Gå til innhold

Vaskerutiner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er 19 år, og flyttet hjemmefra i høst. Da jeg bodde hjemme vasket mamma som regel, selv om jeg også hjalp litt til, men jeg har ikke fulgt så mye med på hennes rutiner. Derfor lurer jeg på:

1. Hvor ofte er det vanlig å vaske?
Slik det er nå vasker jeg leiligheten en gang i uken. De to siste dagene før vask er det litt skittent, men ikke slik at det er ekkelt.

2. Hva vasker man med?
Jeg bruker klorin på bad og kjøkken, har et inntrykk av at det dreper mest bakterier.. Bruker en egen dosåpe i toalettet, og skurekrem i vasken på badet. På soverommet vasker jeg gulvet med grønnsåpe.

3. Hvor ofte er det vanlig å skifte sengetøy?
Til nå har jeg skiftet sengetøy ca annenhver uke. Jeg sover med pysjamas, og har ikke kjæreste (altså har jeg ikke regelmessig sex i sengen).

Anonymous poster hash: 2adef...cf9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

1. Hvor ofte er det vanlig å vaske?

Jeg vasker hele leiligheten ordentlig en gang i uka, men vasker (tørker av) kjøkkenet etter bruk, vasker doen to ganger i uka og støvsuger annen hver dag.

2. Hva vasker man med?

Jeg bruker krystall sin spray på de fleste møblene, kjøkkenvasken til Jiff på kjøkkenet og baderomsvaskinen til Jiff på badet. Ellers bruker jeg en god dovask i do, krystall på gulvene og skrub til dusj.

3. Hvor ofte er det vanlig å skifte sengetøy?

Jeg skifter annen hver uke.

Skrevet

Synes det høres greit ut, TS :). Bor du alene forresten? Og har du ikke stue?

• Liker 1
Skrevet

Jeg prøver å vaske gulvene hver uke, men er ikke alltid det skjer. Så annenhver uke iallefall. Bruker grønnsåpe på gulvene og på listverk, treverk som dører, vinduskarmer osv.

Badet vasker jeg en gang i uka, Jif blå på speil og dusjglassene, klorin og wc-rengjøring på toalettet, jif skurekrem og jif baderom på selve vasken.

Sengetøy skiftes en gang i uka.

Vasking av komfyrflate, border og benker skjer daglig. Bruker Jif den blåe eller den for kjøkken.

Jeg er dog litt lat med å vaske kjøleskap og innvendig i stekeovnen og microen. :/

Skrevet

Støvsuger hver 2.-3.dag

Skrevet

Vi er to stykker på samme bad og kjøkken, har ikke stue nei… :P

Anonymous poster hash: 2adef...cf9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...