Gå til innhold

Rensing av sluk under dusjkabinett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp!! Har nettopp flyttet inn i ny leilighet, og vannet renner sakte ned når jeg dusjer. Mistenker at tidligere eier ikke har vært ivrig med å rense sluken. Sluken er under et dusjkabinett som jeg ikke klarer å rikke. Hvordan kan jeg rense den? Holder det å tømme feks Jif Avløsåpner i 'avløpet' inni dusjkabinettet, eller blir det feil?

Anonymous poster hash: da109...8b0

Skrevet

Jif Avløpsåpner er midt i blinken. Les på flasken for instrukser :tommelopp:

• Liker 1
Skrevet (endret)

Sjekk først avløpet inne i dusjkabinettet, dersom dette er fullt av hår, fett og såperester hjelper det ikke å bruke avløpsåpner i sluket.

Dersom det er sluket som er tett, mens avløpet i dusjkabinettet er i orden, vil også vannet renne utover gulvet under dusjkabinettet. Her til lands er det ikke tillatt med tette overføringer mellom dusjkabinett og sluk, så dersom sluket er tett vil overvannet synes på gulvet.

Konklusjon, tror det er avløpet i kabinettet som er tett, ikke sluket...

Edit:

Leste litt fort, ser at du ikke får rikket kabinettet (litt merkelig, men...) Da vil uansett avløpsåpner i røret fra dusjen være løsningen i første omgang. Vi uansett anbefale deg å få hjelp til å flytte kabinettet da det som sagt ikke er tette overganger i sluket...

Endret av andy capp
Gjest Ironically me
Skrevet

Nei, slukristen må opp, og det må renses ut (for hånd) Ikke verdens morsomste jobb! Er kabinettet montert over sluket? Er det ny eller "ny" leilighet?

Skrevet

Blokka ble bygd for 5 år siden, så leiligheten er jo ganske ny. Kabinettet står over sluken, så det må flyttes på hvis sluken skal renses.

Gjest Ironically me
Skrevet (endret)

Mmm. Fagmessig!

Ed. Er det mulig å løfte, eller jekke (vektstang) opp kabinettet litt? Om en gjør dette, kan den andre ta selve kosejobben? Som Capp også sier: sjekk vannlåsen i selve dusjen først.

Uansett, tror jeg sluket må renses manuellt.

Endret av Ironically me
  • Liker 1
Skrevet

Har du lagt deg ned på gulvet og faktisk tatt en titt under dusjkabinettet? Det går som regel et lite plastrør fra dusjkabinettet til sluket, hvis du ikke vrir dette rundt, så får du selvfølgelig ikke rikket dusjkabinettet.

Midt dusjkabinett har et deksel som går rundt nederst, det må jeg ta av, før jeg legger meg på gulvet og vrir røret til sluket rundt. Dermed er det egentlig bare å ta av dette røret og rense det, fjerne hår og skylle det.

Fort gjort egentlig, men ingen favorittjobb, nei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...