AnonymBruker Skrevet 19. november 2013 #1 Del Skrevet 19. november 2013 Jeg har i det siste fått mange spørsmål fra familien min om hva jeg ønsker meg til jul. Hvert eneste år sliter jeg med å finne ut hva jeg ønsker meg. Det er kanskje et luksusproblem, men jeg klarer ikke å tenke ut ting jeg vil ha til jul. Jeg vet at dere ikke kan si hva jeg skal ønske meg, og egentlig har jeg ikke så mange interesser heller. Jeg trenger nye klær, men det er så teit å ønske seg klær fra internett når jeg ikke vet om det passer. Dumt å få noe i gave som jeg må returnere. Det eneste jeg kan klare å komme på er en liten teknisk duppeditt, samt at jeg muligens kunne ha funnet et par bøker. Er det andre som har dette "problemet"? Hva ønsker andre på min alder seg (tyveårene)? Familien forventer seg ønskeliste med valgmuligheter, så jeg må bare klare å finne på noe. Det er jo mange ting jeg vil ha, jeg bare klarer ikke å koble det opp mot julegaver! Skal se på julegavetråden her inne og se om jeg får noen tips. Anonymous poster hash: 2de79...a85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2013 #2 Del Skrevet 19. november 2013 Eg er i tyveårene, har aldri problemer med å finne på noe jeg ønsker meg I år er det cdspiller/dabradio, rød-rutete kokebok, laken, gode kjøkkenkniver, ei fagbok som ser interessant ut, trekk til en lenestol, abonnement på et blad, te fra et merke jeg liker veldig godt, cder (ja, jeg er såpåss gammeldags at jeg framdeles kun bruker det), gavekort, vanlige forbruksvarer f.eks håndkrem og så trenger jeg alltid penger da, men det er litt kjipt å ønske seg....Pleier ofte å si at jeg aaaaltid blir glad for bøker og cder, for begge deler er jeg veldig glad i! Anonymous poster hash: b3327...9aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marwel Skrevet 19. november 2013 #3 Del Skrevet 19. november 2013 Kjenner til problemet. Løste en del av problemet ved å begynne å samle på et service, men må passe på å ikke falle for fristelsen å kjøpe deler selv. Annet kan være ting man bruker opp. Som feks kremer, parfymer, gode oster, vin, sjokolade, lys, kaffe, te, gavekort på kino, restaurant og lignende. Kanskje du liker noen spesielle blader? Ønsk deg et abonnement? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Solsmil Skrevet 19. november 2013 #4 Del Skrevet 19. november 2013 Jeg er i tyveårene og ønsker meg utrolig mye, jeg føler meg nesten litt overfladisk. Selv om jeg har det aller meste. Men på ønskelista til familien står det blant annet sengetøy, deler til et service jeg samler på og en type bestikk jeg har lyst til å samle på. Det står også noen andre spesifisere interiør-pynteting, ullundertøy og superundertøy, vinterjakke, etui til pcen min, stavmikser, gode kniver til kjøkkenet, et par spesifisere bøker, et spesielt skjerf, sminket jeg bruker (som er forbruksartikler og som jeg dermed trenge nytt av etterhvert) og en hel del annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ekkoet Skrevet 19. november 2013 #5 Del Skrevet 19. november 2013 Kjenner til problemet. Tips nummer 1 er å skrive opp ting igjennom året etterhvert som man kommer på de. Litt sent nå, ser den. Dette gjelder både ting man ønsker seg selv og ting man tror andre kan bli glad for. Det jeg ofte synes er en god gave er noe som den andre personen egentlig har lyst på, men ikke nok til å kjøpe det til seg selv, gjerne fordi man ser på det som luksus i forhold til hva det koster (det trenger ikke å bety at det er dyrt). Det er ingenting du kunne kommet på som er av typen "jeg hadde ikke kjøpt en slik selv, men hadde jeg fått den ville jeg hatt den"? Problemet med min liste er at den er generelt for dyr. Tingene jeg har på den nå er i stort sett i ormåde 4000-20000kr. Det andre er at det gjerne er ting jeg må håndplukke selv, feks nytt objektiv til kamera. En pulsklokke er vel eneste som er noenlunde innenfor rekkevidde for kone/foreldre (og det har jeg strengt tatt fra før). Fra foreldrene mine får ofte jeg og min kone penger til klær, feks om man ønsker seg en jakke får man penger til den. Det er en grei løsning så lenge man passer på at de blir brukt til det man har fått de til og at de ikke går i husholdningsdragsuget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2013 #6 Del Skrevet 19. november 2013 Du må planlegge i god tid Jeg kjøper meg minst mulig iløpet av året. Det meste av klær og pensumbøker må jeg kjøpe selv, men ellers skriver jeg bare ned ting hver gang jeg får lyst på noe, istedet for å kjøpe det selv. Dermed kan jeg levere lister til folk som spør hva jeg ønsker meg, og jeg unngår å fylle huset med impulskjøp. Jeg kan for eksempel ønske meg telys, te, kaffe, superundertøy, sengetøy, shampo/balsam og andre hygieneprodukter (når man ønsker seg noe til jul er det lov å ønske seg litt "finere" ting, som f.eks. frisørshampo), litt dyrere matvarer jeg liker, bøker jeg kommer over og får lyst til å lese, votter, luer, gavekort på sko, gavekort til ny mobil når det nærmer seg behov for det, kjøkkenting (miksmaster, vaffeljern, stekepanner og kakeformer er ting jeg har latt være å kjøpe, men heller ønsket meg i gave), og så videre. Så kan man jo ønske seg gavekort på kino, frisør, massasje, etc. Anonymous poster hash: a80e9...bba 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amphitrite Skrevet 19. november 2013 #7 Del Skrevet 19. november 2013 Jeg har dette problemet tidvis. Finner derfor alltid ut at det beste er å ønske meg ting jeg vet jeg trenger, så hver gang jeg oppdager at jeg trenger noe skriver jeg det på en liste. Iløpet av året blir det ofte en del ting, og da sender jeg den ut i familien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elvital Skrevet 19. november 2013 #8 Del Skrevet 19. november 2013 Jeg har skrevet ned etterhvert som jeg har kommet på de siste månedene, veldig greit når noen lurer, fordi jeg har hatt samme problem som deg de siste par årene. Kanskje et tips til neste år? I år ønsker jeg meg deler til et servise, skinnhansker, treningsting(klær/utstyr), bøker, teppe... Alltid kjekt med forbruksvarer også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2013 #9 Del Skrevet 19. november 2013 Jeg har en lang ønskeliste, men problemet mitt er at jeg stort sett ønsker meg ting som er for dyrt å ønske seg av andre. Det er ikke lett å komme på ting til 50-200kr...Anonymous poster hash: e458d...794 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2013 #10 Del Skrevet 19. november 2013 Da er det jo bare å si at man ikke vil ha noe! Anonymous poster hash: 6d8f5...902 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiak Skrevet 19. november 2013 #11 Del Skrevet 19. november 2013 (endret) Og har man alt man trenger, kan man ønsker seg veldedige gaver, det gjør jeg Endret 19. november 2013 av Tiak Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fantomina Skrevet 19. november 2013 #12 Del Skrevet 19. november 2013 (endret) . Endret 2. oktober 2015 av Fantomina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hecubaa Skrevet 19. november 2013 #13 Del Skrevet 19. november 2013 Jeg ønsker meg sengesett i år Og bidrag til BSU.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2013 #14 Del Skrevet 20. november 2013 Jeg ønsker meg kokebøker, gode oljer og litt ekslusive matvarer, stavmikser, gummistøvler, bagasjevekt, knivsliper, bra shampoo, en bok, nye laken, jakke til å løpe i og en matboks. Trikset er som folk sier å skrive det ned Anonymous poster hash: b7a15...d4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2013 #15 Del Skrevet 20. november 2013 Jeg ønsker meg penger i år Anonymous poster hash: 1f8a0...fd9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2013 #16 Del Skrevet 20. november 2013 Om du er interessert i sminke, så er det nok mange ting du har lyst på, men som du aldri kjøper selv? Flere har spurt meg om hva jeg ønsker meg, så jeg gikk rett og slett gjennom nettsiden til kicks, og fant utrolig mye som jeg faktisk lenge har hatt lyst på! Om vennene/ familien din er "nettshoppere" så er det såååå utrolig mye fint fra Urban Decay, Benefit osv, som man ikke får tak i i Norge! Og produktene deres er bare elskbare. Anonymous poster hash: 5061f...3c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2013 #17 Del Skrevet 20. november 2013 Bare til tips - jeg ønsker meg goretex lette tursko, skritt-teller med antall skritt, lengde og tid, godt tykt ullskjerf, inne skjerf og diverse fra The body shop Har kjøpt noen gaver som jeg skal gi bort til jul, og der har jeg godt mykt pledd, godt tykt ullskjerf, velvære/dusj produkter fra The body shop, musikk cd`er og barnebøker. Anonymous poster hash: 54a9e...ac1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FantasDick Skrevet 20. november 2013 #18 Del Skrevet 20. november 2013 Ønsker meg egentlig bare dyre ting, så jeg sliter litt.. Folk har begynt å spørre, men jeg har jo litt tid på meg enda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erazor Skrevet 20. november 2013 #19 Del Skrevet 20. november 2013 For mange er situasjonen sånn at de har råd til å kjøpe seg det de trenger (kanskje med unntak av ganske dyre ting), og derfor trenger de ikke så mange mindre ting som det kan være praktisk å ønske seg. Jeg ønsker meg generelt lite. Løsningen er å ønske seg noe man ellers ville ha kjøpt selv, eller noe man kanskje ikke kjøper fordi man har noe som er greit nok eller fordi det er litt dyrt til hverdags. For min del kan det være noe så enkelt som ekstra sportssokker eller ullsokker, ekstra ullundertøy, ekstra sett med treningstøy, ferskpresset eplejuice, spekemat, en spesiell bok eller tegneserie, spesialkniv til kjøkkenet, en gryte til å erstatte en som begynner å bli svært slitt, grytelapper i silikon, et dataspill jeg har lyst til å prøve men ikke har villet kjøpe ennå... Alt dette er ting jeg har råd til selv, men som jeg ikke har kjent behov for å bruke penger på fordi jeg strengt tatt ikke trenger det selv om jeg ville ha brukt det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
super-ida Skrevet 20. november 2013 #20 Del Skrevet 20. november 2013 Jeg har det kjente luksusproblemet jeg har alt jeg trenger......og mye til!!! Det jeg ønsker meg er som regel dyre ting som jeg ikke "tar meg råd" til å kjøpe selv. Klær trenger jeg ikke, ei heller truser, ullsokker, superundertøy eller luer. Vi har tre komplette serviser, bestikk i massevis, og kjøkkenutstyr eeeelsker jeg, så skuffer og skap er fulle. Bøker er jeg glad i, men låner stortsett på biblioteket. Interiørting...vel, jeg har igrunnen det jeg trenger av "nips" Sengetøy og håndklær har vi mer enn nok av, jeg har så smått begynt å skifte ut håndklærne, selvsagt til noen som er latterlig dyre, og giverne ville steilet over prisen, men det er en del av min hverdagsluksus.... Så i år ønsker jeg meg opplevelser..... Og til forloveden.....hvis du leser dette.... Diamanter slår alltid ann! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå