Gå til innhold

Leggsmerter

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Har en god stund nå slitt med smerter i leggene, mer nøyaktig på innsiden. Virker som det er rundt benet, så har antatt at det er beinhinnebetennelse. Problemet er at jeg har vært utallige ganger hos lege, fysioterapi, muskelterapaut, fått kinetisk behandling osv osv, men ingenting har fungert, og nå er det vondere enn noen gang. Helt forferdelig å gå i trapper f.eks. Har også tatt røntgen, fordi legen mente det kunne være trøtthetsbrudd, men de fant ingenting galt. Hele situasjonen er egentlig litt merkelig, da jeg svært sjelden løper fordi jeg vet beina mine ikke tåler mye. Ellers driver jeg med mye styrketrening, og er sterk og sunn, så skjønner ikke helt hvorfor dette kommer hele tiden.

Noen som har forslag til hvem jeg kan oppsøke, og hva jeg kan gjøre for å få gjort noe med dette? Bor i Oslo. Utrolig takknemlig for hjelp, er rimelig lei dette smertehelvete nå..

Takk!

Anonymous poster hash: 7ef20...1f3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mener du til trening? Har flere ulike par, så bytter på til ulik trening. Nike free, puma, adidas, mizuno osv.

Det skal jeg sjekke ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt mangel på jern og B12 så lenge jeg kan huske, og til tider når mangelen er ekstra stor får jeg verk og smerter i leggene. Spesielt hvis jeg går lenge uten mat blir det ille.

Kan det være noe kroppen din mangler?

Anonymous poster hash: 37c4d...bc8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk sjekket dette regelmessig, sist gang for ca. 1 mnd siden, men mangler ingenting.. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Jeg anbefaler naprapat. Det er noen flinke ved rådhuset, jeg fikk mye hjelp av dem. De kan lære deg å teipe undersiden av beina slik at beina blir mer stabile (mitt problem er at foten er for bevegelig, og dermed blir løpssteget mitt feil), og med triggerpunkt. Gjør jævlig vondt, ingen underdrivelse, men det har hjulpet meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for tips! Lurer på om det eventuelt er lurt å gå til en idrettslege eller lignende først, for å få kartlagt problemet og finne ut hva dette egentlig er for noe? Eller bør jeg bestille time hos f.eks. naprapat med en gang - altså at idrettslege er overflødig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bustyvel

NIMI har tverrfaglig kompetanse med både idrettsleger, naprapater og manuellterapeuter.

Takk for tips! Lurer på om det eventuelt er lurt å gå til en idrettslege eller lignende først, for å få kartlagt problemet og finne ut hva dette egentlig er for noe? Eller bør jeg bestille time hos f.eks. naprapat med en gang - altså at idrettslege er overflødig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som beinhinnebetennelse ja :/ Ikke morsomt! Hvilke sko bruker du i hverdagen? Kan anbefale å i størst mulig grad bruke sko med god demping, eller kjøpe en sånn spesialinnleggssåle. Det er ikke bare trening som fører til betennelse. Ei venninne fikk det av å gå i helt flate sko på betonggulv dag ut og dag inn på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som beinhinnebetennelse ja :/ Ikke morsomt! Hvilke sko bruker du i hverdagen? Kan anbefale å i størst mulig grad bruke sko med god demping, eller kjøpe en sånn spesialinnleggssåle. Det er ikke bare trening som fører til betennelse. Ei venninne fikk det av å gå i helt flate sko på betonggulv dag ut og dag inn på jobb.

Bruker "vanlige" sko i hverdagen, ofte også nike free f.eks. fordi jeg har forsøkt å se om det kan hjelpe. Er jo selvsagt mulig det er dette som er årsaken, men ville synes det er litt merkelig; går ikke mye med hæler eller dårlige sko uten demping.. :/ Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...