Gå til innhold

Hun liker ikke at jeg har jentevenner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg møtte ei utrolig søt jente på fest for et par måneder siden, Vi pratet mye den kvelden og i tiden etter og til slutt turte jeg å be henne ut. Jeg er litt sjenert, så ting gikk litt tregt, men for tre uker siden bare kysset jeg henne og siden da har vi vært sammen. Vi har hatt det kjempefint sammen opptil nå hvor det har kommet fram en ting som gjør at jeg revurderer hele forholdet.
Jeg har et par gode venninner jeg snakker ganske ofte med, i perioder daglig og disse har jeg kjent i flere år. Hun ene av de var faktisk hun ene som "hjalp" meg og ga meg litt selvtillitsboost når jeg og kjæresten flørtet men enda ikke var sammen.
Kjæresten min sa at hun ikke likte at jeg snakket med jentevennene mine. At vi pratet så ofte og at hun følte seg tilsidesatt. Selv om jeg prater med henne daglig. Hun sa hun ville se samtalene våres eller at jeg måtte slutte å prate med de så ofte. Her satt jeg foten ned og sa at hun ikke fikk se de, jeg har ingenting å skjule, det er og har aldri vært noe mellom meg og disse venninnene, men vi har pratet om personlige ting. Og jeg mener at hun ikke skal behøve å lese om mine venninners problemer som de prater om meg til fordi de stoler på meg. Hun ble veldig sur og vi kranglet om dette. Til slutt bare gikk hun, jeg har ikke hørt noe fra henne siden. Jeg vurderer å slå opp pga dette. Er det jeg eller henne som er urimelig her?

Anonymous poster hash: e2219...cbc
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun prøver å se hvor kontrollerende hun kan bli før du setter ned foten, og liker det ikke når du sier i fra. Rødt lys.

Anonymous poster hash: a9432...d11
  • Liker 4
Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg synes hun er urimelig. Hun kan ikke kreve å se samtaler du har hatt med andre, det er jo ikke bare ditt privatliv det er snakk om å få innsyn i.

• Liker 5
Skrevet

Jeg møtte ei utrolig søt jente på fest for et par måneder siden, Vi pratet mye den kvelden og i tiden etter og til slutt turte jeg å be henne ut. Jeg er litt sjenert, så ting gikk litt tregt, men for tre uker siden bare kysset jeg henne og siden da har vi vært sammen. Vi har hatt det kjempefint sammen opptil nå hvor det har kommet fram en ting som gjør at jeg revurderer hele forholdet.

Jeg har et par gode venninner jeg snakker ganske ofte med, i perioder daglig og disse har jeg kjent i flere år. Hun ene av de var faktisk hun ene som "hjalp" meg og ga meg litt selvtillitsboost når jeg og kjæresten flørtet men enda ikke var sammen.

Kjæresten min sa at hun ikke likte at jeg snakket med jentevennene mine. At vi pratet så ofte og at hun følte seg tilsidesatt. Selv om jeg prater med henne daglig. Hun sa hun ville se samtalene våres eller at jeg måtte slutte å prate med de så ofte. Her satt jeg foten ned og sa at hun ikke fikk se de, jeg har ingenting å skjule, det er og har aldri vært noe mellom meg og disse venninnene, men vi har pratet om personlige ting. Og jeg mener at hun ikke skal behøve å lese om mine venninners problemer som de prater om meg til fordi de stoler på meg. Hun ble veldig sur og vi kranglet om dette. Til slutt bare gikk hun, jeg har ikke hørt noe fra henne siden. Jeg vurderer å slå opp pga dette. Er det jeg eller henne som er urimelig her?

Dersom du ikke har noe å skjule burde det egentlig ikke være noe problem å vise samtalene. Jeg har selv flere mannlige venner. Samboeren er ikke så fan av det, men han finner seg i det. Jeg har derimot ikke noe problem med å vise han tekstmeldinger eller meldinger på facebook. (Ikke at han har spurt om å få se det)

• Liker 4
Gjest Raindrops
Skrevet (endret)

Dersom du ikke har noe å skjule burde det egentlig ikke være noe problem å vise samtalene. Jeg har selv flere mannlige venner. Samboeren er ikke så fan av det, men han finner seg i det. Jeg har derimot ikke noe problem med å vise han tekstmeldinger eller meldinger på facebook. (Ikke at han har spurt om å få se det)

Det er ikke sikkert den andre parten i samtalen synes det er like kult at en annen leser det som har blitt skrevet. Det handler litt om å ha respekt for samtalepartneren sin. Jeg håper virkelig ikke at venninner og kompiser av meg driver å viser frem samtalene vi har til kjærestene sine, det hadde vært et klart tillitsbrudd for meg.

Endret av Raindrops
  • Liker 9
Skrevet

Det er ikke greit at den ene parten i en samtale lar andre se en samtale uten at den andre parten vet om det og godkjenner det. Uten noe å skjule eller ei.

• Liker 2
Gjest Ironically me
Skrevet

Sjalusi. Dette kan du fint regne 10-gangen på etterhvert som forholdet skrider frem. God to-somhet.

(eller marker deg)

Skrevet

Er disse "vennskapene" viktigere enn jenta? I så fall, slå opp. Jeg vil likevel anta at du ikke liker henne altfor godt.

Vennskap mellom gutter og jenter har alltid en undertone av noe mer. Enten et behov for bekreftelse og oppmerksom fra det motsatte kjønn, ensomhet, interesse etc. Det kan være bevisst eller ubevist.

Dette er jenter som bruker DEG som et emosjonelt utløp i mangel av andre. De burde ikke være essensielle for deg.

Selv om jeg har menn i mitt liv som jeg verdsetter ville jeg ikke være i tvil om å kutte dem ut dersom jeg traff den perfekte mannen og det gjorde ham ukomfortabel. En livsledsager er langt viktigere enn casual online chatting med menn.

• Liker 7
Skrevet

Er disse "vennskapene" viktigere enn jenta? I så fall, slå opp. Jeg vil likevel anta at du ikke liker henne altfor godt.

Vennskap mellom gutter og jenter har alltid en undertone av noe mer. Enten et behov for bekreftelse og oppmerksom fra det motsatte kjønn, ensomhet, interesse etc. Det kan være bevisst eller ubevist.

Dette er jenter som bruker DEG som et emosjonelt utløp i mangel av andre. De burde ikke være essensielle for deg.

Selv om jeg har menn i mitt liv som jeg verdsetter ville jeg ikke være i tvil om å kutte dem ut dersom jeg traff den perfekte mannen og det gjorde ham ukomfortabel. En livsledsager er langt viktigere enn casual online chatting med menn.

Om han er ukomfortabel med at du har venner er han kanskje ikke perfekt?

• Liker 2
Skrevet

Da har du i bestefall bare skumlest første post.

Anonymous poster hash: 483a5...dd5

Skrevet

Det begynner med at hun ikke liker at du prater så mye med venninnene dine, fortsetter med at hun ikke liker at du prater med dem i det hele tatt, kanskje skulle du også trappet ned på omgangen med guttevennene dine, i grunn er du alt for sosial av deg, hvorfor så du vekk da jeg pratet til deg forrige uke den ganga, egentlig? Så du på noen andre? Og hva skal du egentlig med Facebook? Jeg er jo alltid rett utenfor døra di uansett, og siden jeg er den eneste du trenger å ha kontakt med, kan du ikke bare slette kontoen med det samme? Øy, følger du med? Eller er du for opptatt med å sammenligne meg med dama i reklamen for fiskegrateng? SKRU AV TV-EN!

• Liker 9
Skrevet (endret)

Om han er ukomfortabel med at du har venner er han kanskje ikke perfekt?

"Perfekt" er en overdrivelse ettersom ingen er perfekt. Men likevel:

- mannlige venner vil aldri være like nære meg som kvinnelige venner. Ettersom kvinner kan lettere identifisere seg med hverandre og bli enda nærere uten at noe som helst komme imellom.

- det betyr at han har et realistisk forhold til mannlige-kvinnelige vennskap. Menn kan aldri fullt ut sette seg i en kvinnes sted men kvinner kan heller ikke fullt sette seg i en manns sted. Og jeg har hørt mang en mann si at dersom han er venn med en jente er det alltid en del av ham som liker å være rundt en kvinne, på et nivå som er en anelse romantisk/seksuelt, mer enn fra hennes side. Er jo en grunn til at dette er en gjenganger i filmer og populærkultur. Og jeg tror ham når han sier det.

Jeg vil alltid ha genuine vennskap med kvinner som betyr mye. Det koster meg imidliertid lite å kutte ut andre menn fra livet mitt.

Kvinner som søker å ha mange menn i livet sitt gjør det ofte enten fordi de sliter med å danne gode vennskap med kvinner eller fordi de har et behov for bekreftelse. Jeg vet det høres brutalt ut, men har aldri observert et eneste unntak. Det er noe underliggende som gjør at hun søker mot menn. Om hun ikke observerer det selv, så observerer alle andre det. Og du kan være sikker på at hennes kjæreste gjør det.

Jeg har nok sosialt liv å falle tilbake på til at noen casual mannlige kontakter via sosialt media kan kuttes ut uten at det er noe som helst problem.

Når jeg har funnet mannen i mitt liv så dropper jeg lett disse mannlige "kontaktene". Jeg har ham og jeg har en solid vennekrets av nære venninner - kvinner jeg kan stole på og om er i mitt liv fordi vi har mye felles og kjenner hverandre inn og ut - ikke fordi det er billig oppmerksomhet involvert.

Endret av Marie90
  • Liker 4
Skrevet

Synes det er urimelig av henne. Jeg har iallfall aldri nektet en kjæreste å ha jentevenner, kanskje vært litt mistenksom om det var noen han hadde flørtet med tidligere osv da. Men ihvertfall ikke kreve å få lese samtalene!

Dog, etter å ha lest mye her på kg, så er det ikke dumt å ta forhåndsregler ovenfor "venninner" av kjæresten, ser ofte poster av at mennene har vært utro med dama si mot venninner av han. Eller at mannen velger å beholde jenter de egentlig er forelsket i, i livet sitt som venner, for å i det minste ha en relasjon til de.

Skrevet

Jeg har nok sosialt liv å falle tilbake på til at noen casual mannlige kontakter via sosialt media kan kuttes ut uten at det er noe som helst problem.

Når jeg har funnet mannen i mitt liv så dropper jeg lett disse mannlige "kontaktene". Jeg har ham og jeg har en solid vennekrets av nære venninner - kvinner jeg kan stole på og om er i mitt liv fordi vi har mye felles og kjenner hverandre inn og ut - ikke fordi det er billig oppmerksomhet involvert.

Har du lest det første innlegget i det hele tatt?

Dette er jenter han har kjent i flere år, som han ikke har hatt noe mer med enn vennskap. Det er ikke snakk om "casual kontakter via sosialt media". Du høres ut som en mildt sagt ELENDIG venn, i hvert fall ovenfor dine mannlige venner.

Venner, i ordets rette forstand, er ikke noe man bruker og kaster, ikke minst er det helt uaktuelt å kutte ut venner på grunn av at noen KREVER at du ikke skal vedlikeholde en relasjon til dem. Det er helt latterlig å forvente noe sånt av noen.

Til TS:

Det er bare du som kan si noe om hva slags relasjon du har til dine venner. Det er du som bestemmer hvem du skal være venner med, uavhengig av kjønn. Kjæresten din går LANGT over streken når hun ber deg vise henne samtalene du har med vennene dine. Du gjør absolutt ingenting galt i å sette foten ned her. Personlige samtaler er nettopp det, personlige.

Det er heller ikke rart at du revurderer hele forholdet når hun begynner å vise slike takter allerede nå. Det kan jo hende at kjæresten din bare trenger litt ekstra bekreftelse på at det er henne du har valgt / liker / elsker osv. yadda yadda, men jeg syns ikke at hun velger akseptable måter å vise dette på, om så er tilfelle. Mye kan løses ved å faktisk prate gjennom ting. Kom forresten på denne her når jeg las innlegget ditt: http://www.tv2.no/underholdning/tvinger-forloveden-til-aa-ta-loegndetektortest-hver-dag-4157819.html#.UoZ0OeeNFst.facebook haha. Du vil ikke ende opp slik.

• Liker 3
Skrevet

Har du lest det første innlegget i det hele tatt?

Dette er jenter han har kjent i flere år, som han ikke har hatt noe mer med enn vennskap. Det er ikke snakk om "casual kontakter via sosialt media". Du høres ut som en mildt sagt ELENDIG venn, i hvert fall ovenfor dine mannlige venner.

Venner, i ordets rette forstand, er ikke noe man bruker og kaster, ikke minst er det helt uaktuelt å kutte ut venner på grunn av at noen KREVER at du ikke skal vedlikeholde en relasjon til dem. Det er helt latterlig å forvente noe sånt av noen.

Til TS:

Det er bare du som kan si noe om hva slags relasjon du har til dine venner. Det er du som bestemmer hvem du skal være venner med, uavhengig av kjønn. Kjæresten din går LANGT over streken når hun ber deg vise henne samtalene du har med vennene dine. Du gjør absolutt ingenting galt i å sette foten ned her. Personlige samtaler er nettopp det, personlige.

Det er heller ikke rart at du revurderer hele forholdet når hun begynner å vise slike takter allerede nå. Det kan jo hende at kjæresten din bare trenger litt ekstra bekreftelse på at det er henne du har valgt / liker / elsker osv. yadda yadda, men jeg syns ikke at hun velger akseptable måter å vise dette på, om så er tilfelle. Mye kan løses ved å faktisk prate gjennom ting. Kom forresten på denne her når jeg las innlegget ditt: http://www.tv2.no/underholdning/tvinger-forloveden-til-aa-ta-loegndetektortest-hver-dag-4157819.html#.UoZ0OeeNFst.facebook haha. Du vil ikke ende opp slik.

Ja, jeg har lest innlegget til TS flere ganger og det forandrer ikke mitt syn.

Jeg tror han har et behov for bekreftelse fra disse jentene.

• Liker 3
Skrevet

Er ikke du litt ung til å komme med alle de bestante påstandene? Ingenting av det du sier stemmer. Få litt livserfaring så skal du se at måten du oppfatter verden, er ikke den samme som andre oppfatter den. Det finnes ingen bestemt måte alt her i verden foregår på.

Anonymous poster hash: 366b2...5c8

• Liker 2
Skrevet

På seg selv kjenner man andre?

Ikke alle som har nære venner av motsatt kjønn har det på grunn av et bekreftelsesbehov. Jeg har mannlige venner jeg har hatt siden barndommen, og deres vennskap gir meg mye som ikke har en døyt med bekreftelsesbehov å gjøre, bare genuint vennskap med noen jeg stoler på, noen som kjenner meg, noen jeg er glad i. De trenger ikke å være kvinner for å forstå meg fordi de kjenner meg. Helt latterlig om jeg skulle dumpet dem som venner med en gang vi ble kjønnsmodne bare fordi "menn og kvinner ikke kan være venner". Det blir for gammeldags for meg.

Anonymous poster hash: 4a072...b63

• Liker 2
Skrevet

Forte deg å slå opp først, altså? Får tro du ikke alt er for sein da ;)

On topic: Jentevenner er som regel ett av to; enten de han aldri fikk, eller de som aldri fikk ham.

Anonymous poster hash: 62992...6eb

• Liker 2
Skrevet (endret)

Hjelp, en person søker bekreftelse fra en person av motsatt kjønn. Løp til fortet, kjønnskrigen begynner nå :)

TS: Hun er urimelig. Sett ned foten om du ikke ønsker å leve i et slikt totalitært regime.

Endret av Mike Waters
  • Liker 1
Skrevet

Helt uenig. Mine beste venner er av det motsatte kjønn. Det finnes ikke et snev av det du kaller «undertone» i vårt vennskap. Jeg ville ikke, under noen omstendighet, ha latt en partner tvinge meg til å bryte kontakten med dem.

TS: Vurder hva du synes er greit og hva du ikke synes er greit i et forhold. Prat med kjæresten om det. Se om det finnes en alternativ løsning. Kanskje det kan bli lettere om hun får treffe venninnene dine sammen med deg? Kanskje du kan vise dine deler av samtalene, og fjerne det venninnene dine har sagt? I verste fall må du ta et valg. Det virker som om kjæresten din sliter med sjalusi, og det aller beste er å ta fatt i dette nå, før det blir enda verre eller enda vanskeligere å velge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...