Gå til innhold

Forvirring.com - et moderne drama i tre akter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skriver dette i dialogform, sånn i tilfelle det gjør tråden mer spennende enn alle andre "jeg skjønner ikke hva han vil hjelp"-tråder. Mest sannsynlig ikke, men verdt et forsøk! Alle detaljer er selvsagt forandret til det ugjenkjennelige.

Første akt, Halvannen mnd siden:

Han: Hei, har du planer den xx.november?

Meg: Ingen planer, hvordan det? :)

Han: Jeg tenkte å dra på *konsert* sammen med en gjeng venner, og billettene slippes i morra - vil du også bli med?

Meg: Det høres supert ut - jeg er med :)

Andre akt, en uke senere:

Han: Hei, hvordan går det? Håper det går bra med *jobb/studier* og at du ikke er for stressa med *prosjekt/eksamen*. Jeg fikk tak i billetter, det er *sted, dato, klokkeslett* Gleder meg :)

Meg: Hei, blablabla. Supert at du fikk tak i, gleder meg jeg også! Hvor mye skylder jeg deg for billetten?

Han: Ingenting.

Meg: Er du sikker? Jeg kan overføre til deg hvis du sender kontonr.

Han: Tullejente. Kall det en gave.

Meg: Tusen takk, du er snill :)

Tredje akt, forrige uke:

Han: Hei, blablablablablablabla. Forresten, det er en etterfest på *utested* i nærheten av *konsertsted* etterpå, her er link til facebookevent: *link*. Skal jeg melde oss to på i tilfelle vi får lyst til å dra innom etter konserten? PS. Gleder meg helt VILT!

Meg: Gjerne! Jeg liker *utested* og det er alltid bra å nerde litt etter konserten ;)

Altså...er det jeg som leser helt feil eller har vi gått fra "hei, har du lyst til å bli med på en sosial greie med meg og alle vennene mine" til "oss to" her nå? (Ingen av disse vennene har blitt nevnt ved navn eller antall, og jeg er egentlig ikke helt overbevist om at de finnes, men jeg vet jo at han kjenner andre mennesker enn meg liksom.) For ordens skyld, vi har snakket mellom aktene også, jeg bare tok med det som var relevant for situasjonen.

Forklar, dere som forstår sosiale relasjoner. Jeg er blank, forvirra og stressa med *jobb/studier*. Alle bidrag belønnes med nystekte innbilte vafler.

Anonymous poster hash: 380ce...2ff
  • Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var overbevist om at det er snakk om en date til jeg kom nederst i innlegget ditt. Spesielt "tullejente, kall det en gave". Men vanskelig å si uten å vite restfn av relasjonen mellom dere to og "resten av gjengen".

Var det det du lurte på?

Anonymous poster hash: 8ac39...c90

• Liker 2
Gjest sophia21
Skrevet

Åja, jeg trodde dere var et par helt til det siste du skrev..(glemte hvilket forum jeg var på)

Konklusjon: Interessert. Date.

• Liker 3
Skrevet

TS her, takk for svar! :)

Jeg var overbevist om at det er snakk om en date til jeg kom nederst i innlegget ditt. Spesielt "tullejente, kall det en gave". Men vanskelig å si uten å vite restfn av relasjonen mellom dere to og "resten av gjengen".

Var det det du lurte på?

Anonymous poster hash: 8ac39...c90

Haha, jeg er såpass forvirra at jeg nesten ikke vet hva jeg lurer på engang :P Men ja, er vel det eviggamle spørsmålet "er vi venner eller er dette egentlig en date"? Jeg aner ikke hvem "resten av gjengen" er, han har ikke nevnt noen navn eller sånn. Vi har noen felles venner og jeg vet at de ikke skal være med, så det må være noen jeg ikke har møtt. Er det teit å spørre ham om det nå?

Fikk ny melding i dag, han lurte på hva jeg skulle ha på meg (veldig mange kommer i kostyme, det er litt sånn forsinka halloween-opplegg, men vanskelig å forklare mer uten at det blir mulig å kjenne igjen) og jeg sa at jeg hadde antrekket klart, bare håpet det ikke ble langvarig køståing utendørs siden jeg kommer i kjole. Jeg spurte om det var lov å spørre hva han skulle kle seg ut som eller om det er hemmelig, og da fikk jeg til svar: "det er ikke hemmelig, men det er en overraskelse, så du får se når vi møtes ;) "

Ellers, tja, forhistorien - vi har vært venner i snart to år, det har alltid vært småflørting, men aldri skjedd noe, og jeg vet ikke om han liker meg på den måten eller ikke. Møtes så ofte vi kan og sender mye meldinger. Kan prate om nesten alt, og han gir ofte kompliment om hvor smart og morsom jeg er. Han har også sagt at han er glad i meg, og hvis vi ikke har møttes på lenge pleier han å si at han har savnet meg. Vi har ikke møttes så mye i det siste fordi jeg har ikke hatt tid, men han har ikke spurt spesifikt om å møtes heller, bare sagt ting ala "håper du ikke jobber deg fordervet" og "si fra hvis det er noe jeg kan hjelpe til med". Jeg tenkte kanskje at han ville gjort noe snart hvis han var interessert, men jeg skjønner ikke hvordan gutter virker lenger - hvertfall ikke denne gutten :P

Skrevet

TS her, nå er jeg hvertfall forvirra!

Har nettopp kommet hjem nå fra noe som kunne vært en veldig hyggelig kveld men som bare ble skikkelig rart. Vi dro sammen med ei venninne av ham som også hadde med seg en annen venninne han ikke hadde møtt før. Og hadde jeg ikke visst bedre ville jeg trodd venninna hans var sjalu eller noe. Hver gang han prøvde å flørte med meg, holde rundt meg, gå unna og prate alene, etc gjorde hun et eller annet for å få oppmerksomheten hans. Til slutt ble det så kleint at jeg bare dro hjem, følte bare at hun VIRKELIG ikke likte meg. Da jeg dro fikk jeg to lange klemmer og han sa han håpet han fikk se meg snart og at han har savnet meg.

Det som er saken er at venninna hans er 1. lesbisk og 2. i et forhold, så det er ikke som at hun er interessert i ham eller noe. Hun bare virket som at hun ikke likte meg, rett og slett. :vetikke: Jeg tror ikke han oppfattet det, men det er kanskje jeg som overreagerer?

Hjelp?

Skrevet

Synes du var feig som dro! Hadde det vært litt tæl i deg hadde du sagt til kompisen din at "hun venninnen din liker visst ikke meg: Skal du og jeg stikke oss litt bort?"

Ikke gi en teit venninne av han makt til å ødelegge kvelden din. Det er jo deg han liker.

Anonymous poster hash: a32c9...1e6
  • Liker 1
Skrevet

Huff ja, du har nok rett i det, AB :sjenert: Hun drev og maste om at de måtte dra hele siste halvtimen vi var ute, så det var litt oppbrudsstemning allerede og jeg orket ikke noe styr, prøvde kanskje å være litt hard to get eller noe, hehe ;) De hadde avtalt på forhånd å ta taxi hjem sammen (bor i samme gata) så jeg kunne ikke "skille dem" helt, men jeg kunne vel sikkert ha vist litt mer vilje til å kapre ham på tross av det? Jeg hadde bestemt meg for at uansett hva som skjedde skulle jeg ikke bli med ham hjem/ta med ham hjem til meg i kveld, så det var jo greit nok, men hadde vært litt koselig å fått mer tid alene med ham kanskje...særlig siden hun også hadde med en venninne som ikke kjente verken ham eller meg og som hun ikke ga noe særlig oppmerksomhet til. Jeg la merke til at hun himlet med øynene da han klemte meg for andre gang da vi sa hadet også (han var veldig kosete i kveld). Hun ble også litt furten da han lånte meg skjerfet sitt og holdt rundt meg da vi var ute og tok en røyk, siden jeg sa jeg frøs. I det hele tatt - ikke koselig stemning.

Det som derimot var koselig var at han sa han ville treffes igjen snart, og da jeg sa at jeg visste han var mye travel med jobb og ikke ville mase så han meg rett inn i øynene og sa "jeg har ALLTID tid til deg". Så da satser jeg på at vi får en sjanse til å møtes alene snart :)

Skrevet

Huff ja, du har nok rett i det, AB :sjenert: Hun drev og maste om at de måtte dra hele siste halvtimen vi var ute, så det var litt oppbrudsstemning allerede og jeg orket ikke noe styr, prøvde kanskje å være litt hard to get eller noe, hehe ;) De hadde avtalt på forhånd å ta taxi hjem sammen (bor i samme gata) så jeg kunne ikke "skille dem" helt, men jeg kunne vel sikkert ha vist litt mer vilje til å kapre ham på tross av det? Jeg hadde bestemt meg for at uansett hva som skjedde skulle jeg ikke bli med ham hjem/ta med ham hjem til meg i kveld, så det var jo greit nok, men hadde vært litt koselig å fått mer tid alene med ham kanskje...særlig siden hun også hadde med en venninne som ikke kjente verken ham eller meg og som hun ikke ga noe særlig oppmerksomhet til. Jeg la merke til at hun himlet med øynene da han klemte meg for andre gang da vi sa hadet også (han var veldig kosete i kveld). Hun ble også litt furten da han lånte meg skjerfet sitt og holdt rundt meg da vi var ute og tok en røyk, siden jeg sa jeg frøs. I det hele tatt - ikke koselig stemning.

Det som derimot var koselig var at han sa han ville treffes igjen snart, og da jeg sa at jeg visste han var mye travel med jobb og ikke ville mase så han meg rett inn i øynene og sa "jeg har ALLTID tid til deg". Så da satser jeg på at vi får en sjanse til å møtes alene snart :)

Det var da svært så tidlig de skulle hjem. Synes han kompisen din ikke burde la seg dirigere av den dumme venninna. Så kanskje bra at du var litt kostbar. Du skal i hvert fall ikke kontakte han etter det der. Han burde forstå at det ikke var hyggelig for deg.

Skrevet

Det var da svært så tidlig de skulle hjem. Synes han kompisen din ikke burde la seg dirigere av den dumme venninna. Så kanskje bra at du var litt kostbar. Du skal i hvert fall ikke kontakte han etter det der. Han burde forstå at det ikke var hyggelig for deg.

Ja, han skal tidlig på jobb i morra, så var rolig i kveld. Fikk inntrykk av at han helst ville vært lenger, men jeg tillater meg å håpe at han ikke så vitsen siden jeg skulle dra :P Da jeg skulle sette telefonen min på lading isted så jeg at jeg hadde fått melding fra ham hvor han skrev at det var utrolig fint å se meg og han håper vi kan treffes igjen snart :) Tenker jeg venter med å svare til litt utpå dagen i morra - jeg er jo så travelt opptatt med å stryke sokker og alfabetisere krydderhylla mi på søndager ;)

Skrevet

Ja, han skal tidlig på jobb i morra, så var rolig i kveld. Fikk inntrykk av at han helst ville vært lenger, men jeg tillater meg å håpe at han ikke så vitsen siden jeg skulle dra :P Da jeg skulle sette telefonen min på lading isted så jeg at jeg hadde fått melding fra ham hvor han skrev at det var utrolig fint å se meg og han håper vi kan treffes igjen snart :) Tenker jeg venter med å svare til litt utpå dagen i morra - jeg er jo så travelt opptatt med å stryke sokker og alfabetisere krydderhylla mi på søndager ;)Anonymous poster hash: 380ce...2ff

Akkurat det der synes jeg er litt teit. Hadde følt meg temmelig uinteressant om noen ventet til neste dag med å svare meg. Sikker på at du er interessert eller trenger du bare bekreftelsen?

Anonymous poster hash: 3af0a...4c5

• Liker 1
Skrevet

Akkurat det der synes jeg er litt teit. Hadde følt meg temmelig uinteressant om noen ventet til neste dag med å svare meg. Sikker på at du er interessert eller trenger du bare bekreftelsen?

Ja, det lurer jeg på også. Du drar hjem fordi venninnen hans er teit og nå skal du drøye å svare på melding fra ham. Ikke lek med ham!

Anonymous poster hash: 767f6...d27

• Liker 1
Skrevet (endret)

Han er tafatt, du er tafatt - dette blir det ikke noe av.

Endret av Lincoln
Skrevet

Ja, det lurer jeg på også. Du drar hjem fordi venninnen hans er teit og nå skal du drøye å svare på melding fra ham. Ikke lek med ham!

Anonymous poster hash: 767f6...d27

Huffda, jeg skjønner at jeg må slutte å skrive innlegg klokka midt på natta når humoren er på bunn :fnise: Det var selvsagt en spøk. Jeg sender ikke tekstmeldinger midt på natta fordi mange lett våkner av det, og han skulle tidlig opp, men jeg svarte ham i morges og vi prøver å finne en passende tid å møtes til helga. Jeg har ingen intensjoner om å leke med ham, men jeg tror faktisk det er lettere å holde på interessen hans om jeg ikke prøver å dra ham vekk fra vennene hans eller konkurrere med en venninne som kanskje blir en smule sjalu når han viser noen andre interesse. Som jeg også forklarte var det oppbruddsstemning allerede da jeg dro, så det var ikke unaturlig tidlig sånn sett.

• Liker 1
Skrevet

Det virker jo som han er interessert i deg, at han var opptatt av å få med deg på konserten når han lett hadde hatt det gøy uten deg også, flørter og koser med deg, for så å si at han likte å møte deg.

Jeg ville glemt venninna, og fortsatt romansen. Møter du henne igjen så gjør du bare det beste utav det, men ikke la henne styre noen av dere. :)

Anonymous poster hash: 2f785...e60
  • Liker 1
Skrevet

Åååh, han må antageligvis utenbys til helga, faren hans skal opereres på fredag :( Ikke noe superalvorlig, det er en gammel skade som endelig skal fikses og operasjonen ble fremskyndet en mnd, men han kommer til å trenge endel hjelp de første dagene etter operasjonen, så både kompisen min og søsteren hans har planer om å dra dit for å avlaste. Han er ikke 100% sikker på om/når han skal dra, så han skrev bare at han skulle si fra når han visste og håpet det ble tid til å treffes uansett. Jeg får besøk av broren min på mandag og han skal være hos meg til fredag, så da blir det litt vanskelig å treffes før evt helga etter...

Og sånn apropos alt og ingenting - er det normalt å klemme noen tre ganger når man møtes når man bare er venner?

Skrevet

Og sånn apropos alt og ingenting - er det normalt å klemme noen tre ganger når man møtes når man bare er venner?

Du kan vel spørre deg selv om du gjør det med alle de andre guttevennene dine...

Anonymous poster hash: c41dc...5b5

Skrevet

Egentlig har du jo god tid, fordi dere er etablerte kompiser. Han vil ikke forsvinne ut av livet ditt. Så ta det med ro. Ta tingene som de kommer. Det som skjer, det skjer. Husk at det er når man stresser at ting går galt. :)

Skrevet

Du kan vel spørre deg selv om du gjør det med alle de andre guttevennene dine...

Anonymous poster hash: c41dc...5b5

Godt poeng. Jeg gjør nok ikke det nei :P Og bestevenninna hans fikk bare en vanlig, kjapp klem ;)

Egentlig har du jo god tid, fordi dere er etablerte kompiser. Han vil ikke forsvinne ut av livet ditt. Så ta det med ro. Ta tingene som de kommer. Det som skjer, det skjer. Husk at det er når man stresser at ting går galt. :)

Du har helt rett :) Jeg har veldig stor tro på å ta ting pent og rolig og bli skikkelig godt kjent, de beste forholdene jeg har hatt har utviklet seg fra vennskap :) Akkurat nå er jeg litt sånn "åååh, vil se ham og prate med ham og klemme på ham og og og" men jeg skal ta en småkjølig dusj (metaforisk, så kaldt som det er nå for tida) og ta det som det kommer :) Han sa at uansett hva som skjedde måtte vi møtes før jul fordi han har gave til meg, så jeg får nok se ham snart ;) Lurer litt på hva jeg skal finne på til ham til jul, han er ikke helt enkel og det eneste han ønsker seg er en ponni eller en sånn TARDIS som doktoren i Doctor Who har...en ekte en, vel å merke :P Tar gjerne imot tips ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...