Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. :)

Jeg er ei jente på 20 år som er med i en "vennegjeng" på 4 stykker. Vi er tre jenter og en (homofil) gutt. Vi har alle vært venner siden barne og ungdomsskolen, og alltid hengt sammen på skolen og fritiden. Nå går ingen av oss på skole, og vi har alle et friår.

Noe jeg har merket den siste tiden, er at de tre ofte henger sammen uten å spørre/invitere meg med.. Det har egentlig vært slik hele tiden, men i og med at vi gikk på skole og hang sammen i alle frimnutter og fritimer har jeg aldri følt det som jeg gjør nå..

Når det gjelder fester og "større" sammenhenger blir jeg alltid invitert. Men merker ofte at de henger sammen uten å spørre meg. De legger ofte ut bilder fra filmkvelder, og jeg får snapchats av at de er på kino osv..

Det som er rart er at jeg ikke tror jeg gjør noe feil.. La oss kalle dem vennine1, vennine2 og kompis.

Tidligere i dag pratet jeg med vennine1 på facebook, vi henger mye sammen alene bare vi to, og har daglig kontakt. Vi kaller hverandre for bestevenniner, og hun er den eneste jeg har kjent fra jeg gikk på barneskolen. Vi kan fortelle hverandre alt, og hun tar ofte kontakt med meg. Så jeg tviler sterkt på at hun ikke vil være sammen med meg..

Vennine2 var jeg ute og spiste alene sammen med i helga. Vi er også ganske nære (men er ikke så nær henne som vennine1) og hun forteller meg mye hemmeligheter og diverse ting, og det alltid en god tone mellom oss.

Kompisen er jeg nesten aldri alene sammen med, men vi prater titt og ofte sammen på både facebook og snapchats.. Kjørte han på fest på fredag, og da var alt i skjønneste orden.

Synes bare det er rart at jeg ikke blir invitert til filmkveldene deres, er rimelig sikker på at ingen misliker meg.. for da hadde de vel ikke tatt kontakt? :(

Jeg er en veldig stille og rolig person (er vel introvert) og har ikke behov for så mye sosialt, og trives godt i mitt eget selskap. Merker jo på meg selv om at hvis jeg er sammen med flere samtidig, at jeg kanskje ikke bidrar så mye til samtaler, og blir ganske rolig. Det er ikke fordi jeg er sjenert sammen med dem, det er bare sånn jeg blir når jeg er sammen med flere.. Kan dette være grunnen?

Jeg har tatt opp med dem noen ganger, og da sier de ting som "Trodde du var på jobb jeg, du får bli med neste gang. :) " eller "Trodde du hadde planer" osv..

Synes egentlig det er en trist situasjon, for jeg har jo lyst til å være en del av gjengen fortsatt. Men når de sjelden inviterer meg, så blir det til at jeg trekker meg mer tilbake når jeg først er sammen med dem fordi jeg ikke føler at de vil ha meg der.. Blir kanskje lett i bakgrunnen, og kommer ikke med så mange morsomme innspill..

Føler mer at de vil ha meg som en venn å prate med når de har det vanskelig, en som lytter osv.. men at jeg ikke er en person de har det gøy sammen med.. Er vel kanskje ganske kjedelig som person i større sammenhenger, men det er bare sånn jeg er.

Er vel kun vennine1 jeg kan ha det vireklig morsomt sammen med, vi har kjent hverandre i 14 år, og har helt den samme humoren. Føler meg aldri dum når jeg sier ting til henne osv..

Huff, dette ble nok et langt innlegg, men håper noen har noen synspunker når det gjelder dette? :) har ikke så mangr andre venner heller, siden det alltid bare har vært oss 4 sammen, har noen få andre venner, mens resten bare er bekjente..

Anonymous poster hash: c8448...ab2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neste gang du får snap chat om at de er på kino så kan du jo bare skrive på et papir: Har dere aldri tenkt å invitere meg med? og sende.

• Liker 1
Skrevet

Å, kjip situasjon :( Føler med deg!

Du sier du har nevnt det for vennene dine, men mitt råd er å ta det opp alene med venninne 1. Dere er jo bestevenner, og hun burde lytte til deg!

Muligens er det kompisen som tar mye initiativ til disse samlingene, og ber med venninne 1 og 2? (Ettersom det er han du kjenner minst på en måte.)

Neste gang du får snap av dem på kino, kan du jo sende tilbake bilde av deg selv hvor du kjeder deg alene foran TVen eller noe, og skrive "Gøy! Kjeder meg hjemme, jeg.."

Anonymous poster hash: ccc09...446
  • Liker 3
Skrevet

jeg ville spurt dem om hvorfor du aldri blir invitert på sånne "småting" som filmkveld osv. for det sårer jo! :hug:

Anonymous poster hash: 13456...fd7
Skrevet

jeg ville spurt dem om hvorfor du aldri blir invitert på sånne "småting" som filmkveld osv. for det sårer jo! :hug:

Vanskelig å og spørre om sånt fordi det får en jo til og høres ut som en seksåring.

Skrevet

Vanskelig å og spørre om sånt fordi det får en jo til og høres ut som en seksåring.

det går ann å ta det i en annen tone enn en 6 åring ville spurt. ikke alt må løses ved at man er "furten" over snap

Skrevet

det går ann å ta det i en annen tone enn en 6 åring ville spurt. ikke alt må løses ved at man er "furten" over snap

Snap er jo artig da (sier jeg som ikke bruker snap overhodet)...

• Liker 1
Skrevet

Ta initiativ og inviter dei før dei har planlagt noko uten deg! Om du aktivt inkluderer deg sjølv er sjangsen større for at dei husker på å invitere deg også:)

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...