AnonymBruker Skrevet 19. november 2013 #1 Skrevet 19. november 2013 Jeg er sykemeldt nå og kommer nok til å fortsette å være det en stund. Har to forskjellige vikariat her jeg jobber, et på 70 % og et på 20 % hvorav det siste går ut over nyttår. Sykepengene mine betales av jobben og de får tilbake fra NAV og jeg har fastlønn, men med variabler. Vil jeg fortsette å få samme sum i sykepenger etter nyttår? Anonymous poster hash: 8ea6f...60a
AnonymBruker Skrevet 19. november 2013 #2 Skrevet 19. november 2013 Den stillingen som utgår vil du få tilsvarende utbetalt direkte fra nav. Arbeidsgiveren din må sende nytt, korrigert inntektsskjema der de ikke krever refusjon for den. Du bør for sikkerhetsskyld presisere på sykemeldingene fremover at det er delt. Anonymous poster hash: beffe...a0a
AnonymBruker Skrevet 19. november 2013 #3 Skrevet 19. november 2013 Den stillingen som utgår vil du få tilsvarende utbetalt direkte fra nav. Arbeidsgiveren din må sende nytt, korrigert inntektsskjema der de ikke krever refusjon for den. Du bør for sikkerhetsskyld presisere på sykemeldingene fremover at det er delt. Anonymous poster hash: beffe...a0a Takk for svar Var det jeg trodde! Anonymous poster hash: 8ea6f...60a
AnonymBruker Skrevet 19. november 2013 #4 Skrevet 19. november 2013 Har de forresten lov om jeg er sykemeldt 50 %? Anonymous poster hash: 8ea6f...60a
AnonymBruker Skrevet 19. november 2013 #5 Skrevet 19. november 2013 Altså, har de lov til å sette ned? Anonymous poster hash: 8ea6f...60a
AnonymBruker Skrevet 19. november 2013 #6 Skrevet 19. november 2013 Ja. Så sant det ikke var "helt opplagt" at vikariatet skulle fortsette. Men du vil ha problemer med å bevise det. Anonymous poster hash: beffe...a0a
AnonymBruker Skrevet 19. november 2013 #7 Skrevet 19. november 2013 Med andre ord så lønner det seg for meg å være 100 % fra nå snart... Hurra for Norge Anonymous poster hash: 8ea6f...60a
AnonymBruker Skrevet 19. november 2013 #8 Skrevet 19. november 2013 Hvorfor sier du det lønner seg? Du kan være sykemeldt i det ene arbeidsforholdet og ikke det andre. Dvs du kan være i den faktiske jobben din og være gradert sykemeldt for den andre. Du rakker ned på velferdsordningen fordi du er inntektssikret!!!?! Du er forpliktet til å jobbe det du har helse til. At du velger å sykemelde deg fordi vikariatet ditt utløper er jo moralsk forkastelig. Beklager at jeg ga deg råd her. Dette var ikke ønsket respons. Anonymous poster hash: beffe...a0a 2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2013 #9 Skrevet 19. november 2013 Hvorfor sier du det lønner seg? Du kan være sykemeldt i det ene arbeidsforholdet og ikke det andre. Dvs du kan være i den faktiske jobben din og være gradert sykemeldt for den andre. Du rakker ned på velferdsordningen fordi du er inntektssikret!!!?! Du er forpliktet til å jobbe det du har helse til. At du velger å sykemelde deg fordi vikariatet ditt utløper er jo moralsk forkastelig. Beklager at jeg ga deg råd her. Dette var ikke ønsket respons. Anonymous poster hash: beffe...a0a Disse to stillingsprosentene er på samme sted da... Og jeg går ut i fødselspermisjon få måneder etterpå, så hvis jeg går ned i stilling går jeg også ned såpass i lønn at jeg ikke har råd til å bo for meg selv engang! Og du kan jo bare klappe igjen egentlig, for jeg ER sykemeldt nå og jeg tviler vel på at jeg blir bedre når jeg i tillegg begynner å få bekkenløsning osv. Men da gidder jeg ikke PUSHE meg selv til å jobbe når jeg taper mange tusen kroner på det. Anonymous poster hash: 8ea6f...60a
AnonymBruker Skrevet 19. november 2013 #10 Skrevet 19. november 2013 Jeg bare poengterte at det faktisk lønner seg for meg (og mange andre etter noen kjappe søk på nettet)... Anonymous poster hash: 8ea6f...60a
AnonymBruker Skrevet 19. november 2013 #11 Skrevet 19. november 2013 Jeg bare poengterte at det faktisk lønner seg for meg (og mange andre etter noen kjappe søk på nettet)... Anonymous poster hash: 8ea6f...60a ...med et "heia Norge" og en geip.... Det er svært uhøflig å be meg klappe igjen som har hjulpet deg så godt. Anonymous poster hash: beffe...a0a
AnonymBruker Skrevet 19. november 2013 #12 Skrevet 19. november 2013 ...med et "heia Norge" og en geip.... Det er svært uhøflig å be meg klappe igjen som har hjulpet deg så godt. Anonymous poster hash: beffe...a0a Det er svært uhøflig av deg å beskylde meg for å snylte når du ikke vet hva som er grunnen... Og det er ikke rart jeg syns Norge er et molbo-land på sånne ting, man blir faktisk ofte belønna for å ikke jobbe og det er feil! Anonymous poster hash: 8ea6f...60a
AnonymBruker Skrevet 19. november 2013 #13 Skrevet 19. november 2013 Det er svært uhøflig av deg å beskylde meg for å snylte når du ikke vet hva som er grunnen... Og det er ikke rart jeg syns Norge er et molbo-land på sånne ting, man blir faktisk ofte belønna for å ikke jobbe og det er feil! Anonymous poster hash: 8ea6f...60a Velferd innebærer blant annet inntektssikring. Det er grunnstenen i FTL. Anonymous poster hash: beffe...a0a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå