AnonymBruker Skrevet 19. november 2013 #1 Skrevet 19. november 2013 Jeg skal ha dagmamma fra desember av for gutten min, men hva kan jeg forvente av dagmammaen? blir 2-3 dager i uken, så ca 50% dagmamma. Siden jeg er alenemor kan jeg søke om stønad til barnetilsyn, men hvilken dokumentasjon må da nav ha? Hvordan vet jeg om dagmammaen jobber svart eller hvitt? Er det vanlig å skrive kontrakt? Anonymous poster hash: d023c...82b
Gjest Magdalene Skrevet 19. november 2013 #2 Skrevet 19. november 2013 Du får vel ikke støtte til barnetilsyn om du mottar kontantstøtte? Sånn ellers må dere jo avtale hvem som står for mat, bleier, vogn etc. 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2013 #3 Skrevet 19. november 2013 Har ikke satt meg helt inni dette, men fikk høre av noen andre at siden jeg er alene, så kunne jeg søke om støtte til barnetilsyn i tillegg.. Men kontantstøtten skal vel igrunn dekke dette når jeg tenker meg om! Er det noe forskjell i reglene om jeg skal studere i tillegg? vurderer å ta skole som privatist.. Anonymous poster hash: d023c...82b
Gjest Heartbeat Skrevet 19. november 2013 #4 Skrevet 19. november 2013 Du kan søke om støtte til barnetilsyn og motta kontantstøtte i tillegg, siden dagmamma jobber selvstendig og privat. Dere fyller ut et skjema hos NAV der det står hvor mye du betaler for barnet hos dagmammaen, dette \skal dagmammaen skrive under på og bekrefte.
Gjest Lite nytt Skrevet 19. november 2013 #5 Skrevet 19. november 2013 (endret) Du vil kun få stødnad til barnetilsyn dersom dagmamma arbeider hvit. Dersom hun arbeider hvitt, så skal hun ha organisasjonsnummer. Be om det fra dagmammaen. Kontantstøtte får du så lenge barnet ikke går (eller går redusert) i bhg. Så ja, som Heartbeat sier, så kan du få begge deler. Ang dokumentasjon til Nav så pleier det å holde med ett bekreftelsesbrev fra dagmamma at barnet ditt går der så så mange prosent og koster så så mye. Enten det eller en regning. Men, pass på at h*n har org.nummer Endret 19. november 2013 av Lite nytt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå