Gå til innhold

Fersk hundeeier:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere som akkurat har fått valp i hus her? Vi har hatt voffen vår nå i 2,5 uker og ser allerede at han har begynt å "forme seg". Veldig spennende, men kjenner også veldig på ansvaret. Vil jo så gjerne ha en trygg og god valp! For eksempel har hagen vår blitt et positivt sted for han, og når vi har vært ute og tuslet en liten runde, omtrent stuper han kollbøtte av lykke når han kommer til hagen igjen :fnise:

Tror kanskje vi har overstimulert han en smule, for de siste dagene har han vært ganske rastløs om kveldene og surret rundt og ikke heelt funnet hvile. Når kvelden kommer og vi skal legge oss stuper han inn i buret og sovner... så vi kommer til å nedjustere aktivitetsnivået fremover.

Ellers har det vært veldig vanskelig å manøvrere seg i jungelen av informasjon angående hvordan man skal oppdra valpen. Vi fikk noen råd fra oppdretter som vi fulgte til å begynne med, men som vi nå har bestemt oss for å ignorere etter å ha lest endel på internett og fått råd fra andre...

Men det er jo veldig hyggelig med valp da, selv om det er mye jobb :) I går lærte han seg å hente jord fra ei potteplante å grise utover gulvet, oh the joy ..

Anonymous poster hash: 8625a...d13
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har hatt vår valp i en mnd nå. Utrolig kjekt, men det er mye arbeid også!:) vi har meldt oss på valpekurs, og starter i morgen! Det blir nok fint for oss alle tror jeg! Ellers har vi vert hver uke på valpesosialisering, noe jeg ser er veldig positivt for han:)

Skrevet

Vi har hatt vår valp i en mnd nå. Utrolig kjekt, men det er mye arbeid også! :) vi har meldt oss på valpekurs, og starter i morgen! Det blir nok fint for oss alle tror jeg! Ellers har vi vert hver uke på valpesosialisering, noe jeg ser er veldig positivt for han:)

Hvor har dere vært på valpesosialisering? Vår valp har foreløpig bare sosialisert med de voksne hundene til vennene våre, men valpesosialisering hørtes lurt ut :) Vi skal på valpekurs om et par uker tenkte vi, da får han (og vi også forsåvidt) sosialisert seg iallefall :)

Skrevet

Hos oss organiserer hundeklubben sosialisering en gang i uken! Kjempebra tillegg!:) har sliten valp etterpå lan du si;) hvir i landet bor dere?:)

Skrevet

Vi har en breton. Bor i Oslo :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...