Gå til innhold

Stenansikt: Vanskelig å lese/bli glad i

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min svigermor har en ekstremt kontrollert personlighet. Hvilket også vil si at hun er kontrollerede og veldig glad i planlegning og forutsigbarhet. Dette kan noen ganger irritere meg, men mitt største problem ved henne, er nok hennes utstråling, gimikk og væremåte.

Hun har veldig lite gimikk, noe som gjør henne veldig vanskelig å lese. Det gjør også til at hun fremstår litt "streng og utilnærmelig". Hun kan si fine ting til meg, men jeg vet ikke om jeg skal tro på det, nettopp fordi måten hun sier det på kan virke følelselsløs. Hun ler også sjeldent, og hvis hun ler, så virker det også litt "påtatt" og ikke "hjertelig".

Omgangstonen med dem blir derfor formell og jeg føler meg så begrenset og "låst fast". Det er også tungt å snakke med henne, i stedet for å føre samtalen videre, gjentar hun bare det du har sagt og nikker. Eller hun bare kikker ned og lar være og si noe overhovet.

Min kjæreste er nok ikke særlig begeistret for sin mor, han føler nok, at hennes hengivenhet som mor har vært mangelfull.

Jeg har også vanskeligheter med å bli ordentlig glad i henne og føle sympati - nettopp fordi jeg ikke vet hvor jeg har henne.

Hvordan kan man lære å kjenne slike mennesker? Kanskje er det bare å gi opp?

Det skal sies at både hun og svigerfar er generøse mennesker, som jeg ikke tror har onde hensikter.

Anonymous poster hash: 35fc1...b65
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må nok bare godta at folk er annerledes enn deg.

Gjest Oblivion
Skrevet

Høres ut som om hun virker sjenert eller introvert? Denne tegningen har jeg sett flere dele nå -lærte noe jeg! Er det angst hun sliter med så er det noe annet, men uansett så tror jeg at du vil oppleve forandringer om du er litt "tøff" og tør å være deg selv foran henne. Hvorfor ikke prøve å skifte energien helt rundt, istedet for at du lar deg bli fastlåst i hennes selskap, så fokuserer du på at hun heller kan lære av deg og kanskje løsne litt på forholdet dere i mellom.

Spør hun deg om tjenester mens hun holder på med ting? Vi kan kommunisere jo på flere måter, og det å hjelpe til på kjøkkenet eller å bli spurt om å sende brødet, alles like ting hun enten kunne spurt noen andre om, eller gjort alene. Er tegn på at hun enten liker deg, eller iallefall forsøker. :)Tenk deg litt om og se etter andre tegn også. :)

Og ikke minst så kan du jo ta sjansen på å fortelle henne litt om deg selv, et godt minne er alltid fint. Bare for å bryte isen litt. Om du virkelig tar motet til deg så kan du jo fortelle henne at det er uvant for deg å møte mennesker som er litt stille av seg, og istedet for å gå å føle at noe var ubehagelig så ville du snakke med henne istedet. Sånne samtaler er vel best bare når dere er to, og i en avvæpnet situasjon.

Hun er jo endel eldre enn deg, og etterhvert som vi blir gamle så blir vi visst vanskeligere å endre. Du får nok ingen sprudlende-regnbue svigermor -men om du virkelig vil så er hun verdt det. Det kan skjule seg et varmt hjerte under der, en prat kan jo bli til en god klem en gang i fremtiden. :) (blir du nervøs, så fortell du er nervøs -det er bedre å bare være seg selv)

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...