Gå til innhold

Doctor Who - where do I begin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå skal jeg se Dr. Who, banna bein. Men hvor skal jeg begynne? Med sekstitallsversjonen? Eller skal jeg gå rett på 2005-versjonen? Hva anbefaler dere, og i tilfelle jeg skal starte på begynnelsen, hvor finner jeg det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

2005-versjonen.

Følg opp med Torchwood.

• Liker 9
Skrevet

2005-versjonen.

Følg opp med Torchwood.

Dette!

• Liker 1
Skrevet

Ja, og så er det tegnefilmminiserien og for de litt mer barnlige av oss; The Sarah Jane chronicles, som er en barne/ungdomsserie.

Skrevet

Ja! Doctor who må du se :D

Det jeg gjorde var å se fire episoder fra fire forskjellige sesonger og alle de tre nye doktorene på en dag. Det var de som fikk meg hekta og allerede var fans som valgte episodene, slik at det ble gode episoder som fungerte godt enkeltstående. Vi så den første episoden med Eccelston og den første med Smith (The elleventh hour) og "Blink" med Tennant. Tror vi så en av juleepisodene med Tennant også. Det funka for meg :) Hvis du synes det blir for lite sammenhengende vil jeg anbefale å starte på første episode fra 2005 :)

Gjerne fortell hva du synes når du har sett noen episoder!

Skrevet

Nå er det kinofilm også.

Skrevet

Vil mere kalle det en forlenget spesialepisode som blir vist på kino pga det er jubileum... :)

Skrevet

Jada, vet jo det. Men doktorer møtes, det må jo bli bra.

Skrevet

Har du ikke sett den ennå, Silfen?

Skrevet

omg... Gled deg. Så den på kino i London på lørdag!

• Liker 1
Skrevet

Jeg kjenner ingen whovians å gå med. :(

Skrevet

Jeg kjenner ingen whovians å gå med. :(

Ikke jeg heller, så jeg gikk alene. :)

Skrevet

Sorry avsporing, men:

Finner dere ting å dra på, så DRA. Doctor who fans er utrolig koselige mennesker som blir i ekstase bare de ser en fez eller en screwdriver. Var selv i London i helga på kino og på excel arena i London. Det var MASSE mennesker som begynte å snakke med meg bare pga kostymet mitt(11th doctoren) og andre ganger pga Tom Baker skjerfet mitt. Det er så lett å komme i prat med mennesker som har samme fandom. Var også i Hobbiten kø utenfor colosseum kino uten å kjenne noen. Nå har jeg 40 nye venner og 10 av de snakker jeg så og si daglig med. Så får dere sjanse til slikt igjen...DRA! Kommer dere til Oslo, så kontakt meg her på kvinneguiden så kan jeg alltid møtes.

• Liker 2
Skrevet

Jeg begynte på 2005-versjonen, men så tenkte jeg at jeg skulle prøve meg på begynnelsen. Eh, jeg gikk tilbake til 2005 jeg. Er noen episoder uti og er storfornøyd så langt. :)

Skrevet

Jeg begynte på 2005-versjonen, men så tenkte jeg at jeg skulle prøve meg på begynnelsen. Eh, jeg gikk tilbake til 2005 jeg. Er noen episoder uti og er storfornøyd så langt. :)

Og det blir bare bedre og bedre! :)

Skrevet

I Trondheim var det whovian-treff før kinopremieren, hvor vi så "An adventure in time and Space" og "The Name of the Doctor". Kjente bare ei fra før, men kom lett i snakk med andre! Utrolig koslig :)

Og jeg er ikke en kle-meg-ut-person på sånne ting, så man må ikke komme i bowtie og fez for å komme i prat med folk eller :)

Skrevet

Nei, å kledd meg ut som Matt Smith hadde ikke skjedd uansett. Jeg er SÅ glad for at han er ferdig, SÅ glad!

• Liker 2
Skrevet

Neei.. Jeg er positiv til Capaldi, men over hodet ikke klar for å gi fra meg Smith enda! Liker han best av alle jeg.. Men nå er jeg Moffat-elsker også, og han har jo hatt mest med Smith sin doktor å gjøre..

Skrevet

Han ser jo fader meg stokk dum ut, hodet på skakke og måpende uttrykk. Æsj, blææææh, good riddens!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...