Gå til innhold

Hvor får jeg kjøpt tørket frukt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Prøv: http://www.iherb.com/Made-in-Nature

Med unntak av de tørkede tranebærene og noen av blandingene som er søtet med eplejuice, er disse ren frukt.

Kan personlig anbefale ananasen og bananene, de er veldig gode!

Anonymous poster hash: 491c7...ae0

Takk for tips! Har du produktene selv? Gidder du å sjekke kcalinnholdet på ananasene for meg?

Anonymous poster hash: 84818...df3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Frukten er lagt i sukkerlake før den er tørket pga holdbarheten. Tror ikke det finnes tørket frukt uten tilsatt sukker.

Dette er jo bare tøys, og dobbelt feil. Jo, det finnes tørket frukt uten tilsatt sukker. Og nei, det har ingenting med holdbarhet å gjøre.

Tørket frukt uten tilsatt sukker er ikke særlig søtt, så en tilsetter sukker for at folk liker smaken bedre. Søtere varer gir mer salg rett og slett.

Anonymous poster hash: 15149...99e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frukt inneholder jo en del fruktose da.....

Anonymous poster hash: 9de4a...951

Ikke fruktosen som finnes naturlig i frukten som er problemet. Det tilsettes faktisk sukker til tørket frukt for å gjøre den søtere.

Tørket frukt er mye mer konsentrert enn frisk frukt, derav det høye sukkerinnholdet. Den er ikke tilsatt sukker, om det er det du tror...

Anonymous poster hash: 8a717...223

Du vil få deg en overraskelse om du faktisk leser innholdsfortegnelsene....

Anonymous poster hash: 15149...99e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk en pose ananas i skapet!

Den inneholder 130 kalorier per porsjon, en porsjon er 40 g, så det blir vel 325 kalorier per 100 gram.

Og posen inneholder kun "organic dried pineapple pieces".

Anonymous poster hash: 491c7...ae0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil få deg en overraskelse om du faktisk leser innholdsfortegnelsene.... Anonymous poster hash: 15149...99e

Trukke det... Sunmaid rosiner inneholder "naturlige soltørrede californiske rosiner", tørkede aprikoser fra Rema1000 inneholder "100% tørkede aprikoser og konserveringsmiddel (E220 svoveldioksid".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 år senere...
Gjest Bolinor AS
Den 20/11/2013 at 20.35, AnonymBruker skrev:

Endret av Bolinor AS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Den 20/11/2013 at 20.35, AnonymBruker skrev:

Hvor kan jeg få kjøpt tørket frukt som ikke består av nesten bare sukker? Det som finnes i poser på matbutikken her inneholder 350 kcal per 100 gram, det er altså mye mer enn bare frukt i posen.

Anonymous poster hash: 84818...df3

Jeg så også at de testet tørket frukt på matkontrollen på TV 2 i går. Noen av produktene hadde jo fire ganger mer sukker tilsatt enn det er i Coca cola. Sjokkerende. Jeg elsker tørket frukt, men har hatt problemer med å finne dette uten tilsatt sukker her i Norge. Jeg prøvde nylig ett nytt merke som heter Fruktelig Godt og det har ingen tilsatt sukker i seg. Og det er fem forskjellige frukter i en pose. Vet ikke hvor mange butikker de selger i enda... Men kan anbefales!

Anonymkode: 977c2...7b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...