AnonymBruker Skrevet 18. november 2013 #1 Skrevet 18. november 2013 Ja, jeg tenner på badguys og douchebags. Jeg aner ikke hvorfor, og føler meg utrolig som en fjortis pga dette. Kjenner du deg igjen? Er det noe fornuftig svar på hvorfor så mange kvinner foretrekker dette ovenfor niceguys? Logikken strider jo veldig i mot hær Anonymous poster hash: 2ab63...21c
AnonymBruker Skrevet 18. november 2013 #2 Skrevet 18. november 2013 Det er ikke slik at man må enten like bad boys eller nice guys (tapere). Det finnes andre menn. Anonymous poster hash: e1d21...10b
AnonymBruker Skrevet 18. november 2013 #3 Skrevet 18. november 2013 Hva da "så mange kvinner"? Du representerer ikke nødvendigvis normalen bare fordi det er det menn som aldri får pult liker å tro. Anonymous poster hash: 878ec...83a
Version 2.0 Skrevet 18. november 2013 #4 Skrevet 18. november 2013 *GJESP* Fordi disse badboysa ofte oppfører seg litt mer primitivt enn andre menn, altså representerer de ofte konservativt syn på kjønnsroller. Mange kvinner tiltrekkes dette fordi det ligger i vår natur å bli dominert av sterke, tøffe og maskuline menn. Badboys har også ofte utseendet med seg, noe som igjen ligger i vår natur å bli tiltrukket av sånn rent biologisk med tanke på sterke gener. 1
Lea2 Skrevet 18. november 2013 #5 Skrevet 18. november 2013 Fordi man skal lære hvilke menn man helst ikke skal gifte seg og få barn med. 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2013 #6 Skrevet 18. november 2013 Fordi du føler du ikke fortjener bedre, fordi du underbevisst prøver å finne en mann som kan beskytte deg og dine fremtidige barn mot farer, du synes det er flott å ha en drittsekk til mann for da kan du klage på han og stille deg selv i et bedre lys ovenfor andre. Anonymous poster hash: 54e39...cf0 1
mckinley Skrevet 19. november 2013 #7 Skrevet 19. november 2013 Uansett hvor dårlig behandlet man har blitt i livet av foreldre, søsken, venner osv, vil det kjente alltid føles trygt og tiltrekkende, selv om det er aldri så usunt og giftig. Altså oppsøker voksne barn av alkoholikere ofte partnere med rusproblemer til tross for smerten de opplevde som barn, rett og slett fordi det er det de er vant med. Det er aldri tilfeldig hvem vi tiltrekker oss/hvem vi tiltrekkes av. Det du søker, søker deg, så hvis du søker å bli dominert og undertrykt, er neste kødd rett rundt hjørnet, og hvis du har en haug med farskomplekser, kan det godt hende du finner en merkelig trygghet i en uforutsigbar kjeltring, så lenge han er maskulin nok. Hvis man tiltrekkes av "bad boys", tror jeg ofte det er lurt å finne ut hvorfor. For det er i hvert fall aldri så enkelt som at man "bare syns de er kule". Den eneste som vet svaret på hvorfor du trekkes mot menn som ikke er bra for deg, er deg selv. Spør deg selv: Hva er det viktigste for meg i en kjæreste? Hvis jeg skal være helt ærlig, hvilke egenskaper setter jeg høyest? Hvor høyt oppe på listen kommer forutsigbarhet, godhet og omsorg? Liker jeg meg selv? Syns jeg selv at jeg er verdig kjærlighet? Hva slags forhold har jeg egentlig til faren min? Hvilket forhold har jeg hatt til menn opp igjennom? Trenger jeg mye trygghet? Hvorfor/hvorfor ikke? Hvordan ville det vært å være sammen med en "good guy"? Fordeler og ulemper? 5
Gjest sophia21 Skrevet 19. november 2013 #8 Skrevet 19. november 2013 Uansett hvor dårlig behandlet man har blitt i livet av foreldre, søsken, venner osv, vil det kjente alltid føles trygt og tiltrekkende, selv om det er aldri så usunt og giftig. Altså oppsøker voksne barn av alkoholikere ofte partnere med rusproblemer til tross for smerten de opplevde som barn, rett og slett fordi det er det de er vant med. Det er aldri tilfeldig hvem vi tiltrekker oss/hvem vi tiltrekkes av. Det du søker, søker deg, så hvis du søker å bli dominert og undertrykt, er neste kødd rett rundt hjørnet, og hvis du har en haug med farskomplekser, kan det godt hende du finner en merkelig trygghet i en uforutsigbar kjeltring, så lenge han er maskulin nok. Hvis man tiltrekkes av "bad boys", tror jeg ofte det er lurt å finne ut hvorfor. For det er i hvert fall aldri så enkelt som at man "bare syns de er kule". Den eneste som vet svaret på hvorfor du trekkes mot menn som ikke er bra for deg, er deg selv. Spør deg selv: Hva er det viktigste for meg i en kjæreste? Hvis jeg skal være helt ærlig, hvilke egenskaper setter jeg høyest? Hvor høyt oppe på listen kommer forutsigbarhet, godhet og omsorg? Liker jeg meg selv? Syns jeg selv at jeg er verdig kjærlighet? Hva slags forhold har jeg egentlig til faren min? Hvilket forhold har jeg hatt til menn opp igjennom? Trenger jeg mye trygghet? Hvorfor/hvorfor ikke? Hvordan ville det vært å være sammen med en "good guy"? Fordeler og ulemper? This. 1
Gjest Daenerys Skrevet 19. november 2013 #9 Skrevet 19. november 2013 Tråden er ryddet for språkdebatt. Daenerys, mod.
Gjest noradoll Skrevet 19. november 2013 #10 Skrevet 19. november 2013 Kjenner meg igjen. Er ikke på utkikk etter kriminelle tapere, men ender opp med de tøffe som har en sterk personlighet og mindre omtenksomme. Har et hat elsk forhold til machomannen
AnonymBruker Skrevet 19. november 2013 #11 Skrevet 19. november 2013 Hva er dusjebag? Anonymous poster hash: 278c2...819
Steinar40 Skrevet 19. november 2013 #12 Skrevet 19. november 2013 Ja, jeg tenner på badguys og douchebags. Jeg aner ikke hvorfor, og føler meg utrolig som en fjortis pga dette. Kjenner du deg igjen? Er det noe fornuftig svar på hvorfor så mange kvinner foretrekker dette ovenfor niceguys? Logikken strider jo veldig i mot hær Anonymous poster hash: 2ab63...21c Dårlig forhold til faren din?
AnonymBruker Skrevet 19. november 2013 #13 Skrevet 19. november 2013 *GJESP* Fordi disse badboysa ofte oppfører seg litt mer primitivt enn andre menn, altså representerer de ofte konservativt syn på kjønnsroller. Mange kvinner tiltrekkes dette fordi det ligger i vår natur å bli dominert av sterke, tøffe og maskuline menn. Badboys har også ofte utseendet med seg, noe som igjen ligger i vår natur å bli tiltrukket av sånn rent biologisk med tanke på sterke gener. Hvorfor likestilling, dersom det ligger i kvinners natur å bli dominert? Anonymous poster hash: 38dd6...5e5
AnonymBruker Skrevet 19. november 2013 #14 Skrevet 19. november 2013 Aner ikke- jeg er totalt motsatt ønsker meg en utrolig mild fyr Godt vi er litt ulike Anonymous poster hash: 7e081...6af
Løvetanten Skrevet 19. november 2013 #15 Skrevet 19. november 2013 Ja, jeg tenner på badguys og douchebags. Jeg aner ikke hvorfor, og føler meg utrolig som en fjortis pga dette. Kjenner du deg igjen? Er det noe fornuftig svar på hvorfor så mange kvinner foretrekker dette ovenfor niceguys? Logikken strider jo veldig i mot hær Anonymous poster hash: 2ab63...21c Sannsynligvis ligger forklaringen i barndommen din og familiedynamikken du har vokst opp med. Det er ikke et sunnhetstegn å bli tiltrukket av slemme og uberegnelige mennesker.
Version 2.0 Skrevet 19. november 2013 #16 Skrevet 19. november 2013 Hvorfor likestilling, dersom det ligger i kvinners natur å bli dominert? Anonymous poster hash: 38dd6...5e5 Dette ja. Å bli dominert seksuelt eller i et forhold er ikke det samme som å gjøre samme type arbeid som menn, men tjene mindre. Likestilling i samfunnet er noe annet enn likestilling på hjemmebane. Nå sier ikke jeg at jeg mener kvinner skal bli sjefet med hjemme eller at de skal bli drevet som slavekoner, men det finnes noe i en del kvinner der de gjerne ønsker å underkaste seg mannen sin, enten bevisst eller ubevisst.
AnonymBruker Skrevet 19. november 2013 #17 Skrevet 19. november 2013 Dette ja. Å bli dominert seksuelt eller i et forhold er ikke det samme som å gjøre samme type arbeid som menn, men tjene mindre. Likestilling i samfunnet er noe annet enn likestilling på hjemmebane. Nå sier ikke jeg at jeg mener kvinner skal bli sjefet med hjemme eller at de skal bli drevet som slavekoner, men det finnes noe i en del kvinner der de gjerne ønsker å underkaste seg mannen sin, enten bevisst eller ubevisst. Å gjøre samme type arbeid som menn er ikke det samme som å gjøre arbeidet like bra. Anonymous poster hash: 38dd6...5e5
Erazor Skrevet 19. november 2013 #18 Skrevet 19. november 2013 En av grunnene kan være at noen kvinner har et ønske om og tro på at de kan forandre en «bad boy». Vil tro at en del av kvinnene som tar kontakt med for eksempel innsatte i fengsler kan ha slike tanker.
zen Skrevet 20. november 2013 #19 Skrevet 20. november 2013 Det går nok også litt på at badboy-greien minner om det man egentlig vil ha: En mann med selvrespekt og integritet som ikke lar seg herse med og som kan beskytte oss hvis det trengs, som vi kan ha et lidenskapelig forhold med samtidig som vi føler oss trygge, sett, i likevekt og i utvikling.
zen Skrevet 20. november 2013 #20 Skrevet 20. november 2013 En av grunnene kan være at noen kvinner har et ønske om og tro på at de kan forandre en «bad boy». Vil tro at en del av kvinnene som tar kontakt med for eksempel innsatte i fengsler kan ha slike tanker. Tror ikke man skal tro at de som skriver til voldtektsmenn og massemordere kan indikere noe om kvinner generelt....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå