Gå til innhold

Når på døgnet startet fødselen din?

Cindi

Anbefalte innlegg

Bare av ren nysgjerrighet, så lurer jeg på: Når på døgnet startet fødselen din?

Sånn siden "alle" forventer at fødselen starter på natta. Så kjører en liten uformell kg-statistikk her.

Når på døgnet, og gjerne også hvordan. Startet den med rier eller vannavgang? (hvis du har født flere ganger kan du gjerne si hva som skjedde hvilken gang.)

Ja, jeg er på overtid, og teller timer i døgnet før det skjer noe :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alltid kveld/natt. Tidligste jeg har født, som ikke var igangsatt, var vel rett før 02.

Hadde du rukket å sovne først da? Og våknet av rier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, ikke direkte rier. Mer som følelsen av at et eller annet er i gjære. Lagt meg, men ikke klart å sove.

Endret av Silfen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde akkurat lagt meg, kl 0020 :) Så da ble det ingen søvn før fødsel, men den var over på morgenen.

Startet med vonde kynnere/rier

Endret av Dyregod
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde akkurat lagt meg, kl 0020 :) Så da ble det ingen søvn før fødsel, men den var over på morgenen.

Hvordan startet det da? Med rier? Var det sånn at når det først startet var det umulig å slappe av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kronet? Ikke helt med nå. :P

Babyens hode kroner, altså når hodet er klart til å komme ut og vises i åpningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk rier på morgenen men skjønte ikke at det var rier før jeg la meg på kvelden(12) og det gjorde VONDT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyens hode kroner, altså når hodet er klart til å komme ut og vises i åpningen.

Jøss, så rett før pressingen altså? Alt man ikke visste. :fnise: Jeg som trodde vannavgang nesten alltid var noe av det første som skjedde i fødselen.

Fikk rier på morgenen men skjønte ikke at det var rier før jeg la meg på kvelden(12) og det gjorde VONDT!

Hvordan kjentes de riene du ikke skjønte at var rier ut da? Sånn siden du ikke skjønte det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan startet det da? Med rier? Var det sånn at når det først startet var det umulig å slappe av?

Den startet med rier ja :) Eller kynnere føltes det mer som. Kom og gikk uregelmessig. Trodde vannet hadde gått etter noen timer, men det var ikke det for de tok vannet under fødselen. Men hadde jeg ikke trodd det og kommet på sykehuset pga det hadde det blitt hjemmefødsel for var bare på sykehuset en time før hun var ute.

Jeg fikk ikke slappet så veldig av den natta akkurat ;) Men jeg var heldig og hadde en rask og grei fødsel uten voldsomme smerter før timen før hun var født :)

Er det første barn,? Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riene startet en mandag i seks-sju tiden på kvelden, men det tok jo en evighet, ungen ble på dagen onsdagen... Og vannet ble vel tatt i sekstiden onsdagmorgen, dvs hadde vannet gikk ikke av seg selv.

Anonymous poster hash: c0cac...19b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den startet med rier ja :) Eller kynnere føltes det mer som. Kom og gikk uregelmessig. Trodde vannet hadde gått etter noen timer, men det var ikke det for de tok vannet under fødselen. Men hadde jeg ikke trodd det og kommet på sykehuset pga det hadde det blitt hjemmefødsel for var bare på sykehuset en time før hun var ute.

Jeg fikk ikke slappet så veldig av den natta akkurat ;) Men jeg var heldig og hadde en rask og grei fødsel uten voldsomme smerter før timen før hun var født :)

Er det første barn,? Lykke til!

Ja, det er første. Så jeg er jo passe grønn på området, og aner ikke hva som venter meg. Og passe utålmodig nå på overtid :P

Riene startet en mandag i seks-sju tiden på kvelden, men det tok jo en evighet, ungen ble på dagen onsdagen... Og vannet ble vel tatt i sekstiden onsdagmorgen, dvs hadde vannet gikk ikke av seg selv.

Anonymous poster hash: c0cac...19b

Det hørtes fryktelig slitsomt ut. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...