Gå til innhold

Når på døgnet startet fødselen din?

Cindi

Anbefalte innlegg

Føler liksom at jeg har hatt et sånt "popp" flere ganger de siste nettene. Når jeg skulle stå opp av senga og gå på do, men tror nok det bare var vannet i magen som flytta på seg, eller noe sånt. Men har flere ganger tenkt: "Var DET vannet? Tissa jeg nå, eller var det vannet?" :fnise:

Kjenner til følelsen :fnise:. Kanskje litt ønsketenkning?

Men jeg merket godt at det var vannet som hadde gått når det først gikk. Det luktet veldig spesielt også, så det var ikke tvil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det poppet er ganske særegent. Den ene gangen det sa popp hos meg, så visste jeg med en gang hva det var.

Rier, derimot, de er ikke lette å vite hva er, alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var du ikke helt utslitt da, etter 3 dagers fødsel? Men du presset ungen ut selv?

Merkelig nok så var jeg ikke helt utslitt, men uten de timene med søvn under epiduralen så hadde jeg nok ikke klart det. Slappet også veldig godt av før pressingen da epiduralen gjorde at jeg knapt nok hadde smerter (så jeg har blitt en liten fan av epidural for det kom virkelig som en redning for meg).

Men ja, presset ut ungen selv med hjelp av vakuum helt mot slutten, men det skyldtes vel også at ungen var stjernekikker...

Fikk høy feber og infeksjon i kroppen som måtte behandles med antibiotika i etterkant da, så tror kroppen var ganske sliten, selv var jeg bare utrolig lettet da ungen var ute. :)

Håper du får en mye raskere fødsel da og at den snart setter igang!

Anonymous poster hash: c0cac...19b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til følelsen :fnise:. Kanskje litt ønsketenkning?

Men jeg merket godt at det var vannet som hadde gått når det først gikk. Det luktet veldig spesielt også, så det var ikke tvil!

Er nok veldig ønsketenkning :P

Og tror nok jeg hadde merket det, for det virker som om jeg har fått mere vann nå den siste uka. Før var magen knallhard liksom, og det var BARE baby. Men nå så er jeg veldig myk på nedre del av magen (nedenfor navlen), så tror kanskje jeg har fått mere fostervann enn jeg hadde. :vetikke:

Det poppet er ganske særegent. Den ene gangen det sa popp hos meg, så visste jeg med en gang hva det var.

Rier, derimot, de er ikke lette å vite hva er, alltid.

Satser på at jeg skjønner det da. :P

Merkelig nok så var jeg ikke helt utslitt, men uten de timene med søvn under epiduralen så hadde jeg nok ikke klart det. Slappet også veldig godt av før pressingen da epiduralen gjorde at jeg knapt nok hadde smerter (så jeg har blitt en liten fan av epidural for det kom virkelig som en redning for meg).

Men ja, presset ut ungen selv med hjelp av vakuum helt mot slutten, men det skyldtes vel også at ungen var stjernekikker...

Fikk høy feber og infeksjon i kroppen som måtte behandles med antibiotika i etterkant da, så tror kroppen var ganske sliten, selv var jeg bare utrolig lettet da ungen var ute. :)

Håper du får en mye raskere fødsel da og at den snart setter igang!

Anonymous poster hash: c0cac...19b

Er forberedt på en lang fødsel. Hun ligger med ryggen mot høyre side av magen min også, og jordmor fra fødselsforberedende kurs sa at det kan bety at hun vil bruke ekstra lang tid på å dreie til riktig fødeposisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vannavgang kl 10:30. Første rie en halvtime senere. Babyen var født kl 02:48.

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ta deg en tur til kiropraktor som kanskje kan knekke deg slik at hun snur seg i magen.

Nå tuller du, sant? :fnise: (jammen ikke sikker her. :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første fødsel: Startet med spontan vannavgang ved midnatt (var ikke i tvil om hva som skjedde for å si det sånn, det fossa ut), baby var ute 3 timer senere.

Andre fødsel: Startet med rier i 8.30-tida, var veldig vanskelig å si om det var ordentlig rier eller bare maserier som jeg hadde hatt i flere uker, men etter hvert var det ikke tvil. Denne fødselen tok også 3 timer, vannet gikk rett før pressriene kom.

Anonymous poster hash: df5fc...eaa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tuller du, sant? :fnise: (jammen ikke sikker her. :P )

Nei. Brewsters metode KAN få babyer til å endre leie. Brukes blant annet til snuing av barn i seteleie. Sammen med moxibustion, som er en akupunkturgreie. Det ER greit å ha barn som ligger rett, for det blir generelt tøffere fødsler dersom leiene er bonkers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første fødsel: Startet med spontan vannavgang ved midnatt (var ikke i tvil om hva som skjedde for å si det sånn, det fossa ut), baby var ute 3 timer senere.

Andre fødsel: Startet med rier i 8.30-tida, var veldig vanskelig å si om det var ordentlig rier eller bare maserier som jeg hadde hatt i flere uker, men etter hvert var det ikke tvil. Denne fødselen tok også 3 timer, vannet gikk rett før pressriene kom.

Hvordan opplevde du det å føde så raskt? Har hørt flere si at det var veldig slitsomt, og at de skulle ønske det tok litt lengre tid så de fikk en pause mellom riene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk rier og måtte på do ca 10 ganger på en time. Tømming, kan man si....

Dette startet rundt 6-7 på kvelden. Riene var ikke vonde i det hele tatt men kom regelmessig. Dro på sykehuset 04.30 og baby var født 12.42. Vannet gikk rett før jeg fikk pressrier :)

Angående det å føde raskt.... Fra jeg var i aktiv fødsel til ungen var ute tok det 1,5 time. Det er raskt. Og selv om det var sinnsykt intenst så vil jeg heller det enn å dra ut smertene over lang tid :)

Endret av ara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan opplevde du det å føde så raskt? Har hørt flere si at det var veldig slitsomt, og at de skulle ønske det tok litt lengre tid så de fikk en pause mellom riene.

Best å føde raskt. Men gjerne ikke så raskt at det blir potensielt farlig for babyen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Brewsters metode KAN få babyer til å endre leie. Brukes blant annet til snuing av barn i seteleie. Sammen med moxibustion, som er en akupunkturgreie. Det ER greit å ha barn som ligger rett, for det blir generelt tøffere fødsler dersom leiene er bonkers.

Er det vanlig at kiropraktorer og akupunktører kan dette? Eller må man lete etter en som spesialiserer seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vanlig at kiropraktorer og akupunktører kan dette? Eller må man lete etter en som spesialiserer seg?

Jeg lette med lys og lykter i Bergen iallfall, før jeg fant EN som kunne Brewsters.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lette med lys og lykter i Bergen iallfall, før jeg fant EN som kunne Brewsters.

Såpass ja.. Da har man noe å fylle dagene med i alle fall. Burde jo være noen i Oslo som kan dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del gikk det veldig fint, pustet meg godt gjennom riene, og kom meg veldig fort etter begge fødslene. Første fødsel hadde jeg litt lengre pressetid (40 min., ikke spesielt unormalt for en førstegangsfødende fikk jeg høre fra jordmor), så den delen gikk jo rolig for seg i hvert fall.

Andre fødsel så var jeg forberedt på rask fødsel, så det gikk egentlig helt strålende, og bare 10 min. pressetid. Fødte i badekar og hadde en utrolig fin opplevelse på ABC :-) Det er vel der du skal føde og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødte i badekar og hadde en utrolig fin opplevelse på ABC :-) Det er vel der du skal føde og?

Jepp! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp! :jepp:

Masse lykke til når fødselen starter!! De er kjempeflinke på ABC så det fikser du :-)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...