Gå til innhold

Hvordan "lurer" man right click disabled?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg må ha et bilde som ligger på nettet (jeg har lov til å hente det ned og alt, men eieren vet ikke selv hvordan han skal ta bort sperren på høyreklikk). Bildet er større enn skjermbildet så det går ikke an å bruke Print Screen heller. Hva gjør jeg? Det haster litt....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ber om få bildet av eieren pr. mail eller liknende.

Gjest Anonymous
Skrevet

Takk for nyttig svar. Her får du det med teskje: det er ikke et alternativ.

Skrevet

Alternativ 1: Klikk på biletet med venstre musetast, og dra det over i mappa der du vil lagre det.

Alternativ 2: Slå av javascript, høgreklikk og lagre.

Alternativ 3: Sjå etter i kjeldekoden kor biletet ligg, skriv denne adressa inn i adressefeltet og du kan høgreklikke og lagre på vanleg måte.

Alternativ 4: Sjå etter i cache (midlertidige internettfier om du brukar IE) og finn biletet der.

Gjest Gjest2
Skrevet

Hvis det er riktig som crazee sier, noe jeg går ut i fra, så er det ikke mye "kopisperre" da :D

Skrevet

Det er jo ikke noe kopisperre.. bare et script som deaktiverer muligheten for å høyreklikke.

Dessuten stopper det de fleste fra å gidde å "stjele" innhold ;)

Skrevet

Det er rett det eg seier - det er ikkje ei kopisperre, kun eit irritasjonsmoment, sidan høgreklikking blir brukt til mykje nyttig.

Ikkje fungerer det i alle nettlesarar òg.

Ein annan ting er at mange slett ikkje er klar over denne "kopisperra" fordi dei berre dreg bileta dei er interessert i over i mapper...

Gjest Anonymous
Skrevet

evt kan dere ta et jævla hint og ikke stjele opphavsmannens fotoverk.

Gjest Gjest2
Skrevet

Oj oj oj....lekepoliti...ba bu ba bu ba bu! Kanksje ikke så JÆVLIG lurt å legge ut bilder i det hele tatt, hvis du er så redd for dem.

Skrevet
Oj oj oj....lekepoliti...ba bu ba bu ba bu! Kanksje ikke så JÆVLIG lurt å legge ut bilder i det hele tatt' date=' hvis du er så redd for dem.[/quote']

Burde ikke være redd for dem, hvis folk hadde klart å følge loven :P

Gjest Anonymous
Skrevet

Takk for hjelpen. Jeg stjeler altså ikke bilder, men han som har laget nettsiden vet ikke engang selv hvordan han tar bort dette hinderet, slik at når jeg skulle bruke disse bildene til det han ba meg bruke dem til fikk jeg ikke brukt dem.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...