Gå til innhold

Tenker på å gjøre det slutt i perioder - dårlig tegn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har kjæreste, tenker dere noen gang på å gjøre det slutt med kjæresten i perioder?

Merker at jeg selv har sånne perioder der jeg blir skikkelig redd for fremtiden, om vi f.eks. bor sammen, og hvor mer innviklet det ville blitt å gjøre det slutt, og om jeg derfor bør gjøre det slutt nå. Men i andre perioder er jeg veldig fornøyd med forholdet og tenker at jeg ikke kunne klart meg uten.

Blir litt redd for at det er et dårlig tegn med sånne perioder, så lurer på hva dere tenker?

Anonymous poster hash: 546f8...7df
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg og typen har det veldig fint sammen, men tanker om å gjøre det slutt har streifet meg noen ganger ja. Tror det har noe med å gjøre at niesene/nevøene hans har inkludert meg i julekort og skrevet "tante"... i tillegg er (ikke han) familien hans veldig religiøs, noe som gjør at jeg føler meg veeeeldig utilpass, da jeg ser på den type religiøse som gærninger.

Anonymous poster hash: 9cb67...9ed
Skrevet

Både og. Tenker man at man ikke tror det vil/bør vare, er det et dårlig tegn, da er man nok allerede på vei dit.

Men jeg tror det er naturlig å tenke over konsekvensene hvis det blir slutt. Feks, jeg elsker kjæresten min og er helt sikker på at det er han jeg vil ha, håper egentlig på et frieri innen et år, og tror og håper vi kommer til å flytte sammen snart. Men selvsagt har jeg tenkt tanken på at det skumle med å flytte sammen (som sikkert hadde blitt inn til han, siden han eier), er om det blir slutt - da er det jeg som taper på det, som står uten bosted og bare har betalt leie uten å få noe igjen for det (mens han har tjent).Ikke minst, å ha kjæreste betyr at man må ofre eller nedprioritere andre ting, også tid til andre venner og aktiviteter.

Det man må gjøre er å vurdere om man er villig til å ta sjansen likevel, og om det er verdt det.

Jeg er litt usikker på om det bare er som du sier at du er redd for fremtiden, eller om du føler det er mange dårlige perioder? Når og hvorfor man tenker det betyr også litt.

Jeg har vært inne på tanken selv i mitt forhold, fordi jeg har vært usikker og vi er veldig forskjellige på et punkt. Men jeg har blitt sikrere, og tenkt at jeg ikke trenger at han er "perfekt" - det gjør ikke noe om vi ikke er enige i alt, det viktige er jo at han er en fantastisk mann og at vi har det fint sammen.

Han har også vært i tvil ang. forholdet, pga. min sjalusi og usikkerhet, men nå som ting har bedret seg tror jeg han også har gått bort fra den tanken.

Altså, de aller, aller fleste vil sveipe innom tanken i ny og ne. Det trenger ikke bety noe. Er det noe du tenker veldig mye på, og føler har mange dårlige perioder, er det derimot kanskje et dårlig tegn.

Bare du vet hva du føler.

Anonymous poster hash: 990f1...374
Skrevet

Bør man ikke faktisk ha sånne tanker nå og da for å bevise for seg selv at det er verd å bli i forholdet eller ikke og faktisk sette pris på det man har? På samme måte man gjør med jobb, studier og andre ting?

Skrevet

Bør man ikke faktisk ha sånne tanker nå og da for å bevise for seg selv at det er verd å bli i forholdet eller ikke og faktisk sette pris på det man har? På samme måte man gjør med jobb, studier og andre ting?

Veldig enig med deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...