Gå til innhold

Hva forebygger trening?

Anbefalte innlegg

Skrevet

skal ha presentasjon om trening, hva forebygger det? nevn gjerne fler

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å ligge på sofaen er en av de beste måtene å forebygge trening! ;)

Trening kan forebygge alt du kan tenke deg, selv om ikke alt er dokumentert veldig bra.

Eksempler som "alle" er enige i at treninger forebygger: Hjerte og karsykdommer, overvekt (og dermed også diabetes, fettlever, høyt kolesterol, blodpropp), Muskel og skjelett-plager (dette dekker et utrolig vidt spekter, prolaps, slitasje, brokk, gikt?)

Bare å google sykdommer å tenke om trening kansje kan forebygge dette.

Skrevet

Diabetes, hjerte/kar sykdommer, høyt blodtrykk, hvisse typer kreft, benskjørhet og sikkert en hel drøss andre ting som jeg ikke kommer på i farten :-) Kan du ikke Google litt?

Skrevet

Du skal skrive oppgave, men har null litteratur om emnet tilgjengelig...? Ta deg en tur på biblioteket og les, da. Da har du ihvertfall kilder å henvise til, det er mer enn du får her på forumet.

Spørsmålet ditt gir forøvrig null mening. Du spør om hva man kan gjøre for å forebygge trening... Ikke bruk dette som tittel om du vil bestå. :P

Anonymous poster hash: 310f0...8eb
  • Liker 1
Skrevet

Jeg ville brukt; Hvilke sykdommer/plager kan trening forebygge.

Skrevet

Jeg ville brukt; Hvilke sykdommer/plager kan trening forebygge.

Rettelse: Hvilke sykdommer og plager kan trening være med på å forebygge?

Eller: Hvilke helsefremmende effekter kommer av fysisk trening?

Skrevet

Du skal skrive oppgave, men har null litteratur om emnet tilgjengelig...? Ta deg en tur på biblioteket og les, da. Da har du ihvertfall kilder å henvise til, det er mer enn du får her på forumet.

Spørsmålet ditt gir forøvrig null mening. Du spør om hva man kan gjøre for å forebygge trening... Ikke bruk dette som tittel om du vil bestå. :P

Anonymous poster hash: 310f0...8eb

Tar litt tid å komme igang for meg. Og jeg hadde dårlig søvn, jeg SER skrivefeilen, greit..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...