AnonymBruker Skrevet 19. november 2013 #1 Skrevet 19. november 2013 Jeg har en fem år gammel hunnkatt som har for uvane å tisse inne, helst på klær eller oppi vesker/bager. Dette er noe hun alltid har gjort på tross av at hun er en frisk og fin katt. Hun ble kastrert i 2009, og har flere ganger vært hos vet. for å utelukke UVI/krystaller i urinen (senest for en uke siden). Aldri forekommet. Utekatt er hun og, hun liker seg ute og er en j*vel på å jakte, og bærer alle tegn på å stortrives og være trygg! Så jeg forstår virkelig ikke hvorfor hun gjør dette. Hun har også godt fór så det er nok heller ikke der problemet ligger. Kjenner jeg blir litt rådvill i grunn. Hun kan være ute flere timer om dagen på eget initiativ, kommer inn for litt kos på sofaen før hun spiser. Og før jeg vet ordet av det har hun laget en liten dam et sted. Elsker katten min, hun er så snill og god. Litt skeptisk på fremmedfolk, men om stebarna leker eller løfter litt på henne så maler hun bare og svarer med kos. Derfor har jeg vanskelig for å tro at det gjelder nerver også.. Vil virkelig at dette skal ta slutt, kan jo ikke ha det slik! Noen med erfaringer og tips til evt andre årsaker og løsninger??Anonymous poster hash: 32f9f...6d2
Lech Skrevet 19. november 2013 #2 Skrevet 19. november 2013 Har du kattekasse til hu inne? Hvis ikke tror jeg det kan løse problemet ditt. 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2013 #3 Skrevet 19. november 2013 Jeg har hatt det ja, men hun tisser i tillegg til også denne. Enda jeg har bytta sandtype tre ganger (i tilfelle hun ikke likte den hun hadde), og flyttet den på litt bortgjemte steder så hun får være i fred. Begynner å vurdere om jeg skal ringe tilkalle en atferdsspesialist som kan komme å titte litt Anonymous poster hash: 32f9f...6d2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2013 #4 Skrevet 19. november 2013 Min steriliserte hunnkatt tisset også mye inne. Etter hvert oppdaget jeg at hun fikk løpetid, selv om hun var sterilisert. Første trodde legen det var noe krystallgreier som du nevnte, måtte tilbake igjen, han snakket om at det kunne være en hormonforstyrrelse eller at noen rester ble glemt inni katten under steriliseringen. Hun fikk p-sprøyte som skulle vare ca et halvt år. Etter hun fikk den har hun ikke tisset en eneste plass! Noe som er et under da hun har tisset overalt siden jeg fikk henne. Gruer meg til neste "løpetid". Det er snakk om tissing på 20-30 plasser hver dag... Anonymous poster hash: 9c69c...841
Gjest HappyWaffle Skrevet 19. november 2013 #5 Skrevet 19. november 2013 jeg hadde en hannkatt som holdt på med det der enda han var kastrert. jeg måtte følge etter han etter at han hadde spist osv å ha han på badet om natta. men plutselig en dag så bare slutta det uten at jeg fikk svar på hvorfor. så dyrlegen mente at han bare var sånn
AnonymBruker Skrevet 19. november 2013 #6 Skrevet 19. november 2013 http://www.kattproblem.se Denne nettsiden anbefaler jeg at du sjekker ut! Det høres veldig ut som et adferdproblem. Damen på siden over er flink! Anonymous poster hash: 45e0e...ba0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå