Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Å si: "takk for handelen"....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Legger dere merke til om ekspeditøren sier "takk for handelen" eller "selv takk" når dere handler?

Leste nettopp om noen som reagerte sterkt dersom ekspeditøren ikke gjorde det.

Anonymous poster hash: f4986...470
Skrevet

Who the fuck cares?

Jo mindre ekspeditøren sier, jo bedre.

Anonymous poster hash: f5fcb...2e6
  • Liker 2
Skrevet

Jeg bruker å si "takk skal du ha" etter jeg har betalt. Jeg legger merke til hva ekspeditøren svarer ja, de fleste sier "ha det bra" eller "takk" tilbake. Men mange sier ingenting eller "vær så god", den siste synes jeg nesten er verst hehe :P

• Liker 1
Skrevet

Forventer "selv takk" dersom jeg selv som kunde sier tusen takk.

Men det er så kleint med kassadamer som sier "Tuuuuuusen takk" hver gang bankkortet blir godkjent, greit nok når det er kontanter...

Anonymous poster hash: 7f4e1...c09
Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg reagerer litt når jeg ikke får et "hei" og et "takk" når jeg handler, ikke i den grad at jeg blir sur, lager en scene eller noe, men jeg tenker for meg selv at det var dårlig service, spesielt siden jeg alltid sier hei til ekspeditøren selv.

Jobber innen service selv så jeg sier automatisk "takk" bl.a. når det står 'godkjent' på terminalen, selv om det er jeg som betaler.

• Liker 1
Skrevet

jeg jobber i butikk, å det varierer veldig. jeg kjenner stamkundene å det er ikke alle man skal si noe til før de sier PANG å du plutselig bryr deg med alt de gjør :P

så er det de kundene igjen som er kjempeblide å som gjerne står å snakker med deg om det ikke er mye folk :) syns det er ganske koselig å jobbe i butikk jeg :)

Anonymous poster hash: cd996...778
  • Liker 2
Gjest avocadoen
Skrevet

Jeg reagerer litt når jeg ikke får et "hei" og et "takk" når jeg handler, ikke i den grad at jeg blir sur, lager en scene eller noe, men jeg tenker for meg selv at det var dårlig service, spesielt siden jeg alltid sier hei til ekspeditøren selv.

Jobber innen service selv så jeg sier automatisk "takk" bl.a. når det står 'godkjent' på terminalen, selv om det er jeg som betaler.

Enig. Ekspeditører som står og popler sammen og ignorerer kundene er også irriterende. Får også ofte "ha en fin kveld da!" på butikken jeg bor rett ved siden av når jeg handler der :) Synes det er hyggelig.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er nok yrkesskadet (fra kassen), og sier takk når jeg handler og kortet mitt blir godkjent. Opplever alt for ofte at den bak kassa da ikke sier noenting, eller sier "værsågod" :glare:

Eller omvendt, når jeg på jobb sier "takk skal du ha" til kunden, og han ikke sier noe tilbake, eller sier værsågod og går. Jau..

Om jeg av en eller annen grunn ikke sier noe så merker jeg at kunden blir stående å nøle. Det er greit med den takken for å bekrefte at alt gikk greit, tror jeg.

Gjest bustyvel
Skrevet

Jeg sier alltid takk når kunden betaler (når jeg får kontantene i hånden eller kortbetalingen er godkjent). Synes det er hyggelig jeg, men folk reagerer alltid forskjellig - noen bjeffer noe tilbake, andre blir strålende blide, mens andre igjen sier ingenting :P

Skrevet

"Takk for handelen" sier jeg når jeg kjøper/selger noe privat. Har aldri hørt at en ekspeditør har sagt det.

Anonymous poster hash: b8529...2f8
Skrevet

Jobber i butikk. sier som regel "takk skal du ha" når betaling gjennomføres. Når jeg gir kunden posen å de sier takk, svarer jeg som regel med "takk selv, ha det bra!" :-) (men hender nok at jeg svarer "Værsågod" eller "ingen problem" også, men det er gjerne når jeg har ytt ekstra service, som de da har takket for)

Anonymous poster hash: 1c087...caa
Skrevet

"Takk for handelen" sier jeg når jeg kjøper/selger noe privat. Har aldri hørt at en ekspeditør har sagt det.

Anonymous poster hash: b8529...2f8

Enig. Gjerne ved privat kjøp/salg av litt større ting som bil f.eks.

Eller jeg tror kanskje også jeg har hørt det når jeg har handlet litt stort og mye, f.eks. når man har vært på elkjøp og kjøpt alt av hvitevarer man trenger til den nye leiligheten sin, men aldri i noe matbutikk eller noe sånn nei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...