AnonymBruker Skrevet 19. november 2013 #1 Del Skrevet 19. november 2013 Jeg har som mål å bake sju slag til jul i år, jeg er bare litt usikker på hvilke. Så lenge det er sju slag spiller det ikke noen rolle om kakene er de tradisjonelle eller mer moderne, men helst vil jeg få til en miks. For å få inspirasjon spør jeg derfor hva du baker? Er det andre her som har tenkt å få til sju slag? Går dere i så fall for de tradisjonelle, bare nye eller en miks? Skriv gjerne hva du baker selv om du ikke har planer om sju slag! Anonymous poster hash: a69e4...995 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 19. november 2013 #2 Del Skrevet 19. november 2013 Jeg må alltid ha krumkaker, ingen jul uten! Når det kommer til andre slag så er det ikke så nøye tror jeg. Jeg bor alene, og har ikke så mye besøk i jula at det gjør noe. Men ellers kan det være berlinerkranser, serinakaker, risboller, peppermyntekuler, skumkaker med sjokoladeglasur (heter sikkert ikke det da), og pepperkaker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Version 2.0 Skrevet 19. november 2013 #3 Del Skrevet 19. november 2013 Pepperkaker, krumkaker, serinakaker, kakemenn (sånne hvite), kokosmakroner. Kommer ikke på flere som er nødvendige eller gode Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ragg Skrevet 19. november 2013 #4 Del Skrevet 19. november 2013 Konfekt, kakemenn og pepperkaker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elvital Skrevet 19. november 2013 #5 Del Skrevet 19. november 2013 Pepperkaker! Brune pinner Smulteringer Kokosmakroner Berlinerkranser Goro Krumkaker Sandkaker Kransekake... Ender alltid opp med type 10-11 slag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petalouda Skrevet 19. november 2013 #6 Del Skrevet 19. november 2013 (endret) konfektkaker (chocolate chip cookies) sarah bernard pepperkaker krumkaker kokosmakroner julestjerner lefser det er mine sju må-ha-slag Endret 19. november 2013 av Petalouda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 19. november 2013 #7 Del Skrevet 19. november 2013 konfektkaker (chocolate chip cookies) sarah bernard pepperkaker krumkaker kokosmakroner julestjerner lefser det er mine sju må-ha-slag Hvilken oppskrift bruker du på Sarah Bernard? Husker å ha bakt slike for mange år siden, og smaken husker jeg vel enda bedre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Binke Skrevet 19. november 2013 #8 Del Skrevet 19. november 2013 Jaaa! Gleder meg til å gå i gang med julekakene! I år skal jeg bake hvite kakemenn, serinakaker, havreflarn og sjokoladeboller. Og så tar jeg nok den enkle varianten og kjøper pepperkaker (synes egentlig de man kjøper blir bedre enn hjemmebakte) og smultringer. Vel, da ender jeg opp med 6 slag, om jeg ikke lager kokostopper også. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silkepiken Skrevet 19. november 2013 #9 Del Skrevet 19. november 2013 Jeg skal bake ; Kakemenner( ), kokosmakroner, småkaker med sjokoladebiter og mandler, karamellkaker (en form for havreflarn, bruker i hovedsak havregryn, sirup, smør, blir litt seige, litt knekkaktige, men smaker ikkje helt det), fingerkrem, kanskje sandkaker, kanskje havremakroner, kanskje colakaker (brune pinner). Har egentlig lyst til å bake tyske skiver også, men mulig eg får det. Så skal eg lage risboller (puffet hvete, delfiafett og sjokolade, ikkje noe egg eller noe, syns de er best når de er harde. Delfiakake og sukkerflesk skal eg også lage. Pepperkaker kjøper eg, syns de er best. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2013 #10 Del Skrevet 19. november 2013 Kakemenn Pepperkaker Sjakkruter Colastenger Kromkaker Stockholmskaker Nøttetopper Kokosmakroner Serinakaker Sirupssnipper Risboller Det er de jeg kommer på, vi pleier ha disse hver jul. Baker heldigvis ikke alle selv! Anonymous poster hash: 63c4a...14e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Victoria-- Skrevet 19. november 2013 #11 Del Skrevet 19. november 2013 Har planer om å lage krumkaker, kakemenn, pepperkaker, pleskener og kokosmakroner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Funky Punk Skrevet 19. november 2013 #12 Del Skrevet 19. november 2013 Kommer ikke til å bake noen av de kakene som tilhører "de syv slag", men jeg kommer til å bake kladdkake, krydderkake, suksessterte, lage konfekt og marsipan. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå