Gå til innhold

S.A.T.S. for dyr i forhold til kvalitet?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Sunn sjel

Jeg har trent på S.A.T.S.- sentre over flere deler av Norge i mange år nå.

Jeg har også trent endel på treningssentre i utlandet (USA, England, Danmark).

Det som slår meg er at sentrene i utlandet har vært STORE, flotte, harde vegg-til-vegg-tepper (som "matter"), lyse, varme flotte vegger og lokaler, god luft og ventilering samt gjerne en bardisk og masse stoler etc. Rett og slett spennende, oppfinnsomt og hyggelig: slik at man får lyst til å være der. Flotte TV-skjermer høyt i taket, de NYESTE maskinene og utstyret og MASSE å velge mellom i STOORE lokaler.

Pris: 200-400 NOK pr.måned.

Derimot hos S.A.T.S- sentrene i Norge opplever jeg små lokaler, "hardt" interiør, lav høyde fra taket, kjedelig og lite spennende...alt som finnes er en disk hvor man praktisk og greit bare får kjøpt noen bananer etc. Garderobene er praktiske og 70-talls med harde, mindre pene låsskap.

Treningsstudioene er små, rommene små, musikken hard og høy, maskinene og apparatene er ofte i stykker eller knirker. Det er få apparater og variasjon å velge mellom og de fornyer seg sjelden. Når sist så du en NY type treningsmaskin på ditt lokale S.A.T.S.? Jeg kjeder meg, for ting er ikke gjort bra nok og ingenting er gjennomført her...ZZzzz.

Pris: 420,- for studenter/580,- for andre pr.måned (Oslo).

Denne prisen gir ikke meg som forbruker forventet kvalitet tilbake! Iforhold til hva de kan tilby er prisen alt for høy i mine øyne. Kanske de ikke VET hvordan man driver et bra konsept?

Hva synes dere andre med erfaringer fra flere studioer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trener på SATS i Bergen.

Har ikke erfaring fra andre sentre, men jeg er veldig fornøyd.

Bardisk og servering trenger jeg ikke på trening.

På "mitt" senter er det hele tiden nye og oppdaterte apparater, store rom og lite og klage på.

Det eneste kunne vært at det rett og slett er ekkelt å dusje der, så det gjør jeg helst ikke.

Jeg betaler 219 kr mnd, men det er gjennom jobben. Ordinær pris er 419,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carmelita

SATS hvor jeg trener er kjempebra! Kjenner ikke igjen din beskrivelse i det hele tatt. Det eneste jeg kan sette fingeren på er at det er altfor dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

5000 kroner året er etter min mening altfor dyrt til tross for den god investeringen i helsen.

Her som jeg bor har sats og studio active skvist ut de få små treningssentrene som var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har trent på sats i 2 1/2 år nå, og er meget fornøyd med treningsvanen MIN. Trener ca tre(noen ganger fire alt etter tid) ganger i uken, variert. Sats tilbyr timer med styrke og dans ergo det meste. Synes prisen er litt drøy dog, for de som kanskje ikke er der så ofte. De burde ha operert med klippekort flere steder. Jeg betaler studentprisen på 480 kr? Heldigvis slipper jeg å betale den selv(takk Mamma), men tror nok jeg ville merket det mer da.

Men her var det også snakk om kvalitet..er på mange måter enig med deg. For meg, som har vært i USA og sett treningssentre der, blir sats altfor kjedelig iforhold til pris. Altfor lite spennende..er veldig enig med deg. Men hva skal man da velge? SATS finner man overalt- man blir nesten presset til å melde seg inn..man har ikke så mange andre gode alternativer.

En kjede som virkelig tar opp konkurransen nå med SATS er NAITULUS (skrives sånn?) Der koster det 250 kr i måneden for trening og fri inngang til svømmehall..hallo! Dette er nesten GRATIS! De har dette et par steder i Oslo..har noen venner som trener der, som er meget fornøyde i forhold til pris og kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o Er faktisk litt sjokkert over prisnivået i storbyene. Her koster det 379 tror jeg, og en femtilapp mindre for meg fordi jeg dro gubben med på lasset. :-)

Om det er dyrt synes jeg man må vurdere opp mot hvor mye man bruker senteret. Klart det ikke er noe særlig hvis utstyret virker shabby, men jeg personlig som stort sett bare trener i sal trenger ikke så mye utenom de vanlige apparatene når jeg velger å trene styrke samt hyggelig betjening - og ikke minst inspirerende instruktører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

I Norge har vi jo ikke så mange valg på markedet. Vi må ta til takke med S.A.T.S. - kjeden og det vet de. Elixia er jo en konkurrent, men de har like høye priser- så kundene stormer vel ikke avgårde uten videre.

Den kjeden som koster 250,- i Oslo + at det er svømmebasseng der høres interessant ut. Hva heter den? Hvor ligger den?

Ved mitt S.A.T.S- senter har de samme få apparatene vært der i flere år uten at det har kommet noen nye. Tredemøllene skrangler og er på langt nær så flotte som de jeg trente på i Sverige til lavere pris.

S.A.T.S burde være flinkere til å kjøpe nye apparater på alle sentrene, ikke bare det ene på Sjølyst der Adv.Høyness og de andre trener.

Klippekort og flere valgmuligheter ønskes velkommen, ja. : Se ti utlandet sier jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stedet heter NAUTILUS (Gym& Bad)

Flere av mine venner byttet over til nautilus etter at det ble "Kjent".

Årskortet gir adgang til både treningssenteret og svømmehallen..og koster KUN 250 Kr/måneden. Det er heller ingen innmeldingsavgift som SATS har.

Skal prøve å finne ut litt mer om HVOR.. tror vennene mine trenger forskjellige steder! hmm :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malama

Vr nok litt treg der jeg ja... det var som om noe "hang seg" på pc'n min. Ok, hang slett ikke, brukte bare et par minutter på å laste siden, så jeg gadd ikke laste på nytt, bare posta...

Visp, se, så var noen kjappere enn meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chica_

580kr i mnd på SATS???? Det var skrekkelig mye! Jeg trener ikke på SATS (gjorde det for 3 år siden, da betalte jeg 320kr i mnd, og det var i Trondheim) Trener nå hos en annen kjede i Trondheim og betaler 349 i mnd. Skal aldri klage over den prisen igjen hvis det koster nesten 600 hos SATS!

Grunnen til at NAUTILUS er så billig er vel at de ikke har organisert gruppetrening som aerobic, spinning etc, så for meg er det senteret helt uaktuelt. Her i Trondheim er det flere billigere alternativ for de som kun vil trene styrke. Bruker man aldri tilbudene om gruppetrening så trenger man jo strengt tatt ikke å betale masse for å trene på SATS el.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ÅJoda..Nautilus har begynt med gruppetreninger ! Det var en av grunnene til at veninnen min byttet over..hun ventet på at de skulle starte med det..dette begynte i januar tror jeg.,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chica_

Ja, så det nå at det ene senteret i Oslo har det. Men det var ikke akkurat mye å velge mellom... Jeg ville aldri droppet en stor kjede for et senter med en organisert time om dagen. Så man får vel litt hva man betaler for... Jeg har mulighet til å trene en annen plass billig gjennom jobben, men da de ikke har spinning dropper jeg det. Betaler heller litt ekstra i mnd og får et bedre tilbud å velge mellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sant nok..eer enig med deg..

Men igjen kommer det ann på hva man vil og hva vil og hvor mye man har.. For meg går SATS veldig bra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous

Jeg trener på SATS og trener på forskjellige senter her i Oslo. Alle er ikke like bra, men jeg stortrives på Sjølyst, Sagene og Storo. De har lyse, fine lokaler, garderober med høy standard og er hakket over f.eks Spektrum og Majorstua. Men dyrt er det... :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Majorstua dårlig

Jeg har trent endel på Majorstua S.A.T.S. og der er det dyrt, men dårlig (synes jeg).

Lokalene er utrolig små, lavt under taket, har kun en liten tynn ribbevegg å tøye ut på, har ikke et adskilt rom til vekter og slikt. Veggene er stusselige og malingen flasser av. I taket er det noen store rør, som minner en om industrialisme og tungt interiør. Når lokalene er SÅ SMÅ og det er så lite areal, sier det seg selv at musikken også kan fort bli for høy og "brå".

S.A.T.S.- musikkhøytalere er gjerne plassert i hjørnene i taket: noe so mer amatørmessig mht. lyd-harmoni! Istedet blir det dis-harmoni.

Alt dette er ting jeg irriterer meg over ved ganske mange av S.A.T.S.-sentrene rundt omkring i landet.

I tillegg er apparatene ofte gamle og knirkete eller i ustand for lenge..dessuten bytte de nesten aldri ut! Sjelden vi ser NYE apparater som er bedre enn de gamle.

Jeg har trent endel i andreland selv, og er enig i at kvaliteten jevn t over er dårligere i Norge enn i andre land: i forhold til den høye prisen her.

I utlandet har jeg aldri betalt mer enn hva kvaliteten er verdt. Jeg lengter til den flotte kvaliteten ved enkelte utenlandske sentre: og der er prisen lavere enn ved S.A.T.S., men mye flottere!

Synd at "valgfrihet" i Norge betyr noe annet enn i utlandet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Har hørt om den dårlige kvaliteten på sats på Majorstuen. Selv om det vel koster det samme på Elixia er det verdt pengene. Jeg går på Elixia i Colosseum Park, og der er det superbra. Nye og mange apparater, høyt under taker, luftige rom, mange og varierte gruppetimer og flerbrukshaller og god oppfølging.

Kanskje det går an å få en prøvetime for å se?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For MEG er det absolutt ikke viktig hvorvidt det er et "hardt" interiør på Sats eller hvorvidt det er bardiske eller ikke. Når jeg trener er jeg opptatt av selve treningen og gleden og motivasjonen ift dette. For meg er det viktig at det er mange ulike typer timer å gå på, samt at apparatene fungerer ( så der er jeg enig med hovedinnlegget). N

år det gjelder sats hvor jeg trener så synes jeg de har latfor lite speketer når det gjelder timer. Det meste er step-styrke eller sykkel. Lite å velge mellom og dette irriterer meg en del. Blir så fort kjedelig når jeg i så liten grad kan variere hvilken type timer jeg går på. Betaler ganske lite da jeg får rabatt gjennom min manns jobb. Så skal ikke klage på pris, bare på selve tjenesten som tilbys...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...