AnonymBruker Skrevet 20. november 2013 #1 Del Skrevet 20. november 2013 Hvor kan jeg få kjøpt tørket frukt som ikke består av nesten bare sukker? Det som finnes i poser på matbutikken her inneholder 350 kcal per 100 gram, det er altså mye mer enn bare frukt i posen. Anonymous poster hash: 84818...df3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luckiness Skrevet 20. november 2013 #2 Del Skrevet 20. november 2013 Søstrene grene, utenlandske matbutikker eller kanskje på helsekostbutikker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2013 #3 Del Skrevet 20. november 2013 Frukt inneholder jo en del fruktose da.....Anonymous poster hash: 9de4a...951 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2013 #4 Del Skrevet 20. november 2013 Tørket frukt er mye mer konsentrert enn frisk frukt, derav det høye sukkerinnholdet. Den er ikke tilsatt sukker, om det er det du tror...Anonymous poster hash: 8a717...223 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2013 #5 Del Skrevet 20. november 2013 Søstrene grene, utenlandske matbutikker eller kanskje på helsekostbutikker? Helsekost har ikke, men kan sjekke utenlandsk matbutikk. Søstrene grene finnes ikke her jeg bor. Takk for tips! Tørket frukt er mye mer konsentrert enn frisk frukt, derav det høye sukkerinnholdet. Den er ikke tilsatt sukker, om det er det du tror...Anonymous poster hash: 8a717...223 De jeg så på matbutikken hadde tilsatt sukker, det sto på innholdsfortegnelsen. Anonymous poster hash: 84818...df3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 20. november 2013 #6 Del Skrevet 20. november 2013 Frukten er lagt i sukkerlake før den er tørket pga holdbarheten. Tror ikke det finnes tørket frukt uten tilsatt sukker. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2013 #7 Del Skrevet 20. november 2013 Frukten er lagt i sukkerlake før den er tørket pga holdbarheten. Tror ikke det finnes tørket frukt uten tilsatt sukker. Hæh? Det har jeg aldri sett. Sjekket det jeg hadde i skapet, hadde kun rosiner, aprikos og en blandingspose mango og papaya - ingen av de er tilsatt sukker. Kjøpt på Rema.Anonymous poster hash: 8a717...223 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2013 #8 Del Skrevet 20. november 2013 Kjøp en billig dehydrator på Jula eller noe, funker bra nok til å tørke litt selv. Anonymous poster hash: 26799...126 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 20. november 2013 #9 Del Skrevet 20. november 2013 Hæh? Det har jeg aldri sett. Sjekket det jeg hadde i skapet, hadde kun rosiner, aprikos og en blandingspose mango og papaya - ingen av de er tilsatt sukker. Kjøpt på Rema.Anonymous poster hash: 8a717...223 De er det, ellers hadde de råtnet før du fikk sagt kake. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 20. november 2013 #10 Del Skrevet 20. november 2013 De er det, ellers hadde de råtnet før du fikk sagt kake. Tja, er du sikker på det? Tørket frukt uten tilsatt sukker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2013 #11 Del Skrevet 20. november 2013 Tja, er du sikker på det? Tørket frukt uten tilsatt sukker. Takk for tips! Men jeg finner ikke kaloriinnholdet noe sted? Anonymous poster hash: 84818...df3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 21. november 2013 #12 Del Skrevet 21. november 2013 Takk for tips! Men jeg finner ikke kaloriinnholdet noe sted? Anonymous poster hash: 84818...df3 Du kan jo søke på nett. De fleste matvaretabellene har tørket frukt med i oversikten, vil jeg tro. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2013 #13 Del Skrevet 21. november 2013 Du kan jo søke på nett. De fleste matvaretabellene har tørket frukt med i oversikten, vil jeg tro. Ja men jeg må vite for det eksakte produktet. De jeg har sett på matbutikken har rundt 350 kcal per 100 g, og det er alt for mye. Anonymous poster hash: 84818...df3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2013 #14 Del Skrevet 21. november 2013 Ja men jeg må vite for det eksakte produktet. De jeg har sett på matbutikken har rundt 350 kcal per 100 g, og det er alt for mye. Anonymous poster hash: 84818...df3 Selvfølgelig er kaloriinholdet i denne størrelsesordenen. Det er tørket frukt. Altså 100% av kaloriinholdet i frukt fordelt på betydelig mindre vekt. Skal du ned i 100 kcal pr 100 gram så kan du spise fersk frukt. Anonymous poster hash: 2303a...49a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2013 #15 Del Skrevet 21. november 2013 Selvfølgelig er kaloriinholdet i denne størrelsesordenen. Det er tørket frukt. Altså 100% av kaloriinholdet i frukt fordelt på betydelig mindre vekt. Skal du ned i 100 kcal pr 100 gram så kan du spise fersk frukt. Anonymous poster hash: 2303a...49a Jeg vil vite hva jeg kjøper. Inneholder frukten like mye kcal som godteri kan jeg likegjerne kjøpe sistnevnte.. Anonymous poster hash: 84818...df3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2013 #16 Del Skrevet 22. november 2013 Kaloriinnholdet i tørket frukt, selv uten tilsatt sukker, ER like høyt som i mye vanlig godis.Anonymous poster hash: 8a717...223 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2013 #17 Del Skrevet 22. november 2013 Jeg vil vite hva jeg kjøper. Inneholder frukten like mye kcal som godteri kan jeg likegjerne kjøpe sistnevnte.. Anonymous poster hash: 84818...df3 Hvor gammel er du egentlig? tolv eller ti? Anonymous poster hash: ffb26...7a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2013 #18 Del Skrevet 22. november 2013 Hvor gammel er du egentlig? tolv eller ti? Anonymous poster hash: ffb26...7a5 Jeg skjønner ikke hvorfor alderen min er relevant når jeg skal kjøpe tørket frukt, men jeg er 32. Jeg så på butikken tørket frukt som inneholdt veldig mange kalorier, og da jeg så på innholdsfortegnelsen så jeg at det var fordi det inneholdt mye tilsatt sukker. Derfor startet jeg denne tråden, for å få tips til hvor jeg kan kjøpe tørket frukt uten så mye tilsatt sukker. Det er også vesentlig for meg hvor mye kalorier det er i maten jeg spiser. Anonymous poster hash: 84818...df3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flinkeceline Skrevet 22. november 2013 #19 Del Skrevet 22. november 2013 Visste ikke at tørkede frukter tilsettes sukkerlake. Derfor de forbaskede aprikosene er så søte! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2013 #20 Del Skrevet 23. november 2013 Prøv: http://www.iherb.com/Made-in-Nature Med unntak av de tørkede tranebærene og noen av blandingene som er søtet med eplejuice, er disse ren frukt. Kan personlig anbefale ananasen og bananene, de er veldig gode! Anonymous poster hash: 491c7...ae0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå