Gå til innhold

Celebrity Group TV audition søker etter barn fra 6-19 år? Er det lureri...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hørte på P4 en radioreklame hvor de annonserer etter barn fra 6-19 år til reklame i tv show, reklame eller filmer.

Celebrity Group TV Audition er annonsøren.

Jeg syntes det var rart at de bare annonserte med et telefonnummer og ingen hjemmeside e.l.

Datteren min er allerede medlem i et par norske castingbyråer, da hun synes det er gøy å delta på auditions og i reklamer og derfor fanget dette min interesse.

Siden jeg reagerte på såpass lite informasjon fra annonsøren sin side i denne radioreklamen, søkte jeg de opp på Internett.

Det jeg fant der virket veldig useriøst og bare som en måte til å loppe folk for penger.

Her er linken;

http://www.scambook.com/report/view/278749/Celebrity-Group-TV-Complaint-278749-for-$5,000.00

Er det noen her som har hørt om disse før eller har noen erfaring med dem?

Synes det er utrolig trist om det er slik det kommer frem her. La håpefulle barn få komme på auditions også knuse samtlige sin drøm etterpå.

Nå skal ikke jeg være bastant på at det er slik det er, men det er slik det fremstilles her.

Jeg har informert P4 om denne siden i tilfelle de ønsker å undersøke dette ytteligere med tanke på at det er på deres radiokanal dette går.

Jeg håper innerst inne at dette ikke stemmer, men er skeptisk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hørte på P4 en radioreklame hvor de annonserer etter barn fra 6-19 år til reklame i tv show, reklame eller filmer.

Celebrity Group TV Audition er annonsøren.

Jeg syntes det var rart at de bare annonserte med et telefonnummer og ingen hjemmeside e.l.

Datteren min er allerede medlem i et par norske castingbyråer, da hun synes det er gøy å delta på auditions og i reklamer og derfor fanget dette min interesse.

Siden jeg reagerte på såpass lite informasjon fra annonsøren sin side i denne radioreklamen, søkte jeg de opp på Internett.

Det jeg fant der virket veldig useriøst og bare som en måte til å loppe folk for penger.

Her er linken;

http://www.scambook.com/report/view/278749/Celebrity-Group-TV-Complaint-278749-for-$5,000.00

Er det noen her som har hørt om disse før eller har noen erfaring med dem?

Synes det er utrolig trist om det er slik det kommer frem her. La håpefulle barn få komme på auditions også knuse samtlige sin drøm etterpå.

Nå skal ikke jeg være bastant på at det er slik det er, men det er slik det fremstilles her.

Jeg har informert P4 om denne siden i tilfelle de ønsker å undersøke dette ytteligere med tanke på at det er på deres radiokanal dette går.

Jeg håper innerst inne at dette ikke stemmer, men er skeptisk.

Jeg har ingen erfaring utenom at vi var på audition med min datter i dag. Opplevelsen var kjempemorsom, med et personlig intervju og en rask screening av/med selveste Tanya Chisholm. Opplevelsen var i seg selv veldig positiv :) Vi fikk beskjed om at det var "callback" allerede i morgen (lørdag) og at vi skulle få beskjed mellom 17 og 19 i kveld (fredag), noe vi gjorde. Stemningen var i taket på jenterommet og tårene trillet!.....Men når manager "Maria" i andre enden spør om kredittkortnummeret allerede i 2. setning og ber om $4995, blir man jo litt skeptisk :P Og etter litt Googling vil jeg definere dette som en hjerteløs SCAM av barn og ungdom som har skyhøye forventninger til oss voksne og ikke minst til seg selv. Jeg håper dette tas opp i media og ingen blir lurt.

Jeg vil legge til at jeg ikke har noe bevis på at de ikke har "varen" de lover å levere (Acting camp, showcase eller profesjonell fotografering), men så vidt jeg kan se på nettet er de ikke en partner med Disney og bruker dette tilsynelatende bare for å lokke barn og unge på audition. Så, om det ikke er en scam er dette for meg tegn på en kjempe ripp-off :(,

....Lurer på om vi skal dra til Grand Hotell i morgen for å prate med dem.... :\

Mea

Anonymous poster hash: c6cd2...8f3

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ingen erfaring utenom at vi var på audition med min datter i dag. Opplevelsen var kjempemorsom, med et personlig intervju og en rask screening av/med selveste Tanya Chisholm. Opplevelsen var i seg selv veldig positiv :) Vi fikk beskjed om at det var "callback" allerede i morgen (lørdag) og at vi skulle få beskjed mellom 17 og 19 i kveld (fredag), noe vi gjorde. Stemningen var i taket på jenterommet og tårene trillet!.....Men når manager "Maria" i andre enden spør om kredittkortnummeret allerede i 2. setning og ber om $4995, blir man jo litt skeptisk :P Og etter litt Googling vil jeg definere dette som en hjerteløs SCAM av barn og ungdom som har skyhøye forventninger til oss voksne og ikke minst til seg selv. Jeg håper dette tas opp i media og ingen blir lurt. Jeg vil legge til at jeg ikke har noe bevis på at de ikke har "varen" de lover å levere (Acting camp, showcase eller profesjonell fotografering), men så vidt jeg kan se på nettet er de ikke en partner med Disney og bruker dette tilsynelatende bare for å lokke barn og unge på audition. Så, om det ikke er en scam er dette for meg tegn på en kjempe ripp-off :(, ....Lurer på om vi skal dra til Grand Hotell i morgen for å prate med dem.... :\ Mea Anonymous poster hash: c6cd2...8f3

Hei

Min datter fikk også en telefon i dag etter at hun hadde vært på " audition" på Grand Hotell i går. Vi fikk beskjed om at det ikke var behov for en " audition" til ( slik det ble opplyst om i går) men hun gikk rett til gruppen som skulle til Hollywood. Jeg ble umiddelbart skeptisk og googlet for å finne ut mer. Bla det som står på denne siden. Og min skepsis har økt. Til og med min datter på 15 tror nå at dette er lureri... Nå fikk vi akkurat vite at to venninner av min datter også er "plukket ut". Vi vurderer å gå på informasjonsmøtet Klokken 19.00. Hvis dere har tenkt å gå hadde det kanskje vært en ide at vi foreldre snakket sammen før møtet. Vi kommer uansett ikke til å betale noe i kveld...

Skrevet

De hadde et helt program på Dr. Phil om slike svindlere. Seriøse byråer vil ALDRI ta betalt for noe, og sender heller ikke barn på camps osv.

Skrevet

Alle foreldre som har barn som liker å synge/danse/spille skuespill ect. og som gjerne vil hjelpe barnet sitt til den profesjonelle scene bør gjøre grundig research. Selv i lille norge finnes det veldig mange kyniske aktører der ute - i tillegg til selskap som kommer fra utlandet.

Jeg har selv jobbet lenge som sangpedagog, og har fått høre de merkeligste historier fra kundene mine. Noen kjennetegn:

- De er interessert i barn i alle aldre uten noen preferanser hva alder, kjønn osv. er. Dette behøver ikke å være et varseltegn i seg selv, men det varsler om at det ikke ligger noen bestemt produksjon/rolle bak auditionen, og at forventningene om å bli tilbudt noe som helst i form av en konkret rolle bør være lave.

- Hvis du blir bedt om å møte opp på en audition, men mesteparten av tiden blir brukt på å "presentere" selskapet - ofte er dette veldig proffe presentasjoner med formål om å gire barna mest mulig opp og selge seg inn hos de voksne. Hvis informasjonen du får handler med om hvilken fantastisk mulighet dette er fremfor praktisk informasjon og tips, så bør det ringe varselsbjeller.

- Barna blir gitt lite materiale på selve auditionen, får ofte beskjed om å improvisere ect. Profesjonelle, store auditioner opererer oftest med et fast manus for å lettere kunne sammenlikne barnas prestasjoner.

- Den typiske svindelauditionen gir yttrykk for at de leter etter veldig få barn, og at kun de mest talentfulle blir tatt kontakt med - for å så deretter ringe tilbake til alle, eller i alle fall veldig mange. På den måten blir man gjerne ekstra glad (og ekstra impulsiv?) når man får den telefonsamtalen, og mange overser derfor de neste faretegnene som er beskjeden om at barnet ikke trenger en 2. audition og at betaling/kontraktskriving blir presset på.

- I den typiske scamen er det ofte et depositum som skal dekke videre undervisning, og man blir ofte lurt til å tro at dette kurset osv. er en god investering og ikke minst at man kan få dette tilbake, ofte er det imidlertid kun spesielle forhold som kan gi depositumet tilbake.

For foreldre som ønsker å hjelpe barnet sitt, bør man heller gå en helt annen vei:

- Ikke la deg lokke av løfter om fantastisk betaling. I den virkelige verden så er det nok sånn at nesten uansett hvor bra rolle et barn med lite profesjonell erfaring blir tilbudt, så tjener man ganske lite til å begynne med. Penger bør ikke være en drivkraft.

- Hvis du skal bruke penger på undervisning av barnet ditt - ikke la løfter om høyt betalte jobber være avgjørende for hvilken aktør du velger. Se heller etter de som har konkret erfaring med profesjonelle produksjoner. Det være seg noen som har stått på en profesjonell teaterscene selv eller har jobbet innenfor produksjon. Å kjenne enkeltpersoner som vet hvordan ting fungerer i bransjen er bedre enn store selskap som leter etter mange elever.

- Gi barnet ditt erfaring. Å ha erfaring med å stå på scene er ubetalelig, uavhengig av om det er betalte oppdrag eller ikke. Og husk, små, intime scener, gjerne gymsalen på skolen fylt av besteforeldre og slektninger kan ofte være "skumlere" enn store scener, og er en flott å ha med seg i sekken.

- Gi barnet ditt realistiske forventninger. Forbered barnet på at bransjen ikke alltid er til å stole på og at alle kan risikere å bli tilsidesatt. På den måten slipper du å føle presset til å bli med på scams bare fordi du ikke vil skuffe barnet.

- Gjør research - ikke forvent at andre gjør jobben for deg. Ethvert selskap vil selvfølgelig skryte seg selv opp i himmelen. Neste gang du ser et stykke eller en tv-serie eller film som du kunne tenkt deg at ditt barn var med i, søk opp hvilket produksjonsselskap som står bak, og ta kontakt direkte for å høre om auditions ect. Det er ikke alltid lett å få napp på denne måten, men det er en grunn til at disse selskapene svært sjeldent annonnserer store åpne auditions, nemlig at de er så proffe at de vet hvor de får tak i folk selv.

Anonymous poster hash: e5fbf...754
  • Liker 5
Skrevet

Jeg har ingen erfaring utenom at vi var på audition med min datter i dag. Opplevelsen var kjempemorsom, med et personlig intervju og en rask screening av/med selveste Tanya Chisholm. Opplevelsen var i seg selv veldig positiv :) Vi fikk beskjed om at det var "callback" allerede i morgen (lørdag) og at vi skulle få beskjed mellom 17 og 19 i kveld (fredag), noe vi gjorde. Stemningen var i taket på jenterommet og tårene trillet!.....Men når manager "Maria" i andre enden spør om kredittkortnummeret allerede i 2. setning og ber om $4995, blir man jo litt skeptisk :P Og etter litt Googling vil jeg definere dette som en hjerteløs SCAM av barn og ungdom som har skyhøye forventninger til oss voksne og ikke minst til seg selv. Jeg håper dette tas opp i media og ingen blir lurt.

Jeg vil legge til at jeg ikke har noe bevis på at de ikke har "varen" de lover å levere (Acting camp, showcase eller profesjonell fotografering), men så vidt jeg kan se på nettet er de ikke en partner med Disney og bruker dette tilsynelatende bare for å lokke barn og unge på audition. Så, om det ikke er en scam er dette for meg tegn på en kjempe ripp-off :(,

....Lurer på om vi skal dra til Grand Hotell i morgen for å prate med dem.... :\

Mea

Anonymous poster hash: c6cd2...8f3

Det der er utrolig mye i norske kroner. :daane:

Skrevet

dro noen på møte eller?

Skrevet

Var det de folkene det var snakk om i nettavisen av Dagbladet?

Skrevet

Hei

Vi reiste ikke inn og det er jeg glad for nå.

Anonymous poster hash: 15d85...45e

Skrevet

dro noen på møte eller?

Jeg kom borti rapporter knappen, men trykka raskt på tilbake knappen. Har jeg gjirt noe dumt? :o var ikke meningen!

Anonymous poster hash: 6538b...0bc

Skrevet

Jeg kom borti rapporter knappen, men trykka raskt på tilbake knappen. Har jeg gjirt noe dumt? :o var ikke meningen!

Tror ikke du har det :-)

Skrevet

Vet ikke hvordan det funker, men mulig du rapporterte kommentaren min som upassende og at en moderator får beskjed eller noe. Null stress! :)

Skrevet

dette er jo det samme som nigeria svindelen, bare pakket inn i en annen pakke :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...