AnonymBruker Skrevet 20. november 2013 #1 Skrevet 20. november 2013 Barnet mitt fyller 3 år snart og skal invitere hele avdelingen fra barnehagen til bursdag, og ønsker at det serveres risgrøt. Er det en dårlig idé? Spiser de fleste barn risgrøt? Dumt med risgrøt før kaker? Anonymous poster hash: b52b8...4bf
Gjest Dorey Skrevet 20. november 2013 #2 Skrevet 20. november 2013 Det er vel en like god idè som pølser
Gjest navnelapp Skrevet 20. november 2013 #3 Skrevet 20. november 2013 Eg trur dei aller fleste barn et risgraut. Viss treåringen vil ha det så syns eg at h*n skal få viljen sin på sin eigen bursdag. 4
AnonymBruker Skrevet 20. november 2013 #4 Skrevet 20. november 2013 Ja. Skjønner ikke at folk kan spise grøt, det er jo mer som en dessert. Æsj. Anonymous poster hash: b074b...75b
AnonymBruker Skrevet 20. november 2013 #5 Skrevet 20. november 2013 Dersom den lages laktosefri ser jeg ikke problemet. Anonymous poster hash: a047b...57f
AnonymBruker Skrevet 20. november 2013 #6 Skrevet 20. november 2013 Dersom den lages laktosefri ser jeg ikke problemet. Anonymous poster hash: a047b...57f Hvorfor må den lages laktosefri? Ingen av ungene på avdelingen er allergiske mot laktose. Jeg er egentlig enig med AB som sier at grøt er som dessert. Vi har det aldri til middag hjemme. Anonymous poster hash: b52b8...4bf 2
AnonymBruker Skrevet 20. november 2013 #7 Skrevet 20. november 2013 Hvorfor må den lages laktosefri? Ingen av ungene på avdelingen er allergiske mot laktose. Jeg er egentlig enig med AB som sier at grøt er som dessert. Vi har det aldri til middag hjemme. Anonymous poster hash: b52b8...4bf OK. Det er veldig vanlig med laktoseintoleranse, men dersom du vet at ingen av barna i barnehagen er det er jo ikke det noe problem. Anonymous poster hash: a047b...57f
Kara W Skrevet 20. november 2013 #8 Skrevet 20. november 2013 Synes det høres ut som en god ide. De fleste barn jeg vet om elsker grøt. Det blir kanskje litt mer søl enn med pølser, og du bør overvåke sukkeret, men ellers tror jeg barna blir fornøyd. 2
AnonymBruker Skrevet 20. november 2013 #9 Skrevet 20. november 2013 Synes det var en god ide! Anonymous poster hash: ed4e7...24b 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2013 #10 Skrevet 20. november 2013 hvorfor spiser ikke folk grøt til middag egentlig? det har vært tradisjon på søndager siden jeg var liten det grøt er en superide! Anonymous poster hash: d479c...b3f 4
AnonymBruker Skrevet 20. november 2013 #11 Skrevet 20. november 2013 Grøt har da aldri vært søndagsmiddag. Anonymous poster hash: b074b...75b 6
AnonymBruker Skrevet 20. november 2013 #12 Skrevet 20. november 2013 OK. Det er veldig vanlig med laktoseintoleranse, men dersom du vet at ingen av barna i barnehagen er det er jo ikke det noe problem. Anonymous poster hash: a047b...57f Ja, jeg spurte barnehagen om dette før jeg laget mat til FN-dagen, og ingen har allergier. Men det er en god del som bare spiser halal-mat, og derfor har jeg ikke voldsomt lyst til å servere pølser.... Anonymous poster hash: b52b8...4bf 4
Gjest AnneShirley Skrevet 20. november 2013 #13 Skrevet 20. november 2013 God idé! Skal ta med meg tipset 1
Millimani Skrevet 20. november 2013 #14 Skrevet 20. november 2013 Hvis du vet at ingen er allergiske, og bursdagsbarnet liker det, så er det jo helt ok Bare satse på at alle barna liker risgrøt, ha evt et alternativ hvis det er noen som ikke vil ha. Grøt har vært lørdagsmiddag for meg i alle år Har aldri opplevd å få det i bursdag, men for barnehagebarn må det jo være flott 1
Leanne Skrevet 20. november 2013 #15 Skrevet 20. november 2013 Det har vi servert flere ganger, eldste jenta har bursdag sent i november, så grøt og juleverksted har ofte vært bursdagsmat og aktivitet her i huset Lurt med litt pause mellom grøt og kake, server grøt når de kommer, lek og ha kakeservering rett før bursdagen er slutt. 1
Frisørdama Skrevet 20. november 2013 #16 Skrevet 20. november 2013 (endret) Kanskje ha en back up rett hvis noen ikke liker grøt. Jeg har to (av tre) som hater grøt, så det finnes de som ikke liker det og :-) du sier det er en del som bare spiser halal mat, mener du at de ikke spiser svin? Da kan du jo kjøpe kylling pølser? Endret 20. november 2013 av Frisørdama 2
Leanne Skrevet 20. november 2013 #17 Skrevet 20. november 2013 Skriv i invitasjonen: vi serverer ..... Gi beskjed om allergier, eller annet på Tlf så kan heller foreldrene si ifra om det er noen som ikke liker grøt. 3
AnonymBruker Skrevet 20. november 2013 #18 Skrevet 20. november 2013 Kanskje ha en back up rett hvis noen ikke liker grøt. Jeg har to (av tre) som hater grøt, så det finnes de som ikke liker det og :-) du sier det er en del som bare spiser halal mat, mener du at de ikke spiser svin? Da kan du jo kjøpe kylling pølser? Nei, de spiser halal-mat. Det er inkl. å ikke spise svin, men det innebærer også at kyllinger som skal brukes til pølser må være halal-slaktet, noe vanlige kyllingpølser ikke er. En annen ting; er det virkelig vanlig å ha alternativ mat til de som ikke liker i barnebursdag? Det finnes, utrolig nok, barn som ikke liker pølser heller. Anonymous poster hash: b52b8...4bf 2
Frisørdama Skrevet 20. november 2013 #19 Skrevet 20. november 2013 Såklart er det ditt valg, men jeg har valgt å ha både kyllingpølser og minipizzaer :-) ene min liker ikke pølser, så veldig klar over at de barna finnes også ;-)
Leanne Skrevet 20. november 2013 #20 Skrevet 20. november 2013 Synes det er dumt med alternativer i bursdag jeg, men liker å vite hva som serveres. Jenta mi likte ikke pizza, så om det stod på menyen spiste hun litt brødskiver hjemme før bursdagen så hun var mett, men fikk alltid beskjed om å smake på bursdagsmaten. Ga og foreldrene beskjed at hun ikke var så glad i pizza, så om hun ikke spiste så mye så hadde hun fått litt mat hjemme før hun kom så de slapp å finne på noe ekstra. Etterhvert som hun smakte på flere ulike pizzaer må hun nok ha vent seg til smaken, for nå liker hun det. Om hun hadde blitt servert pølser i alle pizzabursdagene hadde hun nok ikke lært seg å like pizza.. 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå