Gå til innhold

Tvangsfravikelse...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har mottat varsel om tvangsfravikelse grunnet mislighold av leien. Det er greit. Det jeg derimot lurer på, er om dette kommer til å havne på "rullebladet" mitt? Skal til USA i sommer, og vil helst ikke ha noe snusk som gjør det vanskelig å komme inn...

Anonymous poster hash: 30cd8...49f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke ting havner på rullebladet ditt hvis det ikke har blitt behandlet i en domstol. Hvis du f.eks før en fartsbot hindrer det deg ikke i å reise til USA så vidt jeg vet, ikke betalingsanmerkninger heller.

Litt usikker på din sak, siden jeg ikek vet hva tvangsfravikelse er :/

Skrevet

Tvangsfravikelse/mangelende husleie er ikke et kriminelt forhold, så reisen til USA går nok fint. Økonomien din fremover er det nok verre med.

Anonymous poster hash: a2dc1...ec6
  • Liker 2
Skrevet

Fravikelse betyr at du blir kastet ut av boligen.

Ja ja...

Anonymous poster hash: bb6b8...fef

Skrevet

Fravikelse betyr at du blir kastet ut av boligen.

Ja ja...

Anonymous poster hash: bb6b8...fef

Det er jeg klar over :) Les før du svarer.

• Liker 1
Skrevet

Tvangsfravikelse er alvorlig. Det er ikke sånn at kravet til huseier forsvinner med dette, tvert i mot, vedkommende kan kreve deg for erstatning for alle utgifter i forbindelse med dette. Så hvordan har du råd til å reise til USA når du ikke har råd til å betale husleie?

• Liker 5
Skrevet

Tvangsfravikelse er alvorlig. Det er ikke sånn at kravet til huseier forsvinner med dette, tvert i mot, vedkommende kan kreve deg for erstatning for alle utgifter i forbindelse med dette. Så hvordan har du råd til å reise til USA når du ikke har råd til å betale husleie?

1) Misligholdet av leien skyldes arbeidsgivers manglende utbetaling av lønn. Når jeg nå har mottatt lønnen jeg har krav på, har jeg råd til å betale for uteblitt leie + omkostninger.

2) USA-turen er det ikke jeg som betaler for, men en gave.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...