AnonymBruker Skrevet 20. november 2013 #1 Skrevet 20. november 2013 Dersom du skal være hundeiere bør du: - Sørge for å gi hunden tilstrekkelig med mosjon utifra hva den trenger - Overholde båndtvang -Holde hunden unna andre mennesker/dyr og ikke forvente at alle vil hilse på hunden din - Plukke opp avføring ute - Ikke behandle hunden som et menneske - den har ikke mennesklige følelser og egenskaper Klare du dette er du voksen nok til å ha hund. De fleste hundeeiere jeg treffer på feiler på et eller flere punkt. Hurra for deg ! Klarer du ikke dette, så skjerp deg. Du er ikke voksen nok til å ha ansvaret for en hund. Fy skamme deg ! Anonymous poster hash: a26b0...5b8 4
AnonymBruker Skrevet 20. november 2013 #2 Skrevet 20. november 2013 Og forresten...dere vet hvem dere er ! Anonymous poster hash: a26b0...5b8
Gjest Coolaid Skrevet 20. november 2013 #3 Skrevet 20. november 2013 (endret) Jeg irriterer meg på folk som ikke overholder båndtvang. Ser det veldig mange steder, hunder hvor eier ikke har kontroll og dyret vimser borti alle andre. Blir også plaget av dem som har sånne lange tau som slepes etter bikkjene. Hva faen ? !!! Hvorfor tror hundeeiere at de kan slepe etter seg et langt tau og alle andre på tur må passe seg for å ikke trakke på det dumme tauet ? Makan til egoistiske folk ! ! ! Endret 20. november 2013 av Coolaid
Gjest Bud Skrevet 20. november 2013 #4 Skrevet 20. november 2013 For en dust... Si at en hund ikke har hoppet på (av glede) et annet menneske på to år, men så i et fjernt øyeblikk gjør den nettopp dette mens nettopp DU ser det. Åhå! Den hunden brøt en av dine regler! Fy skamme seg! Hunden og eierne burde vært avlivet! Når det er sagt så er jeg forsåvidt enig i at folk kan gjøre en litt større innsats i plukke møkk etter kjøterne sine...
AnonymBruker Skrevet 20. november 2013 #5 Skrevet 20. november 2013 Jeg irriterer meg på folk som ikke overholder båndtvang. Ser det veldig mange steder, hunder hvor eier ikke har kontroll og dyret vimser borti alle andre. Blir også plaget av dem som har sånne lange tau som slepes etter bikkjene. Hva faen ? !!! Hvorfor tror hundeeiere at de kan slepe etter seg et langt tau og alle andre på tur må passe seg for å ikke trakke på det dumme tauet ? Makan til egoistiske folk ! ! ! Det "dumme" tauet er der fordi hunden ikke ennå er helt sikker på innkalling. Ved å bruke tau i en overgangsperiode kan man få en hund som har en fantastisk innkalling og nesten aldri går bort til fremmede fordi man har muligheten til å stoppe den hver gang. Når hunden er trent fjerner man tauet. Alternativet er å alltid ha hunden i kort bånd eller å slippe den før den er helt klart noe som ofte fører til at den gjør flere feil (altså plager deg) og at det tar lengre tid før den lærer. Jeg har lært min hund å gå på den ene siden av veien slik at det er enkelt å unngå å tråkke på tauet, i tillegg til at jeg trener hvor det ikke er masse folk. Det er ytterst sjeldent jeg ser folk med lange tau bak hunden (men det kan selvsagt være det er mer vanlig hos deg) så jeg kan ikke se at dette er et superstort problem. Så beklager for at du må ta noen ekstra skritt for å unngå tauet, men det er en overgangsperiode slik at hunden kan få det han trenger av frihet uten å plage noen. Anonymous poster hash: dd608...6f7 12
AnonymBruker Skrevet 20. november 2013 #7 Skrevet 20. november 2013 Bikkja mi driter hvor den vil. Om du ikke liker det kan du holde deg inne….. Anonymous poster hash: 4a3af...8fd
Omnivore Skrevet 20. november 2013 #8 Skrevet 20. november 2013 Bikkja kan gjerne drite hvor den vil, men i bebgyde strøk og langs veier er det en selvfølge at man plukker opp etter hunden. Selv om jeg har hund så ønsker ikke jeg å tråkke i hundeskit på fortauet. Når jeg går i skogen og utenfor stien gidder jeg ikke alltid å lete opp hundemøkka jeg heller, men dette er tross alt i skauen i et eller annet kratt og utenfor stien. 1
Chiqette Skrevet 20. november 2013 #9 Skrevet 20. november 2013 Jeg bor langt ute på landet, så her driter bikkja hvor han vil, plukker kun opp om han gjør fra seg midt i en tursti. Båndtvangen blir overholdt, men heldigvis eier min familie det meste av jorder og skog rundt meg, så her kan bikkja for det meste være løs. Han får all aktiviteten han trenger, men må tåle noen rolige dager også. Jeg respekterer alle som ikke er interessert i og hilse. En hund med beregnet voksenvekt på nærmere 60kg, ville vært livsfarlig om den ble behandlet som ett menneske, så nei, en hund er en hund.
AnonymBruker Skrevet 20. november 2013 #10 Skrevet 20. november 2013 Jeg synes det er ekkelt at folk ikke plukker opp etter hunden spesielt i boligfelt eller langs skoleveier. Jeg tenker spesielt på barna som må gå vedsiden av hundedritt til og fra skolen og kanskje tråkker oppi det. I tillegg er det jo endel hunder som faktisk spiser dritt (ikke at jeg skjønner hvorfor). Plukk opp etter hundene deres, det gjør jeg etter min. Anonymous poster hash: 4061e...a15 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2013 #12 Skrevet 20. november 2013 Her er det TS som er ekstremt umoden. Anonymous poster hash: b31e1...60a 6
AnonymBruker Skrevet 20. november 2013 #13 Skrevet 20. november 2013 Jeg irriterer meg på folk som ikke overholder båndtvang. Ser det veldig mange steder, hunder hvor eier ikke har kontroll og dyret vimser borti alle andre. Blir også plaget av dem som har sånne lange tau som slepes etter bikkjene. Hva faen ? !!! Hvorfor tror hundeeiere at de kan slepe etter seg et langt tau og alle andre på tur må passe seg for å ikke trakke på det dumme tauet ? Makan til egoistiske folk ! ! ! De fleste steder er det ikke båndtvang hele året og båndtvangen er ikke der av hensyn til folk som som deg… Anonymous poster hash: b31e1...60a 6
Portvinpiken Skrevet 20. november 2013 #14 Skrevet 20. november 2013 Jeg er mer nysgjerrig på hva TS mener med menneskelige egenskaper. Som i å føle smerte, savn, sult, kjærlighet, tilhørighet, morsfølelse, tidsperspektiv, redsel? Så vidt meg bekjent er dette egenskaper som deles både av folk og dyr. 6
AnonymBruker Skrevet 20. november 2013 #15 Skrevet 20. november 2013 Jeg har ingen problemer med å gjøre disse tingene som TS nevner, men hunder HAR faktisk følelser. De kan føle sorg, glede, savn, sinne. Jeg har jobbet med hunder hele livet og er sterkt uenig med deg i dette. Folk som sier at dyr ikke har følelser, har aldri hatt dyr rundt seg Anonymous poster hash: c08c1...b52 6
AnonymBruker Skrevet 20. november 2013 #16 Skrevet 20. november 2013 Dersom du skal være hundeiere bør du: - Sørge for å gi hunden tilstrekkelig med mosjon utifra hva den trenger - Overholde båndtvang -Holde hunden unna andre mennesker/dyr og ikke forvente at alle vil hilse på hunden din - Plukke opp avføring ute - Ikke behandle hunden som et menneske - den har ikke mennesklige følelser og egenskaper Klare du dette er du voksen nok til å ha hund. De fleste hundeeiere jeg treffer på feiler på et eller flere punkt. Hurra for deg ! Klarer du ikke dette, så skjerp deg. Du er ikke voksen nok til å ha ansvaret for en hund. Fy skamme deg ! Anonymous poster hash: a26b0...5b8 Fy skamme seg å være så forhåndsinntatt. Verden snurrer nok ikke rundt deg... Anonymous poster hash: c08c1...b52 5
kaprifolen Skrevet 20. november 2013 #17 Skrevet 20. november 2013 Jeg bryter to av dem... A ---> B 1
Gjest Peanut Skrevet 20. november 2013 #19 Skrevet 20. november 2013 Jeg er mer nysgjerrig på hva TS mener med menneskelige egenskaper. Som i å føle smerte, savn, sult, kjærlighet, tilhørighet, morsfølelse, tidsperspektiv, redsel? Så vidt meg bekjent er dette egenskaper som deles både av folk og dyr. Når jeg tenker på "menneskelige egenskaper" er det noe lignende det som står her: http://www.dogbreedinfo.com/articles/humandog.htm
Portvinpiken Skrevet 20. november 2013 #20 Skrevet 20. november 2013 Når jeg tenker på "menneskelige egenskaper" er det noe lignende det som står her: http://www.dogbreedinfo.com/articles/humandog.htm Huff... det der er jo bare tull og tøys og ekstremt gammeldags "lederskapsteorier" som for lengst er avvist. Blant annet av en av forskerene som var en av de som spredte disse tåplige ideene. Han angrer stygt nå. David Mech heter han.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå