Gå til innhold

Hvordan var hunden din da den var 1 år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva kunne den? Var den rampete? Kunne den være alene hjemme? Bet den fremdeles? Hoppet den opp?

Og hva gjorde du hvis du hadde problemer med noen av disse tingene?

Anonymous poster hash: 903c4...2a6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Retrievermix 15 mnd

Kan:
Sitt, dekk, sitt opp, død, vent, ikke rør, la vær, gå og legg deg, opp, nei, fri, kom her, søk (betyr at det ligger noe mat i 0 - 30 cm høyde og finner han det får han spise det), isbjørnhopp (sånn når isbjørnene støter med fremlabbene for å komme gjennom isen).

Kan ikke/ønsker at han skal kunne
Gå pent i bånd, passere andre hunder uten å utagere, Stresse ned selv om det skjer mye rundt.

Ellers:
Småbiter fortsatt litt på hendene, men ikke vondt og er vel mer "munning" en biting.
Er alene hjemme jobbdager.
Hopper fortsatt litt, men bare på meg og hvis han er i "WOHO!" humør.
Står fint ute i bånd aleine

Sikkert mer å skrive og, men tror jeg har dekket det meste her. :P

Skrevet

Rampete, hyperaktiv, stressa, slitsom, separasjonsangst. Ja, akkurat som den er nå, 2 år.

Anonymous poster hash: 3619a...67f

Skrevet

Rampete, hyperaktiv, stressa, slitsom, separasjonsangst. Ja, akkurat som den er nå, 2 år. Anonymous poster hash: 3619a...67f

Hva slags rase er dette?

Gjest Badabing
Skrevet

Har en setter som roet seg omtrent på dagen da hun ble ett år.

Hun gjør vel egentlig ikke noe galt.. Går ikke så pent i båndet, og glemmer seg noen ganger og hopper opp. Vi prøver å trene på disse tingene, men problemet er at hun ikke hopper på oss, for det vet hun at hun ikke får til. Hun hopper på familiemedlemmer som typisk hauser henne opp når de kommer på besøk og lar henne hoppe, men som plutselig blir sure om hun hopper opp og er skitten. Irriterende.

Kan sitt, ligg, gå ut, legge seg, søk, apport. Kan nesten "bli". Og kommer på innkalling.

Skrevet

Boxertispe. Den var fremdeles aktiv og rampete. Bet i båndet på tur, hoppet og var veldig leken, Drev enda litt med valpebiting, men mye sjeldnere enn da den var liten. Den roet seg rundt 2 årsalder. Nå er den 5 år og verdens snilleste.

Anonymous poster hash: df7a2...887

Skrevet

Han var litt rampete, litt vill og gal, mye raptuser, så spøkelser overalt, spesielt innendørs,litt vanskelig å få kontakt med når hjernen hans koblet ut. Han var forresten nettopp blitt helt renslig.

Han kunne fint være alene hjemme.

Nå nærmer han seg to år, og er som en drøm:)

Skrevet

Boxertispe. Den var fremdeles aktiv og rampete. Bet i båndet på tur, hoppet og var veldig leken, Drev enda litt med valpebiting, men mye sjeldnere enn da den var liten. Den roet seg rundt 2 årsalder. Nå er den 5 år og verdens snilleste. Anonymous poster hash: df7a2...887

Og vi gikk på hundekurs for å få atferden roligere. Positiv trening (belønning, godbiter, leke).. Hjalp masse og anbefaler virkelig det.

Anonymous poster hash: df7a2...887

Skrevet

Har en Jack Russell terrier som er 15 mnd, og ho hopper veldig og biter ikke hardt, men tar bare hånda i munnen. Veldig fælt til å slikke på hender osv. Men eller så er ho kjempegrei. Ikke sta, gneldrete eller noe sånt. Men da vi fikk ho da ho var 7 mnd, var ho ikke trent i det hele tatt! Var helt oppi taket. Men nå har ho roet seg veldig. :-)

Skrevet

Min er 1 år nå. Han kan sitt, ligg, vent, gi labb, high five. Han kan fint være hjemme noen timer, men vi har aldri vært fra han mer enn 4-5 timer. Han slutta med "biting" da han var rundt et halvt år tror jeg. Veeeeldig kosete og rolig, rett og slett en godgutt.

Kan ikke å gå fint i båndet( dette har blitt enda verre nå som snøen er her, han er så glad, så glad og vil bare hoppe og sprette :P), står og hyyyyler når det kommer andre hunder fordi han blir så ivrig, er litt pysete på nye ting ute, f.eks plastikkposer som flyver rundt og sånne ting.

Alt i alt så er han verdens beste, og de nykkene han har er så absolutt overkommelige.

Han er blanding av border collie, elghund og buhund, forresten.

Gjest Hyssingen
Skrevet (endret)

Min kunne sitt, ligg, bli, vent, kom, dans, lukk, åpne, high five, nuss, ikke rør, gå og legg deg, stå, rygg, kryp, hent ballen, sitt bamse, hopp, slipp, og er du flau.

Var grusom på tur, bortsett fra det så var den helt gull. Men tur er en såpass stor del av dagen, at når den er kjip, så virker alt håpløst.

Har aldri bitt eller hoppet eller vært slitsom på den måten. Lekne raptuser har vi hatt, og har ennå, men det er bare gøy:)

Endret av gulmelon
Skrevet

Min er nøyaktig ett år, og jeg føler vi har fått til mye på de 9 månedene vi har hatt han.

Han er lydig, oppmerksom, livlig, nysgjerrig, kosete (litt klengete), vennlig, sta, superglad og flink til å lese følelser. Sliter litt med å forstå kommunikasjon, så jeg må være veldig tydelig, bruke hele kroppen.

Han kan:

- Vanlige kommandoer som sitt, ligg, bli, værsågod osv.

- Komme på innkalling

- Roe seg ned når han får beskjed

- Vente til besøket vil hilse på han

- Forlater aldri leiligheten med mindre jeg sier at det er greit

- Forlate områder/rom om han får beskjed om det

- Gå pent

- Være alene hjemme
Og flere ting

Ting jeg skal jobbe mer med:

- Å hoppe opp. Han er veldig ivrig, og lav, han liker å være i høyde med mennesker

- At han ikke skal bli spinnvill når han ser interessante hunder og mennesker. Mister fort fokus på meg, glemmer at jeg er der

- Ta sats og bryte seg inn på kontoret når han er alene hjemme. Har en shady dør som ikke lukkes helt. Der tar han klær fra walkin-et og tygger på ledninger (som selvfølgelig ikke er plugget i). Skjer bare på dette rommet.. Tror vi må bytte dør :fnise:

- Ikke plage katten når hun sover

- Tigge. Er nesten i mål her

- Være alene andre plasser enn leiligheten. Han skiller veldig på regler hjemme, og regler utenfor hjemmet

- Trives i reisebur

- Fremmedfrykt

Anonymous poster hash: 07075...f87
Skrevet

Og ja, han er rampete. Byr opp til lek veldig ofte, men biter meg ikke om jeg sier "nei". Han sluttet å bite når han var 4 måneder, gjør det kun under lek. Det var effektivt å pipe når han bet meg, da sluttet han.

Japansk spisshund forresten.

Anonymous poster hash: 07075...f87

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...