AnonymBruker Skrevet 19. november 2013 #1 Skrevet 19. november 2013 Hei! Jeg er en tenåringsjente på ca. 1.59-1.60 og veier rundt 40-44 kg. Jeg har nettopp begynt å trene på et treningssenter, og der trener jeg ca. 3-4 dager i uka. 55% av det jeg gjør der er å løpe på tredemølla, mens resten er apparater. Jeg har også gym 2 dager i uka, men da går vi for det meste bare gjennom små øvelser til innebandy (hvordan man skal slå med kølla osvosv.) og andr ting som egentlig ikke er så mye "fysisk aktivitet". Det jeg lurer på er hvor mange kalorier jeg trenger hver dag? Takk for svar Anonymous poster hash: b300e...9f8
Gjest Runforit Skrevet 19. november 2013 #2 Skrevet 19. november 2013 Hvordan spiser du i dag da? Hvor gammel er du? Hva er målet med treningen? Du er allerede undervektig så går ut i fra at målet ikke er en lavere vekt?
Wiggins Skrevet 19. november 2013 #3 Skrevet 19. november 2013 (endret) Det er fullstendig umulig for noen mer eller mindre kvalifiserte amatører på et nettforum å si hvor stort energiinntak du trenger per dag basert på de opplysningene du oppgir. Forbrenning varierer med alder, kjønn, muskelmasse, genetiske faktorer, aktivitetsnivå osv. Det jeg derimot kan si helt sikkert er at du ikke trenger å gå ned i vekt. Du har en helt grei vekt i forhold til høyden. Det høres kanskje litt tynt ut, men hvis du f. eks. er 15-16 år gjelder ikke BMI-grensene, de gjelder bare for voksne. Jeg kan også si helt sikkert at baderomsvekta er fasiten på om du forbrenner like mye som, mer eller mindre enn du inntar. Hvis du er 15-16 må du regne med at vekta di går litt opp i slutten av tenåra. Det er fordi kroppen din utvikler seg, selv om du kanskje ikke vokser så mye i høyden. EDIT: Og så glemte jeg det viktigste. Du skal ikke tenke "jeg trenger X antall kilojoule om dagen". Spis deg passe mett på vanlig sunn mat, så vil du med ditt aktivitetsnivå holde en grei vekt. Endret 19. november 2013 av Wiggins
Løvetanten Skrevet 19. november 2013 #4 Skrevet 19. november 2013 Du er litt tynnere/lettere enn jeg var på din alder (det meste av tenårene), og for så si det sånn så spiste jeg hva jeg ville når jeg ville. Med så lav vekt, spinkel kropp og høyt aktivitetsnivå så skal du ikke engang tenke på kalorier.
AnonymBruker Skrevet 19. november 2013 #5 Skrevet 19. november 2013 Ts her! Jeg er jo tynn, men av det fettet jeg har er det samlet rundt magen Men jeg vil også bygge muskler, og da vil jeg vite hvor mye jeg trenger. Når jeg sammenlignet kostholdet mitt med andre venniners, var det jeg spiste i løpet av en dag veldig lite i forhold til dems. Anonymous poster hash: b300e...9f8
Gjest Runforit Skrevet 19. november 2013 #6 Skrevet 19. november 2013 Ts her! Jeg er jo tynn, men av det fettet jeg har er det samlet rundt magen Men jeg vil også bygge muskler, og da vil jeg vite hvor mye jeg trenger. Når jeg sammenlignet kostholdet mitt med andre venniners, var det jeg spiste i løpet av en dag veldig lite i forhold til dems. Anonymous poster hash: b300e...9f8 For at kroppen skal klare å bygge opp muskler så du blir fit så må du øke inntaket. Spesielt når du er aktiv og spesielt når du jogger. Kan du skrive opp hva du spiser en typisk dag? Da er det lettere å se hva du skal putte inn i kostholdet ditt så du kan øke muskelmasse.
AnonymBruker Skrevet 19. november 2013 #7 Skrevet 19. november 2013 Du mangler muskler, derfor ser du utrent ut. Spis proteinrikmat og tren tung styrketrening. Anonymous poster hash: 46a21...9fd
Kira-delta Skrevet 19. november 2013 #8 Skrevet 19. november 2013 Det blir helt fjernt å råde deg til noe egentlig, det beste er at du får hjelp hos de på treningssenteret eller setter deg ned med et annet voksent menneske og snakker ordentlig om det. Da kan du får riktige råd som passer deg best.
Løvetanten Skrevet 20. november 2013 #9 Skrevet 20. november 2013 Ts her! Jeg er jo tynn, men av det fettet jeg har er det samlet rundt magen Men jeg vil også bygge muskler, og da vil jeg vite hvor mye jeg trenger. Når jeg sammenlignet kostholdet mitt med andre venniners, var det jeg spiste i løpet av en dag veldig lite i forhold til dems.Anonymous poster hash: b300e...9f8 Seriøst! Du har faktisk ikke fett rundt magen! Det er ikke mulig, for du har så lav vekt at det ikke er snakk om mer enn få gram her. Det kan like gjerne være vannansamlinger. Du skal ikke spise lite eller sulte deg eller telle kalorier. Om du absolutt vil gjøre noe med kostholdet så kan du heller spise mindre snop om du ikke gjer det fra før.
Gjest Phoenix Skrevet 20. november 2013 #10 Skrevet 20. november 2013 Om du absolutt vil gjøre noe med kostholdet så kan du heller spise mindre snop om du ikke gjer det fra før. What she said. TS, du veier ikke spesielt mye! Du burde heller spise og kose deg med det du har lyst på
AnonymBruker Skrevet 20. november 2013 #11 Skrevet 20. november 2013 Du høres skrullete og spiseforstyrret ut. Get a grip, det er ingen som har masse fett på magen når de veier 40 kg. Ligg på rundt 2000 kalorier, gjerne litt mer, spis minst 100 g proteiner hver dag, spis godt med fett og hold deg under 100 g karbohydrater pr dag, tren tung styrke tre ganger i uken (knebøy, markløft, benkpress, osv, med tunge nok øvelser til at du sliter med å gjennomføre siste repetisjon. 8 x 3 i hver øvelse er et ok antall for muskelbygging). Du kommer til å se utrolig mye bedre ut iløpet av kort tid om du følger dette. Anonymous poster hash: f0bfc...222
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå