Toilla Skrevet 19. november 2013 #1 Skrevet 19. november 2013 Når jeg ble kjent med mannen min, var han verdens snilleste, oppmerksomme og kjærlige mann. Men det siste halvannet året har alt endret seg, og dey blir verre for hver dag som går! Uansett hva jeg gjør så er det galt og det er kjefting for det. Uansett hva jeg tar på meg så går jeg slengt i trynet at jeg ser ikke ut og jeg må skifte klær for jeg er jo liksom dame! Vil jeg ikke ha sex, slamrer han med dører og blir så sur at jeg føler meg ikke trygg.. Grunnen til at jeg ikke føler meg trygg er, trusler om at hvis jeg er utro skal han drepe meg gjentatte ganger, til og med fortalt hvordan. For ikke lenge siden fikk vi vårt første barn, og han truer meg med å ta barnet ifra meg. Er vi på en butikk for å handle, og han venter i bilen så er han MØKK sur når jeg kommer ut om det tar lengere enn 5minutter. Han sjekker telefon, face og mail konstant og er overbevist om at jeg er utro. Er til og med å "teller" fotspor" i snøen for å se om det er nye spor der.. Hvis jeg inni mellom dette finner et lite fnugg av å føle meg bra, ja da har han en radar for å vite det og rive meg i tusen biter igjen samme tid. Jeg går på glass for å ikke starter krangler og får ikke lov til å ha egne meninger, da kommer 3. 4. Og 5. verdenskrig på em gang. Han snakker drit om familien min konstant, og det er nesten sånn at lønna mi skal på hans konto, jeg får "månedslønn" hos han. Men er det noen andre i nærheta, er han verdens beste mann. Jeg får ikke lov til å dra på besøk til venner uten han. Vil jeg gjøre noe, så vil ikke han,før han kan gjøre det alene. Og dette er bare litt av hverdagen min. Jeg er lei og vil bort, men hvordan? Og jeg er livredd for at han skal stikke av med barnet og/eller skade meg. Det er kanskje ikke psykisk mishandling, men på grensen til det. Jeg klarer ikke få med meg alt engang.. Trenger jeg å si at han ikke er norsk, og har endret seg sånn etter han kom til Norge..
AnonymBruker Skrevet 19. november 2013 #2 Skrevet 19. november 2013 Det er ikke noe kanskje, det du beskriver er psykisk mishandling. Han kontrollerer hvor du går, hvem du snakker med, truer deg, kritiserer deg og begrenser deg. Jeg synes du skal ringe eller sende mail til nærmeste krisesenter og snakke med noen der. De kan komme med råd og dere kan legge en plan for hvordan du bør komme deg vekk. Ring enten fra jobb, eller slett nummer fra loggen etterpå om du ringer fra mobil. Om han ikke har spesifisert regning på nummeret ditt, da må du finne en annen måte å kontakte de på. Lykke til, det er støtte å få (og kunnskap om det du opplever)!! Ta kontakt med de så snart du klarer, ingen skal leve slik du gjør - og det sliter deg ut slik at det blir vanskeligere å søke hjelp for hver dag. Anonymous poster hash: 9dedf...cdc
Gjest Malanthor Skrevet 19. november 2013 #3 Skrevet 19. november 2013 Kontakt et krisesenter eller lignende umiddelbart og hør hvilke muligheter du har. Type: http://www.noabuse.no/so/kri.htm eller http://www.mentalhelse.no/dette-jobber-vi-med Jeg kan ikke nok til og si hva du burde gjøre punkt for punkt men ting som kommer opp er og få dokumentert hvordan han oppfører seg, og spesielt ulovlig handlinger som drapstrusler og lignende. Du burde anmelde han for drapstrusler, men du vil jo gjerne at han skal bli dømt så da er det et poeng og ha faktiske beviser for det. Når det er sagt så er en anmeldelse uten et fnugg av bevis bedre enn ingen anmeldelse I det hele tatt. Uansett utfallet vil anmeldelsen bli stående i politiets register. Ta ut skilsmisse og flytt vekk fra han med ungen. Forbered deg på flere runder angående barnefordeling. Skaff deg en advokat som kan fortelle deg hvordan du burde framstå og hva du burde si under nevnte forhandlinger. Det handler alltid BARE om barnets beste. Jo grundigere du forbereder deg på forhånd jo større er sjansen for at du lykkes i den kommende konflikten. Det viktigste er egentlig at du kontakter noen som kan det her og som kan fortelle deg nøyaktig hvilke muligheter du har. Så får du handle deretter. Lykke til videre! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå