde vrang) - pinne, ikke runde Row 5: k even. (en runde rett) - pinne, ikke runde Rows 7-26: Work chart between the markers, using Fair Isle and stranding the yarn along the back. (da har jeg vel kommet meg til mønsteret og skal begynne på det. Men må jeg bruke Fair Isle? Kan jeg ikke bare sette inn fargen når jeg kommer dit?) - Fair isle er det samme som mønsterstrikk. Endret 20. november 2013 av cassio
AnonymBruker Skrevet 20. november 2013 #3 Skrevet 20. november 2013 Work in 2×2 rib for 14 rows - Strikk 2x2 ribb i 14 omganger, altså 2 rett, 2 vrang. Begin working flat. - Fra nå av skal du strikke fram og tilbake/flatt, (fram til nå strikkes det rundt) (da har jeg vel kommet meg til mønsteret og skal begynne på det. Men må jeg bruke Fair Isle? Kan jeg ikke bare sette inn fargen når jeg kommer dit?) - jupp, fair isle er bare et navn på mønsterstrikk med flere farger Var resten ok? Har du funnet strikkeordlister? Her er ei jeg liker, og i tillegg har garnstudio ei god liste på sine sider. http://www.strikkeoppskrift.com/engelske-ord-og-uttrykk Anonymous poster hash: 29f6c...edf
kissi Skrevet 20. november 2013 Forfatter #4 Skrevet 20. november 2013 Takktakk! Da greier jeg meg en stund, hvertfall Får bare begynne og se hvordan det går. Det er ofte lettere å forstå en oppskrift når jeg holder på også, enn når jeg leser den på forhånd. Takk for ordliste, den må jeg spare på!
AnonymBruker Skrevet 20. november 2013 #5 Skrevet 20. november 2013 Det er jeg helt enig i, når en er begynt å strikke gir det seg ofte litt selv hva de mener bare å hoppe i det! Innmari kule pulsvarmere forresten! Lagra linken Anonymous poster hash: 29f6c...edf
kissi Skrevet 20. november 2013 Forfatter #6 Skrevet 20. november 2013 Ble litt usikker videre likevel, jeg. Har kommet dit hvor jeg skal "begin working flat". Strikke fram og tilbake? Må jeg ikke fortsatt strikke pinne for pinne rundt? Nå skjønner jeg plutselig ingenting
AnonymBruker Skrevet 21. november 2013 #8 Skrevet 21. november 2013 Du skal strikke frem og tilbake, og da må du strikke rett på rettsiden og vrang på vrangsiden for å få glattstrikk. Dette er for å få hullet til tommelen. Anonymous poster hash: c8b36...944
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå