Gå til innhold

Bryllup og mensen...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har ikke sjekket hvordan 7. august går opp med p-pillesyklusen min ennå - men blir det et problem, utsetter jeg den. Ikke snakk om at jeg skal ha mensen på bryllupsreisen! :sjarmor:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For min del passet det perfekt! Fikk mensen mandagen før bryllupet, så jeg var ferdig til bryllupsdagen. Hadde det ikke vært sånn, hadde jeg utsatt mensen. No way at jeg skulle hatt mensen på den dagen altså!! Ikke bare er det styr med bind og tamponger og svær kjole, men man går jo "glipp av" bryllupsnatten og den ville jeg IKKE vært foruten :sjarmor:

Skrevet

Vi planla overhode ikke bryllupet etter min syklus (det kan det vel ikke være mange som gjør?).

Jeg har ikke regnet på det ennå, men hvis mensen skulle krasje med bryllupet skriver jeg ut Primolut til meg selv!

Skrevet
.....siden vi dessverre mistet noen få uker før bryllupet.....

Du mistet barnet FØR bryllupet?????? :roll: Å fy fa** da!! Så trasig!! Hvordan klarte dere å gjennomføre bryllupet.....!?? Ufff....ble helt målløs jeg her...

Er bare at svigersøstra til min forlover mista sin gutt i 4 mndr for 3 uker siden nå og vi er jo enda litt "shaky" av dette....

Skrevet
Nei det har jeg ikke ofret en tanke

Ikke jeg heller! kommer'n så kommer'n...kommer'n ikke....ja så begynner jeg å strikke rett etter bryllupet :hoho:

Neida....hadde "tante" her i forrige uke...så jeg antar hun da kommer i beg. av juni neste gang...og da er vi ferdig med alt *s*

Skrevet

Jeg hadde det i tankene ja, men jeg kunne jo bare ha miksa og triksa for å unngå det da. Slapp heldigvis unna blødninger på bryllupsdagen. Det hadde vært pyyton å ha akkurat da ja ...

Skrevet

Må se det an, bryllupet er ikke før neste år, og jeg har ikke giddet sette meg ned og regne det ut enda. Hvis det faller uheldig, så blir det triksing med p-piller i forkant, tenker jeg. Evt. Primolut. Kommer IKKE til å være i nærheten av å ha mensen den dagen, hvis jeg kan forhindre det!

Catzy

Skrevet

Jeg fant også seint ut at uka selvfølgelig kom på bryllupsdagen. Men som andre her og har sagt, legen sa det bare var å fortsette på et nytt p-pille brett hvis du går på det. Så det var jo bare glimrendes :) saken er løst!! hehe :sjarmor:

Skrevet

En ting er sikkert: Denne dagen skal tante Rød være uvelkommen altså! Går ikke på p-piller, så noe må jeg evnt. gjøre dersom det viser seg at jorbæruka sniker seg inn samme dag som jeg står brud! Jeg har ikke regna på det, da jeg vet at forskyvning fint er mulig. Bekymrer meg ikke.

Skrevet

Nei, vi planla ikke bryllupsdatoen etter min syklus! Men jeg kikka litt på det etterhvert og det så ut som om det skulle krasje, og jeg har kjempe vondt første dagen. Men nå ser det ut som jeg skal ha mens uka før bryllupet heldigvis!!

Skrevet

Hmmm

Har ikke tenkt på det.

Og nå har mensen min funnet ut at den ikke vil være helt regelmessig likevel, så det blir litt vanskelig å telle... :-x

Skrevet
Ikke noe problem. P-pillebrukere kan jo fortsette på pillene, mens de som ikke bruker det kan flytte mensen ved hjelp av blødningsutsettende piller (primoluton).  

Sånt tok jeg ikke hensyn til, for mensen kan jo flyttes.

Hilsen  

M- farmasøyt

reseptfritt eller..?

Skrevet

jeg har hørt om noen piller hos legen som utsetter mensen så mange dager som en vil. for oss som ikke går på p-piller da. Ellers kan en jo bare regulere det med de. Så jeg satser på lege og piller hvis det skulle slå ut på den dagen!!

Skrevet

reseptfritt eller..?

Nei, man må ha resept.

Pillene heter Primolut- N.

Man må gå til lege før man får pillene, det er ikke alle som kan få dem (hvis man har diabetes, nyresykdommer, migerene, depresjoner eller epilepsi må det vurderes om man kan ta dem, synes jeg å huske. Dessuten må man være helt sikker på at man ikke er gravid).

Skrevet

Nei, man må ha resept.

Pillene heter Primolut- N.

Man må gå til lege før man får pillene, det er ikke alle som kan få dem (hvis man har diabetes, nyresykdommer, migerene, depresjoner eller epilepsi må det vurderes om man kan ta dem, synes jeg å huske. Dessuten må man være helt sikker på at man ikke er gravid).

Takker 9na! Glemte å skrive reseptstatus. :wink:

m

Skrevet

Nei, det tenkte eg ikkje på, men har no funne ut at eg får mensen på bryllaupsreisa viss ikkje eg foretar meg noko. Men, til dykk som seier at ein kan forskyve mensen med p-piller: Er det lurt å gjere det månaden før då eller? Og kan man ta ekstra piller t.d i 5 dagar også vente på mensen? Og når byrjar ein på nytt brett igjen då? :roll: Litt komplisert. Og risikerer ein å verte gravid viss ein tuklar med det her?

Skrevet

Når jeg utsetter mensen, starter jeg bare på et nytt brett (med aktive piller, hvis du har pausepiller) og tar hele det. Dermed går jeg seks uker uten å ha mensen. Jeg gjør det stort sett alltid, altså tar to brett, holder pause og har mensen, og så tar jeg to brett igjen osv. Synes mensen er forfærdelig bortkastet tid... :wink:

Og det er ingen problemer med det. Man bør ha mensen fire ganger i løpet av et år, men eller kan man ta alle de p-pillene man vil uten pause.

Piglet

Skrevet

Jeg tenkte overhodet ikke på tante rød da vi satte dato, men nå har jeg regnet og tellt litt, og funnet ut at jeg får den godt over en uke etter bryllupet! :)

Ble litt engstelig for at jeg skulle måtte drive å utsette osv, men da slipper jeg det! :-) :-)

Skrevet

Det er jo ikke noe problem å utsette... Men jeg bommer jeg altså, skal ha litt over ei uke etter bryllupet. Det var verre for lillesøster(som skal være brudepike) som trodde hun kom til å starte på bryllupsdagen min. Hun var på nippet til å streike helt til hun oppdaget at vi hadde regnet feil :ler:

Skrevet
Nei' date=' det tenkte eg ikkje på, men har no funne ut at eg får mensen på bryllaupsreisa viss ikkje eg foretar meg noko. Men, til dykk som seier at ein kan forskyve mensen med p-piller: Er det lurt å gjere det månaden før då eller? Og kan man ta ekstra piller t.d i 5 dagar også vente på mensen? Og når byrjar ein på nytt brett igjen då? :roll: Litt komplisert. Og risikerer ein å verte gravid viss ein tuklar med det her?[/quote']

Hvordan man utsetter mensen er avhengig av hvilken pilletype du bruker. Spør på apoteket - eller send meg en pm og fortell hvilke piller du bruker, så skal jeg forklare deg hvordan du gjør det med akkurat dine piller.

zmurfette - som skrev oppgave i om mensforskyvnig på farmasistudiet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...