Gå til innhold

Julegave til egne barn

Anbefalte innlegg

Gjest tuppesjura
Skrevet

Hva gir dere?

Jeg sliter villt med å finne noe til ungene, for de har jo ALT!

Minsten ønsker seg ipad mini, men siden søsteren måtte spare penger og kjøpe det selv, har vi blitt enig om at han må gjøre det samme. Dermed er jeg rådløs!

Eldste har bursdag i morgen, og får dermed mye da, og da blir det enda verre å kjøpe julegave til henne. Hun ønsker seg furby, men erfaringsmessig er den glemt når nyhetens interesse har avtatt. Synes det er galskap å kjøpe en så dyr leke som ikke blir brukt.

Noen gode tips??

Minsten er 6 år

Eldste er 9 år.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva gir dere?

Jeg sliter villt med å finne noe til ungene, for de har jo ALT!

Minsten ønsker seg ipad mini, men siden søsteren måtte spare penger og kjøpe det selv, har vi blitt enig om at han må gjøre det samme. Dermed er jeg rådløs!

Eldste har bursdag i morgen, og får dermed mye da, og da blir det enda verre å kjøpe julegave til henne. Hun ønsker seg furby, men erfaringsmessig er den glemt når nyhetens interesse har avtatt. Synes det er galskap å kjøpe en så dyr leke som ikke blir brukt.

Noen gode tips??

Minsten er 6 år

Eldste er 9 år.

Ønsker hun seg furby syns jeg hun kan få det :) det er jo det julen handler om, å få det man ønsker seg og ikke alltid det man trenger. Værtfall når man er liten :)

Anonymous poster hash: c4b37...dc2

• Liker 2
Skrevet

Sitter og vurderer saccosekk til jenta på 10. Spurte om hun ønsket seg det, noe hun gjorde. Ellers er jeg like blank som deg. Også hun sparte til i-paden selv, det samme må hun gjøre om hun ønsker ny telefon. Hun har to eldre søsken hun arver av, så huset er fullt av det meste.

14-åringen skal få klokke fra Daniel Wellington (hennes høyeste ønske) og 16-åringen får vel noe datagreier (trolig nytt headset).

Anonymous poster hash: 59d22...dd7
Skrevet

Sengesett, håndklær?

Jeg fikk et sengesett da jeg var 8, det var stor stas å få en voksenpresang. Det er mange fine håndklær i butikkene, så du finner kanskje et håndkle med bilde av noe de liker på.

Anonymous poster hash: 48144...99c
Skrevet

Kvalmende at barn nå til dags har alt... Er det virkelig ingenting de ønsker seg? :O

Anonymous poster hash: 5d8de...452
  • Liker 8
Skrevet

Leketøysbutikkene flommer jo over av alle slags leker, så jeg ser ikke helt problemet. Barbier, furby, barbiehus osv. Jeg så en kampanje fra Brio eller Ringo, husker ikke helt, men det var en veldig stilig leke med de ponniene som er kjent gjennom tegnefilm. Var et tre med hus inni, sklie ned fra treet, middagsbord og huske og masse små fine ponnier som fulgte med. Tenker på jenta.

Til gutten er det jo masse bilheiser med ulike plan, garasjer, sklier osv. Det må jo være litt kult?

Skrevet

Hva med en opplevelse/reise i romjulen for hele familien?

Anonymous poster hash: 4be90...928
  • Liker 5
Skrevet

Kvalmende at barn nå til dags har alt... Er det virkelig ingenting de ønsker seg? :O

Anonymous poster hash: 5d8de...452

Spørs hva du legger i "har alt". Jeg er tilhenger av minst mulige materielle ting, så når jeg sier ungene våre "har alt" betyr det at de egentlig har det de trenger.

De har mao mer enn nok til å ha det bra, men har langt fra alt de kunne ha hatt/ det andre venner har. Så det er nok forskjell i hva man legger i "har alt".

Anonymous poster hash: 59d22...dd7

Skrevet

Hva med et gavekort på en eller annen opplevelse der hun får ta med seg en bestevenn?

Anonymous poster hash: 7ccfc...d37
Gjest tuppesjura
Skrevet

Selvfølgelig er det ting begge ønsker seg, da mest leker. Minsten elsker jo lego, men vet at han får 4-5 relativt store sett, og da er det jo dumt å kjøpe enda ett sett tenker jeg. Bukser trenger han, men det blir litt kjedelig synes jeg.

De der ponnigreiene er avleggs for flere år siden. Hun leker litt med schleich stallen sin, men der har hun det meste. Antakelig blir det klær av noe slag, men hun trenger egentlig ikke det heller.

Fordelen er jo at vi ikke trenger å kjøpe gaver for en formue riktig enda. :P

Skrevet

Nye ski (langrenn) hvert år. Funker fint :)

Anonymous poster hash: 666a8...3f1

• Liker 1
Skrevet

Da Furby var mitt høyeste ønske lekte jeg faktisk ganske mye med den :) Det er jo sånn med alle leker at de blir glemt etterhvert.

Skrevet

Hva med å melde de på noe? Jeg tenker eldstemann skal få skøyte/hockey kurs da han nå nylig fant ut at skøyter er gøy.

Skrevet

De har ski også!

Fordi dere allerede har kjøpt, ikke sant?

Planlegg å ikke gi slike ting før jul, så har du løsningen :)

Anonymous poster hash: 666a8...3f1

• Liker 5
Gjest tuppesjura
Skrevet

nei, de har fra tidligere år. ellers hadde det vært en mulighet.

Skrevet

Hva med å melde de på noe? Jeg tenker eldstemann skal få skøyte/hockey kurs da han nå nylig fant ut at skøyter er gøy.

Sånt syns jeg blir litt feil... Blir jo det samme som å gi de medlemskontigenten for å spille fotball, barna må jo få ha hobbyer uten å bruke julegaver på det!

Med forbehold om hva slags kurs da, hvis det er et "orntli" kurs og ikke bare den vanlige samlingen en gang i uka som de fleste steder har blir det noe annet...

Skrevet

Lillebroren min er 8 år gammel og jeg tenkte han skulle få sånn Stiga Snow Kick til jul! Er som en sparkesykkel, men med ski :)

Skrevet

Lillebroren min er 8 år gammel og jeg tenkte han skulle få sånn Stiga Snow Kick til jul! Er som en sparkesykkel, men med ski :)

Det hørtes utrolig kult ut :)

Skrevet

Det hørtes utrolig kult ut :)

I know! Flaks for han at jeg er gravid, for ellers hadde jeg kanskje beholdt den selv :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...