AnonymBruker Skrevet 20. november 2013 #1 Skrevet 20. november 2013 Da tenker jeg type det her: http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=43815926 Har så lyst til å flytte til et sånn type hus, elsker retro-stilen! Jeg og samboeren leter etter det perfekte huset akkurat nå... Drømmer og drømmer Anonymous poster hash: c5fe1...29d
Ragnhild H Skrevet 20. november 2013 #2 Skrevet 20. november 2013 (endret) Synes det er kjempestilig! Skulle gjerne hatt et slikt hus selv. Go for it! :-) Edit: Også badebasseng i hagen da! Synes uteplassen så svært bra ut, med gode solforhold, utsikt, terrasse på to ulike sider osv.. Endret 20. november 2013 av Ragnhild H 1
Gjest Wei Wei Skrevet 20. november 2013 #3 Skrevet 20. november 2013 Jeg liker planløsning og stilen av bygget, men ville pusset opp alt innvendig for å få mer moderne stil. Minimalistisk ville passet inn her. 2
Ragnhild H Skrevet 20. november 2013 #4 Skrevet 20. november 2013 Ja, enig med Wei Wei at jeg hadde ønsket oppussing til en viss grad. F.eks. synes jeg stuen var litt tung; mørk murstein på en hel vegg, mørkt tre rundt vinduer og terrassedørene, samt mørkt tre rundt glassrutene til gangen. Ville malt treverket rundt vindu/terrasse og mursteinvegg eller treverk rundt glassrutene til gangen hvitt (altså ville jeg enten latt mursteinveggen eller treverket rundt glassrutene til gangen vært i sin originale farge). Ville også gjort litt småting, som å bytte dørhåndtak inne osv. 1
Magnifique Skrevet 20. november 2013 #5 Skrevet 20. november 2013 Hei. Jeg synes det er stilig, men tror ikke jeg kunne tenke meg å bo i et slikt type hus.
FantasDick Skrevet 20. november 2013 #6 Skrevet 20. november 2013 Kult, men ville nok gjort det litt mer minimalistisk, og gjerne lysere, innvendig.
AnonymBruker Skrevet 20. november 2013 #7 Skrevet 20. november 2013 Jeg likte ikke huset innvendig i det hele tatt, så veldig gammelt og slitt, jeg vet det er meningen, men det ble altfor mye av det gode, og jeg hadde ikke trivdes i et slikt hus. Anonymous poster hash: a292c...165
AnonymBruker Skrevet 20. november 2013 #8 Skrevet 20. november 2013 Jeg syns det er kjempekult! Men de har bommet totalt med kjøkkenet her synes jeg, passer absolutt ikke inn med resten, lite og trangt var det og. Anonymous poster hash: a558a...f4a
Gjest Mupsi Skrevet 20. november 2013 #9 Skrevet 20. november 2013 Jeg synes slike hus kan være kule, men liker egentlig mer lysere farger og store vinduer og store åpne rom. De røde mursteinene der likte jeg ikke, de minner meg om skolebygg. Jeg synes soverommene virket veldig små, men uteplassen var lekker. Treet innvendig syntes jeg var litt for mørkt/gammeldags og måtte nok ha pusset opp litt.
AnonymBruker Skrevet 20. november 2013 #10 Skrevet 20. november 2013 Jeg synes slike hus kan være kule, men liker egentlig mer lysere farger og store vinduer og store åpne rom. De røde mursteinene der likte jeg ikke, de minner meg om skolebygg. Jeg synes soverommene virket veldig små, men uteplassen var lekker. Treet innvendig syntes jeg var litt for mørkt/gammeldags og måtte nok ha pusset opp litt. Men akkurat det gjør kanskje ikke noe, i og med at barna uansett har en kjellerstue de kan oppholde seg i dersom de har venner på besøk/ikke vil være på soverommet? Dessuten er det jo mulighet for å rive en vegg, i og med at det alle soverommene er på rekke. Da ville en fått et stort soverom (det som er sammenslått), et ganske stort (hovedsoverommet) og et midre. Anonymous poster hash: 5e8b0...b48 2
Singha Skrevet 20. november 2013 #11 Skrevet 20. november 2013 Jeg likte huset, men ikke valget av type murstein.
Gjest Mupsi Skrevet 20. november 2013 #12 Skrevet 20. november 2013 Men akkurat det gjør kanskje ikke noe, i og med at barna uansett har en kjellerstue de kan oppholde seg i dersom de har venner på besøk/ikke vil være på soverommet? Dessuten er det jo mulighet for å rive en vegg, i og med at det alle soverommene er på rekke. Da ville en fått et stort soverom (det som er sammenslått), et ganske stort (hovedsoverommet) og et midre. Anonymous poster hash: 5e8b0...b48 Det er sant, det var bare min umiddelbare reaksjon på bildene. Det ene rommet som var garderobe kunne man jo sikkert slått ned veggen og fått en ordentlig "walk in closet" også *drømme drømme*
Juditha Skrevet 20. november 2013 #13 Skrevet 20. november 2013 Likte ikke huset innvendig idet hele tatt, ikke noe innvendig var fint syns jeg. Da måtte jeg pusset opp hele innsiden.
AnonymBruker Skrevet 20. november 2013 #14 Skrevet 20. november 2013 Flott hus selv om det krever oppussing, men hvem vil bo i Porsgrunn? Anonymous poster hash: 63d6f...0b2 1
Gjest Kim Skrevet 20. november 2013 #15 Skrevet 20. november 2013 Jeg elsker de! Form follows function. Det at huset er i murstein gjør det bare enda bedre.
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2013 #17 Skrevet 20. november 2013 Flott hus selv om det krever oppussing, men hvem vil bo i Porsgrunn? Anonymous poster hash: 63d6f...0b2 Hva er galt med Porsgrunn?
AnonymBruker Skrevet 20. november 2013 #18 Skrevet 20. november 2013 Flott hus selv om det krever oppussing, men hvem vil bo i Porsgrunn? Anonymous poster hash: 63d6f...0b2 Hva er galt med Porsgrunn da? Har bodd der og det er en veldig koselig og fin plass. Hva man ikke skal lese her....Anonymous poster hash: 0eae3...db7
AnonymBruker Skrevet 20. november 2013 #19 Skrevet 20. november 2013 TS her! Jeg er enig i at det ofte kan bli mørkt, og vi skal nok pusse opp slik at det blir mer moderne retro Anonymous poster hash: c5fe1...29d
AnonymBruker Skrevet 21. november 2013 #20 Skrevet 21. november 2013 Elsker slike hus. Hvis man lurer på å kjøpe dette huset, men ønsker å gjøre store forandringer innvendig, håper jeg at man først konsulterer med arkitekt eller lar de som vil bevare slike "perler" med varsomhet heller får lov til det. Likte forøvrig ikke så godt moderniseringen av badet... I et nytt hus ville det vært kjempefint, men til dette huset ble det i mine øyne feil. Anonymous poster hash: 9c5e2...587
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå