Gå til innhold

Sjenert gutt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er en 19 år gammel jente, og har snakket med en fyr på 24 år over en lengre periode. Har også møtt han et par ganger, og så langt synes jeg han er kjempe hyggelig, og liker han veldig godt. Men han er veldig sjenert og usikker på seg selv. Dette er også noe han har fortalt meg, så han legger ikke akkurat skjul på det. Han sender meg ofte flørtende meldinger, og har tatt initiativet til å møtes flere ganger. Men når han er sammen med meg klarer han ikke å slappe helt av, og oppfører seg veldig "vennskapelig", litt klossete og stresset. Jeg har forstått at han gjerne vil, men ikke helt tør å ta initiativet til å holde rundt meg, fortelle hva han føler, kysse osv.. Er egentlig ikke sjenert, men blir litt usikker og klein av hans oppførsel. Har prøvd å gi han noen hint, men det ser ikke ut som han ser dem. Er det noe jeg kan gjøre for å få han til å slappe av?? :rolleyes:

Anonymous poster hash: e18ed...970

Anonymous poster hash: e18ed...970
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er noe han blir vant til med tiden, hvis du begynner å gjøre ting for han kan det gjøre saken verre.

Anonymous poster hash: c04cf...916

Skrevet

Tar du initiativ til å holde rundt ham, fortelle hva du føler, kysse osv.?

Anonymous poster hash: ebb78...238
Skrevet

Hei! Min kjæreste på 21 var veldig sjenert i begynnelsen da vi datet, men det gikk fort over fordi jeg var veldig avslappet og da smitta vel det over på han. Men min er ikke usikker på seg selv da, så jeg vet ikke helt hvordan det er.

Jeg tror at når du også blir usikker så blir det bare verre. Altså, på første daten med han som er kjæresten min nå så var jeg så nervøs at jeg nesten kasta opp før jeg møtte han, men så bare skjulte jeg alt det og lata som om at jeg var veldig avslappet. Så kanskje du skal prøve det? Får du til å late som om at du er avslappa? For da vil nok dette smitte over på han.

Anonymous poster hash: 717fe...ea6
Skrevet

Jeg er gjerne litt sånn. Om du virkelig liker han må du gjøre to ting. Aller først er det viktig at du gir han tiden og rommet han trenger. Og for det andre kan det være greit om du tar initiativ til fysisk kontakt om du ønsker det.

At du selv blir usikker og klein gjør det nok bare verre for han. Han plukker nok mer opp at du er det enn de signalene du prøver å aktivt sende ut (hvordan gjør du det, egentlig?).

Skrevet

Finn deg en ekte mann med muskler, selvtillit og attitude!

Anonymous poster hash: ee448...020

Skrevet

Haha, for sjenerte menn er ikke ekte menn? Alle jenter vil ikke ha proteindrikkende brøleaper. Ekte mennesker klarer å se forbi at en mann er sjenert.

TS, jeg synes det er fint at du gir han en sjanse selv om han er sjenert! Jeg er sikker på at han åpner seg etterhvert hvis du gir han tid :-)

• Liker 4
Skrevet

Haha dette kunne jo vært meg!! Bare at han jeg har funnet meg er 18, et år yngre enn meg, som gjør det vanskeligere for han har nok ingen erfaring.. Alt du sier stemmer i min situasjon. Det er jeg som må vise all interesse osv, men jeg har nå fått bekreftet flere ganger at han liker meg, er litt vanskelig å vite med sjenerte gutter - men så er de også utrolig sjarmende.

Jeg føler det som oftest ligger en historie bak hvorfor gutten er sjenert, noe må ha skjedd i oppveksten. Jeg spurte rett og slett selv hvorfor han var så tilbakeholden og gjettet meg frem til at han blir alltid rakket ned på av familien, fordi han har så dårlig selvtillit. Så det å vise at man bryr seg, og gå frem i et tempo som ikke er for raskt eller for sent (for enten eller fører til at forholdet dør ut), og få gutten til å stole på deg er viktig. Gi han komplimenter, få han til å stole på selv samtidig som han skal stole på deg. Dytt han ut i ting. Et eksempel er at han jeg er med vil ut å søke jobb, men har utsatt i flere uker å levere søknader i butikkene.. Da er man "feig". Så jeg tenker at hvis man presser (selvsagt ikke slikt at det blir kjempe kjipt for vedkommende) gutten til å gjøre ting han vanligvis ikke ville - så fører det til at han opplever mestring, som garantert hjelper deg på vegen.

Det er ikke så gøy å være den som må dra til i begynnelsen, men det skal nok lønne seg skal du se!! :-)

• Liker 1
Skrevet

Jeg føler det som oftest ligger en historie bak hvorfor gutten er sjenert, noe må ha skjedd i oppveksten. Jeg spurte rett og slett selv hvorfor han var så tilbakeholden og gjettet meg frem til at han blir alltid rakket ned på av familien, fordi han har så dårlig selvtillit.

Det å være sjenert er en medfødt egenskap og jeg misstenker at det å fremsette teorier om familieproblemer tidlig i dating fasen sjeldent blir tatt godt i mot.

Skrevet

Haha dette kunne jo vært meg!! Bare at han jeg har funnet meg er 18, et år yngre enn meg, som gjør det vanskeligere for han har nok ingen erfaring.. Alt du sier stemmer i min situasjon. Det er jeg som må vise all interesse osv, men jeg har nå fått bekreftet flere ganger at han liker meg, er litt vanskelig å vite med sjenerte gutter - men så er de også utrolig sjarmende.

Jeg føler det som oftest ligger en historie bak hvorfor gutten er sjenert, noe må ha skjedd i oppveksten. Jeg spurte rett og slett selv hvorfor han var så tilbakeholden og gjettet meg frem til at han blir alltid rakket ned på av familien, fordi han har så dårlig selvtillit. Så det å vise at man bryr seg, og gå frem i et tempo som ikke er for raskt eller for sent (for enten eller fører til at forholdet dør ut), og få gutten til å stole på deg er viktig. Gi han komplimenter, få han til å stole på selv samtidig som han skal stole på deg. Dytt han ut i ting. Et eksempel er at han jeg er med vil ut å søke jobb, men har utsatt i flere uker å levere søknader i butikkene.. Da er man "feig". Så jeg tenker at hvis man presser (selvsagt ikke slikt at det blir kjempe kjipt for vedkommende) gutten til å gjøre ting han vanligvis ikke ville - så fører det til at han opplever mestring, som garantert hjelper deg på vegen.

Det er ikke så gøy å være den som må dra til i begynnelsen, men det skal nok lønne seg skal du se!! :-)

Jeg er litt enig i dette, men så vet jeg om flere som er sjenerte, men som har hatt en flott barndom. Meg selv f.eks. Noen er sjenerte, andre ikke, og det er nok ikke alltid at grunnen til dette ligger i oppveksten.

Anonymous poster hash: 6cddd...b63

Skrevet

Jeg er litt enig i dette, men så vet jeg om flere som er sjenerte, men som har hatt en flott barndom. Meg selv f.eks. Noen er sjenerte, andre ikke, og det er nok ikke alltid at grunnen til dette ligger i oppveksten.

Anonymous poster hash: 6cddd...b63

Jeg er ganske enig. Har ikke hatt en perfekt barndom, men jeg tviler på noe av det jeg opplevde er grunnen til at jeg er sjenert. Kanskje det har påvirket det i negativ grad, siden jeg til dels har sluppet unna med å være sjenert på grunn av enkelte hendelser, men jeg kan aldri huske å ikke være sjenert på noe tidspunkt eller komme på noen enkelt hendelse som plutselig gjorde meg sjenert.

Skrevet

Gi ham tid, og vær så åpen, direkte og avslappet du bare kan rundt ham. Ta initiativ om det er noe du vil gjøre, og si ting rett ut om nødvendig. Ikke vær redd for å snakke om det dersom noe blir rart og kleint. Så lenge du ikke gjør narr av det eller retter en pekefinger mot ham går det som regel helt fint å snakke om rare stemninger som måtte oppstå.

Det kan gjøre det lettere for ham å komme seg ut av denne selvhøytidelige rare stemningen man havner i når man er sjenert, om du på en eller annen måte kan få ham til å smile og le litt av det hele.

Min erfaring er at mange av de beste (beste som i empatiske, interessante og intelligente) mennene gjerne er blant de sjenerte. Følsomme mennesker blir nemlig gjerne fort slik, i denne kulturen hvor den som skriker høyest og tar størst plass hylles som den mest interessante og verdige, selv om de kanskje har lite å faktisk komme med.

Anonymous poster hash: a188f...56f
Skrevet

Jeg vet akkuratt hvordan han har det og det er ikke noe morsomt å være sjenert, men han er sterk og prøver å kommer over det syns jeg er ganske tøft gjort av han.

Veldig flott at du TS gir han en sjanse for sånne som deg skulle det vært flere av.

Anonymous poster hash: 7587b...1ca
Skrevet

dette var et idiotisk svar, jeg taler han sjenertes sak :P det finnes noen av oss som er litt sjenerte, men det gjør oss ikke til mindre mannfolk, jeg vil egentlig bare si at vi har litt mer respekt for damene :)

Anonymous poster hash: 13d54...d32

Skrevet

Kan du ikke ta litt styringen da :P Få til et kyss elsn :)

Skrevet (endret)

dette var et idiotisk svar, jeg taler han sjenertes sak :P det finnes noen av oss som er litt sjenerte, men det gjør oss ikke til mindre mannfolk, jeg vil egentlig bare si at vi har litt mer respekt for damene :)

Anonymous poster hash: 13d54...d32

Enig! De gangene jeg har likt menn skikkelig godt, har de vært enten litt eller veldig sjenerte. Og de har vært mannfolk nok uansett! :)

Endret av Purple Diamond

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...