Gå til innhold

Lov å ansette meg, når de andre er ferdig utdanna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har søkt på et lærervikariat, halvårig, som jeg har blitt kalt inn til intervju til. Ser av søkerlista at de seks andre søkerne er ferdig utdanna. Jeg går ppu på deltid, og er ferdig om et halvår.

Har arbeidsgiver lov til å ansette meg foean dem, så lenge jeg har erfaring og riktige fag for jobben?

Forstår liksom ikke helt hvorfor jeg ble kalt inn til intervju når det var andre søkere som var kvalifiserte!

Anonymous poster hash: af5f9...2a0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan hende de må ha et visst antall søkere inn til intervju. Tviler på at du får jobben, fagutdannet personell skal gå foran.

Anonymous poster hash: a6926...572

Skrevet

Jeg fikk jobb før jeg var ferdig utdannet vernepleier. Det var 6 som var inne til intervju, kun jeg som ikke var ferdig utdannet. Jeg hadde et halvt år igjen.

Det jeg fikk vite etterpå var at de la vekt på egnethet og hvordan søkeren ville passe inn i gruppa. Dette var et vikariat. Så fort jeg var ferdig utdannet fikk jeg fast jobb.

Så ja, hvis arbeidsgiver synes du er den som er best egnet får du nok jobben. Lykke til :)

Skrevet

Det kommer litt an på hva som har stått i utlysinga, men når man ansetter lærere så skal det jo være sånn at ansinitet og utdanning teller (men også personlig egnethet... hvertfall om det har stått i utlysingen).

Siden det er snakk om et halvtårsvikriat så kan det jo være at de andre lærerne har søkt her i tillegg til andre steder, men egentlig ønsker en annen fast jobb. Og da er det jo praktisk for rektor å ha deg også å spille på. Også kan det jo hende at de bare vil bli litt kjent med deg i tillfelle de kan bruke deg til andre ting som ringevikar o.l.

Skrevet

Hvilke fag det er snakk om kan være relevant, om din fagkombinasjon passer bedre enn de andres kan du bli valgt selv om du ikke har ped.

Anonymous poster hash: 29568...cc2
  • Liker 1
Skrevet

Jeg fikk jobben!!! Tre andre søkere var kalt inn til intervju, og av en eller annen grunn foretrakk de ped-løse meg. :-D

Anonymous poster hash: af5f9...2a0

Skrevet

Jeg fikk jobben!!! Tre andre søkere var kalt inn til intervju, og av en eller annen grunn foretrakk de ped-løse meg. :-DAnonymous poster hash: af5f9...2a0

Gratuerer så masse! Kjempe gøy:-)!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...