AnonymBruker Skrevet 20. november 2013 #1 Skrevet 20. november 2013 Jepp, da er den helsikes tiden kommet igjen. GRUER meg, mannen jobber med de flotte damene. Først er det DANMARKSTUR med jobben også er det JULEBORD (begge deler uten følge) Hørt så masse piss om de to tingene på jobben hans.. 1. Har du dårlig erfaring med julebord og jobbreiser? 2. Skal du alene eller med kjæreste? 3. Hva er det artigste/sykeste eller fryktelige du har opplevd på julebord eller jobbreise?Anonymous poster hash: e2191...e13
AnonymBruker Skrevet 20. november 2013 #2 Skrevet 20. november 2013 Slenger meg på her. Kjæresten skal også på julebord uten følge Anonymous poster hash: 9ac20...7ba
Gjest Jumo Skrevet 20. november 2013 #3 Skrevet 20. november 2013 (endret) Hvis du -vil- høre om mange dårlige erfaringer fra slike jobbturer og julebord, så gjør du ikke annet enn å torturere deg selv er jeg stygt redd for. Du vet, de største problemene man har, hvertfall som jente/kvinne, er dem man selv lager i hodet sitt. Er slik selv, og det er fryktelig slitsomt. Man tenker, leser skrekkhistorier her og der, hører mye rart og forestiller seg det verste. Hadde jeg hatt en magisk formel for å ikke bekymre seg, skulle jeg delt den med glede. Du har nok ikke noe annet valg enn å stole på mannen din, prøve så godt du kan å ikke bekymre deg og finne på noe koselig når den tid kommer. Alt annet er faktisk bare å pine seg selv, tankene og følelsene sine til de graader. Forstår uroen din utroolig godt. Nå svarte jeg ikke akkurat på det du ba om, men ville bare dele disse ordene med deg. Håper det ordner seg for deg. Edit: Legger til: Husk at det er du som kjenner mannen din best. Ja, det skjer kanskje mye rart på slike jobbturer og julebord, men det betyr ikke at det trenger å skje med deg. Endret 20. november 2013 av Jumo 10
zen Skrevet 20. november 2013 #4 Skrevet 20. november 2013 Begynner å bli skeptisk, ut fra det jeg har sett i jobbsammenheng. Så kan man jo argumentere for at man må stole på sin partner og alt det der, men likevel... Tror ikke det er det å ikke dra på julebord som utgjør hovedtrusselen mot det moderne parforhold.
Brimi Skrevet 20. november 2013 #5 Skrevet 20. november 2013 Samboeren min har ikke vært på julebord i den jobben han er i nå. Vet ikke om han skal i år da, men han ville ikke reise de andre gangene fordi han er nesten eneste mannen på jobb:-p Orker ikke skravlekjerringene sier han xD 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2013 #6 Skrevet 20. november 2013 Typen min skal heldigvis ikke gå. Han liker ikke julebord og sånt Anonymous poster hash: 137d3...c29
Charmander Skrevet 20. november 2013 #7 Skrevet 20. november 2013 VG og DB driver propaganda, det er så enkelt. At det foregår enkelte ting på julebord blandt de som er single er vel sikkert. Jeg tror dog det er mindre tilfeller og utroskap enn det kan virke som. 2
zen Skrevet 20. november 2013 #8 Skrevet 20. november 2013 VG og DB driver propaganda, det er så enkelt. At det foregår enkelte ting på julebord blandt de som er single er vel sikkert. Jeg tror dog det er mindre tilfeller og utroskap enn det kan virke som. I visse miljøer reflekterer dessverre VG/DB-oppslagene trusselbildet alt for godt. 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2013 #9 Skrevet 20. november 2013 Ja, ting kan skje i livet men hva skal man egentlig gjøre? Om partneren din er tilbøyelig til å være utro så tviler jeg sterkt på at julebordet vil være den største trusselen. På et julebord har man "alles" øyne og ører rundt seg, og om en mann og kvinne med partnere på hvert sitt hold er på flørteren sammen så vil det lett fremstå som veldig tydelig for de andre, selv om de prøver å være diskre, det er i det hele tatt ikke enkelt å være diskre på et julebord. Om man ikke stoler nok på partneren så er det jo ikke julebord eller ei som bør stå i fokus, for de som ønsker å være utro finner en arena og anledning uansett og som sannsynligvis vil være mer diskre enn det man opplever på julebord. Man kan jo heller ikke droppe julebord eller enhver sosial tilstelning på jobb fordi man er redd for at partneren mistenker en for å være utro. Julebord er en av jobbens sosiale plattformer og det er viktig å delta i blant. Både for å bli litt kjent med folk i forskjellige deler av organisasjonen og for å vise tilstedeværelse som kan bli viktig for ens egen jobbutvikling. I mange bransjer er det slik at man forventes å ha utstrakt kontakt med kunder/klienter og om en ikke da en engang blir med på julebord eller andre enkelte interne tilstelninger ser det rett og slett litt dårlig ut. Man behøver på ingen måte være de med høyest hæler i takket heller, man kan begrense alkoholinntaket og trenger ikke holde på til syv om morgenen. Det viktigste er å stille opp iblant, være litt sosial og bli kjent med nyttige kontakter. For min egen del holder jeg de "harde" festkveldene unna jobb, det tar jeg heller med nære venner og kjente i andre sammenhenger. Julebord/sommerfest etc. kan også være en viktig indikator for hvordan forholdene er på jobb og hvorvidt det er verdt å bli værende i jobben eller ei og kan fungere som et barometer på hvordan miljøet er ellers. Det ville jeg absolutt benyttet meg av. Anonymous poster hash: 968ad...8d6 7
Tøytigern Skrevet 20. november 2013 #10 Skrevet 20. november 2013 De kommer til å hoppe i høyet selv om det ikke finnes noe høy. Bind han fast hjemme. 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2013 #11 Skrevet 20. november 2013 De kommer til å hoppe i høyet selv om det ikke finnes noe høy. Bind han fast hjemme. Hehe. Eller skaffe ny partner. De fleste julebord gjennomføres jo faktisk uten at man har anledning til å ta med følge, jeg har i hvertfall ikke vært på julebord der det er vanlig å ta med partner. Anonymous poster hash: 968ad...8d6 1
Suss81 Skrevet 20. november 2013 #12 Skrevet 20. november 2013 Min kjære er ikke interessert i å dra på julebord uten meg han da Jeg tror egentlig ikke jeg ville dratt uten han heller, det er liksom ikke noe gøy uten han... 1
Kara W Skrevet 20. november 2013 #13 Skrevet 20. november 2013 Jeg har vært på kanskje 20 julebord, firmaturer og lignende, og kun en gang har det vært noe tull. Så har du lyst til å bruke meg som statistisk grunnlag kan du si at det skjer noe 5% av gangene, og så kan du legge til sannsynligheten for at akkurat din mann er involvert i dette "noe" og berolige deg med at så lenge du ikke har noen grunn til å mistenke utroskap er det forsvinnende lite sannsynlig at det skjer akkurat på julebordet i år. 1
Scorpio Skrevet 20. november 2013 #14 Skrevet 20. november 2013 Han jobber jo med disse damene hele tiden, så hvis det er en reell fare for utroskap så er jo den der uavhengig av danskebåten og julebord. Hvis han derimot er trygg på seg selv og sine grenser og at det er deg han vil ha så er det jo ingen fare. Man blir ikke utro bare pga. alkohol. Det er i tilfelle fordi man allerede er svak for den andre. Likevel burde det ikke være vanskelig for ham å forstå din bekymring hvis du tar den opp på en ordentlig måte, så snakk med ham. 2
AnonymBruker Skrevet 20. november 2013 #15 Skrevet 20. november 2013 Dette har ikke slått meg som en problemstilling en gang. Jeg har valgt å stole på ham, og kan heller ikke se at jeg har noen grunn til å ikke gjøre det. Og jeg unner ham å ha det hyggelig en kveld uten meg. Jeg tenker vel som så at om du er så nervøs for en fest, så er det ett eller annet som ikke et som det skal i forholdet deres. Det skal da være bygd på gjensidig tillit og respekt, skal det ikke? Anonymous poster hash: 9f387...cd6 6
AnonymBruker Skrevet 20. november 2013 #16 Skrevet 20. november 2013 Kjenner jeg blir oppriktig bekymret, er det så fryktelig vanlig som folk skal ha det til altså? Utroskap i forbindelse med julebord mener jeg? Deltar på mitt første julebord snart og er spent etter all propaganda, kan liksom ikke se for meg lederne på jobb gå helt bananas heller. Finnes vel et minstemål av moral selvom det er julebord? De aller fleste ser hverandre på jobb igjen over helga.. Kanke skjønne.... Anonymous poster hash: 43e10...d74
edderkoppdame Skrevet 20. november 2013 #17 Skrevet 20. november 2013 min erfaring er at det kommer veldig an på det generelle jobbmiljøet. På de fleste julebordene jeg har vært, har det gått veldig fredelig for seg og så har jeg opplevd på en kveld at tre gifte menn prøvde seg og kom med sterke seksuelle tilnærminger ved holdt meg fast og tafset samt invitasjon til å knulle på toalettet og til det mer uskyldige "du er så fin, min kone forstår meg ikke, skulle gjerne ha bla blabla". Det var også en del av disse gubbene som praktiserer tvangsdansing, ved at de "tvinger" damer til å danse med seg og holder hendene på rumpene og sånt. Nå holdt tilsynelatende de fleste seg i skinnet, og har inntrykk av at menn 45-60 er de verste - de gnåler gjerne om at deres koner gjennom noen-og-tjue år ikke vil ha sex, og menn mellom 25 og 40 er de mest ordentlige. Har opplevd og vært vitne til tilnærmelser fra den yngre garde, men de har stort sett vært single. De fleste av de "yngre" mennene (i tjue-tredveårene) som jeg har jobbet med, har snakket positivt om sine koner og kjærester og viser ikke andre kvinner noe upassende oppmerksomhet. Uten at jeg skal male fanden på veggen, men kjenner til noen som jobber i håndverksbransjen og der går det ganske vilt for seg på julebord og sosiale tilstelninger, men verst er altså de godt voksne som ser ut til å gå tilbake i puberteten når de får litt innabords. Jeg tror at det vil være litt fåfengt å spørre folk om erfaringer, fordi det er så stor forskjell på arbeidsplassene og hva de tillater rundt om kring og hvilken grad av profesjonalitet kollegene viser. Det er klart at om hele arbeidsplassen har en veldig løssluppen stemning at det sikkert blir lettere å la seg påvirke. Et annet moment er også at om man spør en kvinne på en svært mannsdominert arbeidsplass, vil man kanskje få flere "tilbud" enn andre fordi oppmerksomheten vil bli fordelt på de få kvinnene som er der, og de som prøver seg utgjør kanskje en svært liten prosentandel. Jeg har litt sånn griseradar, dvs at jeg sjelden blir overrasket til tross for at noen av dem virker som harmløse og snille menn og som av andre blir betegnet som dedikerte ektemenn, de utstråler ofte en form for desperasjon som jeg synes er lett gjenkjennelig. Så har man selvsagt den typen som alltid har vært en flørt og alltid vil være det til tross for at de har pene fruer som venter hjemme. Uansett TS, ingen som kan svare deg på om mannen din kommer til å være utro på julebord, men om deres forhold er bra og ikke han er/har vært den storsjarmørrundbrenneren, ikke allerede opplever en kjempespenning mellom han og en annen kollega eller er i midlivskrisen så går det sikkert bra. Du vet vel også noenlunde hvordan han ter seg i fylla.
AnonymBruker Skrevet 20. november 2013 #18 Skrevet 20. november 2013 Jeg så en profilert, gift TV-kjendis (som var konferansier/underholdning) på julebordet vårt ta med seg en overnattingsgjest på hotellrommet. Hun forlot lokalene neste dag. Og så har jeg sett damer med samboere bli så dritings at de har klint med andre menn. Og de har vært svært lykkelige i forholdene sine. Men den eneste mannen jeg har "busta" er som sagt den kjendisen! Og kjendiser har ekkelt store ego, så det kan sikkert ikke sammenlignes med mannen din uansett! Anonymous poster hash: 4fa42...68c
AnonymBruker Skrevet 20. november 2013 #19 Skrevet 20. november 2013 Husker så innmari godt (ihvertfall mtp alkoholinntaket) et 2 dagers julebord for 6 år siden. Første kvelden var jeg med på trekant med en kollega og hennes mann, den andre natta ble det trekant med den nyansatte velutdannede skjønnheten fra Osloby og en annen mann. Det er de eneste gangene jeg har vært med på trekant og de to eneste ONSene jeg har hatt Anonymous poster hash: 7ce45...891
Gjest Blondie65 Skrevet 20. november 2013 #20 Skrevet 20. november 2013 Jeg jobbet tidligere i en annen bransje og der var alle firmafester sånn "hvem hadde seg med hvem" på festen. Det betyr ikke at ALLE mennene hadde seg og at ALLE damene tredde seg innpå første og beste. Jeg f.eks har aldri hatt meg på julebord med andre enn medbrakt følge. For noen år siden var det noen meget rusa mennesker som drev med partner bytte på toalettet under julebordet - dette til tross for at en av partnerne i trekanten slett ikke var enig i byttet ... Her var de involverte så ute at det endte med hjemsending fra julebordet og endt arbeidsforhold for begge de ansatte som var innvolvert. Ja, det kan faktisk være at noen virkelig slipper seg løs på julebord. Men at NOEN slipper seg løs og har seg med kollegene sine er ikke det samme som at alle gjør det eller at din mann gjør det, trådstarter. Her velger du å stole på han, hvis du ikke har grunn for å stole på han grunnet tidligere dårlig erfaring spør jeg meg hvorfor du er i forholdet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå