AnonymBruker Skrevet 19. november 2013 #1 Skrevet 19. november 2013 Grunnet nedbemanning på jobben, er jeg en av de som må gå. Jeg har funnet en annen stilling, men den er bare på 40%, så jeg kommer til å ha det trangt fremover leiligheten jeg leier, er på årsbasis, men jeg tror ikke jeg kommer til å klare å bo her fortsatt! Kan huseier nekte meg å flytte ut før kontrakten går ut? Anonymous poster hash: 093d0...02c
*Mocca* Skrevet 19. november 2013 #2 Skrevet 19. november 2013 Nei, du kan si opp tidsberegnset leiekontrakt før tiden. Jeg gjorde det selv for et år siden.
AnonymBruker Skrevet 19. november 2013 #3 Skrevet 19. november 2013 Nei, du kan si opp tidsberegnset leiekontrakt før tiden. Jeg gjorde det selv for et år siden. Hvordan går jeg frem da? Anonymous poster hash: 093d0...02c
*Mocca* Skrevet 19. november 2013 #4 Skrevet 19. november 2013 Jeg skrev en oppsigelse jeg leverte til huseier. Jeg skrev vel igrunn at jeg sier opp leiekontrakten, oppsigelsen gjelder fra --------(dato) og med 3 måneders oppsigelsesfrist er siste dato av leieforholdet (dato). Men jeg skrev også i tillegg at dersom huseier fikk tak i ny leietaker før oppsigelsestiden var gått så kunne jeg gjerne inngå en avtale om å flytte ut tidligere. (Noe jeg fikk 1,5 mnd tidligere)
Daria Skrevet 19. november 2013 #5 Skrevet 19. november 2013 Å flytte ut kan ingen nekte deg, men om du slipper å betale er jo en annen sak... Spørsmålet er jo hva som står i kontakten din. Ta kontakt med utleier og forklar situasjonen, det er det greieste stedet å begynne. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå