AnonymBruker Skrevet 19. november 2013 #1 Skrevet 19. november 2013 Jeg har et problem med min svigerfamilie og min mann. Det er ikke et stort problem, men nok til at det irriterer meg. De er så redd for å binde seg! Det å ta en avgjørelse virker som er deres verste mareritt. Selv det å bestemme hva som skal være til middag er vanskelig. Jeg og mannen min kan ikke storhandle en gang i uka fordi han er så redd for at han plutselig ikke har lyst på kjøttkaker den uka like vel! Hvis jeg spør om de vil komme på kaffe på søndag er bestandig svaret; "kanskje." Hvis jeg og mannen er invitert på en fest via Facebook stiller jeg meg på attending og han stiller seg på maybe. Ser jo helt dust ut. Vi skulle bestille ferie sammen hele gjengen og jeg fant en ferie som var skikkelig kupp. Men, fordi de ikke klarte å bestemme seg før en mnd. før avreise (de visste at de hadde ferie fra jobben i det aktuelle tidsrommet), endte vi opp med å betale flere tusen mer enn vi hadde gjort hvis vi hadde bestilt når jeg fant turen. Hvordan skal jeg takle at de har så sinnsykt besluttningsvegring? Anonymous poster hash: 6bc7c...2fe
Gjest Gjest Skrevet 19. november 2013 #2 Skrevet 19. november 2013 Du kan jo bare kjøre på når det kommer til middagene f.eks. Lag kjøttkaker og vil han ikke ha det så får han gå og handle seg noe annet; for sine egne penger. 4
mumfi Skrevet 19. november 2013 #3 Skrevet 19. november 2013 Huff, dette hørtes veldig slitsomt ut.. Har du snakket med han om problemet? Altså slik at han vet du ser på det som et problem? Aner rett og slett ikke hva jeg hadde gjort, i og med at jeg liker å planlegge f.eks. alt til handledagen for resten av uka eller planlegge ferie en god stund før vi drar osv. 2
Gjest Sunhill Skrevet 20. november 2013 #4 Skrevet 20. november 2013 Var det stygt av meg å knise litt når jeg leste dette? Tror aldri jeg har hørt om noen som er så ubesluttsom. Syns nå denne svigerfamilien din hørtes veldig søte og sjarmerende ut, men tror jeg hadde vært like irritert som deg. Har du prøvd å snakke med han om det? 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2013 #5 Skrevet 20. november 2013 De er veldig søte! Når det skal velges mellom The Voice og Beat for Beat på fredagskveldene må jeg rett og slett bare være bestemt å si; "nå ser vi på det, så er vi ferdig med det!" Har prøvd å si ifra, men de har jo vært sånn hele livet! Virker som at de er redd for å gå glipp av noe. Ser panikken brer seg rundt bordet når kelneren spør; "Vil du ha potetmos, pommes frittes, bakt potet eller fløtegratinerte poteter til biffen? TSAnonymous poster hash: 6bc7c...2fe 1
Gjest AnneShirley Skrevet 20. november 2013 #6 Skrevet 20. november 2013 Skjønner at det kan være et problem å leve sammen med en mann som er preget av dette. Kanskje dere kan jobbe med dette når det gjelder han? Få ham til å forstå hvor viktig det er for deg at noen ting kan planlegges, og hvor nyttig det kan være. Når det gjelder resten av familien hans, må dere nesten bare forholde dere til fenomenet og heller la være å legge planer med dem (så får de komme innom eller inviterer dere på sparket når det passer) 1
Gjest Skrevet 20. november 2013 #7 Skrevet 20. november 2013 Familien Vingle-Pettersen? Høres ut som om mannen trenger å bli litt utfordret på det med å ta valg. Terapi kan være nyttig, om du får han til å bestemme seg for en behandler. 1
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 20. november 2013 #8 Skrevet 20. november 2013 De er veldig søte! Når det skal velges mellom The Voice og Beat for Beat på fredagskveldene må jeg rett og slett bare være bestemt å si; "nå ser vi på det, så er vi ferdig med det!" Har prøvd å si ifra, men de har jo vært sånn hele livet! Virker som at de er redd for å gå glipp av noe. Ser panikken brer seg rundt bordet når kelneren spør; "Vil du ha potetmos, pommes frittes, bakt potet eller fløtegratinerte poteter til biffen? TSAnonymous poster hash: 6bc7c...2fe Huff. Det hadde ikke jeg klart. Jeg er glad jeg har en mann som ikke er redd for å ha egne meninger, og som gladelig sier dem. Han kan til og med være uenig med meg av og til. *takknemlig*
cattleya Skrevet 20. november 2013 #9 Skrevet 20. november 2013 huff, hehe. Her kjenner jeg meg veeeeldig igjen. Min svigerfamilie er akkurat likedan. De mener at livet er så strukturert og planlagt i hverdagen at når de har fri så vil de ikke planlegge noenting. De presterer å komme overraskende på besøk (fra 50 mil unna) og ringer en time før de er fremme og sier «vi fikk så lyst på en Oslo-tur vi, er dere hjemme?». Samme med ferier. Det var meningen at vi skulle på felles ferie i fjor, men pga. mangel på besluttsomhet fra deres side ble det til slutt for dyrt. Min samboer sier at de alltid har vært slik, og at han aldri for eksempel har gått og gledet seg til en reise da han var barn for det skjedde liksom alltid så plutselig! Har ingen god løsning på problemet ditt, men har masse sympati! De er jo sånn de er og du er sånn du er. Man kan jo ikke forvente at de vil endre seg heller. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå