Gå til innhold

Lunsj på hotell - klestips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min bestemor har invitert hele familien på julelunsj på et fint hotell en helg i desember. Jeg har absolutt ingen penklær, så jeg må kjøpe et antrekk for denne anledningen.

Er det noen som har tips til hva slags klær som kan passe til anledningen? Skjørt, kjole, bukse og overdel - hva slags typer av de forskjellige? Jeg er redd for både å bli for hverdagslig, og å bli for pyntet.

Anonymous poster hash: daff4...9b3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

“You can never be overdressed, or over-educated” – Oscar Wilde

Bare du har en pen skjorte og en enkel trenchcoat eller pen kåpe, kan du kombinere det med nestensagt hva enn du vil av bukser eller skjørt, så vil det likevel se anstendig ut stort sett. Da blir det pent uten at det blir for pent, i tilfelle du vil unngå dette.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har ikke trenchcoat, men det skal jo være inne så hva jeg har utenpå er vel ikke så farlig? Som sagt har jeg ingen penklær og må kjøpe noe til denne anledningen.

Skrevet

Enkel svart kjole er aldri feil . Denne får du også bruk for senere. Kombiner gjerne med noen fine strømpebukser, stort armbånd, halssmykke eller ørepynt . Gjør deg litt flid med håret og sminke.

Skrevet

Kjøp deg en pen sort eller marineblå bukse.kombiner med en pen bluse eller genser.smykker i den størrelse og fasong du liker best.pene sko eller støvletter.det viktigste er at du kler deg i noe som "er deg".

Skrevet

Kjøp deg en pen sort eller marineblå bukse.kombiner med en pen bluse eller genser.smykker i den størrelse og fasong du liker best.pene sko eller støvletter.det viktigste er at du kler deg i noe som "er deg".

Hva mener du med pen? Det er så mye som kan være pent synes jeg. Tenker du på dressbukse?

Hva med en sånn kjole? http://www.zalando.no/leenoy-rosy-hverdagskjole-bla-ln221c015-605.html

For å ikke bli pyntet dropper du smykker osv, (kanskje noen øredobber til). Flats eller helt enkle pumps til.

Ellers, hvis du ikke er så glad i kjoler, så er det selvsagt fint med noen chinos/helt enkle fine bukser (dropp jeansen) + skjorte eller bluse til.

Takk for tips :) Jeg synes den kjolen kanskje ble litt kjedelig? Jeg trives egentlig best i bukser, men bruker bare jeans. Kanskje en idé å investere i noe annet også!

Skrevet

Hva mener du med pen? Det er så mye som kan være pent synes jeg. Tenker du på dressbukse?

Takk for tips :) Jeg synes den kjolen kanskje ble litt kjedelig? Jeg trives egentlig best i bukser, men bruker bare jeans. Kanskje en idé å investere i noe annet også!

Ja, den er definitivt kjedelig! Hehe, men det er sånn jeg liker det. Kjedelig. Helst liker jeg klær av god kvalitet som varer lenge (da jeg fant kjolen i innlegget over her så jeg kun på fasong, ikke kvalitet/stoff.. det kan jeg ikke si så mye om) og så kan det heller styles opp eller ned, tenker jeg.

Selv om du trives best i bukser slår jeg til med en kjole til:

1zvbzmr.jpg

Fra Lilly Pulitzer. 100 % bomull og merket har et godt renommé.

Av bukser vet jeg egentlig ikke helt hva som passer seg, men jeg synes noe sånt kan være fint:

image2xl.jpg

Ang. jeans går jo det sikkert helt fint det også, men det spørs jo helt på hvor formell familien din er. I Norge er vi jo generelt ganske uformelle og upretensiøse :) En mørk jeans til whatever fin topp du har? Du ser best ut i det du trives i. Forhør deg med noen som skal på denne lunsjen om hva den underforståtte dresskoden er?

Skrevet

Dropp olabuksene og bruk heller dressbukser eller skjørt. Klærne bør være rene, hele og tekkelige.

Anonymous poster hash: c3091...939

Skrevet

Svart/grå dressbukse og en bluse, f.eks i vanlig hvit med øredobber og et armbånd og/eller klokke til. Ha høye heler, dere skal vel uansett sitte mye stille :)

Skrevet

Den kjolen var ikke kjedelig. Den var enkel og pen. Med en et stort smykke til og en pen cardigan, samt noen pene støvletter til blir det veldig fint.

• Liker 2
Skrevet

Av de to ville jeg nok godt for den med superstretch.. Vet ikke helt om den rocka stilen passer så bra til samling hos bestemor...

Rocka? Det er jo perler, ikke nagler?

Skrevet

Fargen på den nederste buksa var ikke spesielt fin og særlig ikke vinterstid. Jeg hadde gått for noe mørkere.

• Liker 1
Skrevet

Fargen på den nederste buksa var ikke spesielt fin og særlig ikke vinterstid. Jeg hadde gått for noe mørkere.

Det var den vinrøde jeg tenkte på, når jeg trykker på linken kommer den beige opp først og så skifter den til vinrød. Var det den beige du mente?

Skrevet

Det var den vinrøde jeg tenkte på, når jeg trykker på linken kommer den beige opp først og så skifter den til vinrød. Var det den beige du mente?

Ja, var den beige jeg tenkte på ja. Vinrød er finere.

Skrevet

Hvorfor ikke benytte anledningen til å gå til anskaffelse av et par dressbukser? Det vil jo komme andre hyggelige anledninger siden.

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor ikke benytte anledningen til å gå til anskaffelse av et par dressbukser? Det vil jo komme andre hyggelige anledninger siden.

Jeg synes dressbukser er formløse og stygge, og er redd jeg kommer til å se ut som om jeg er femti år.

• Liker 1
Skrevet

Bruk en kjole, masse fine kjoler også rimlege.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...