Gjest Anonymous Skrevet 8. mai 2004 #1 Del Skrevet 8. mai 2004 Jeg jobber en del flere ettermiddagsvakter enn tidligvakter. Merker at jeg sliter noe veldig med å aktivere meg, før jeg skal på ettermiddagsvaktene. Slik som jeg gjør nå i dag. Siden vaktene begynner rundt kl.13/14/15, blir det til at jeg sover litt lenge, rydder litt hjemme og suser rundt og så er tiden inne for å dra på jobb. Når jeg kommer hjem er klokken så mye, at det er forsent å begynne å trene. Vaktene er ferdig i 22/23 tiden. Kjenner at jeg så gjerne skulle klart å aktivisre meg til trening før jobb. De dagene jeg har tidligvak, får jeg meg heller ikke så ofte på trening, enda da har jeg masse tid etter jobb. Men når jeg kommer hjem i 14/15/16 tiden, er jeg så i ørska at jeg legger meg på sofaen, og det ender jo med at jeg sovner av. Har liksom ikke noe overskudd senre på dagen, når jeg står opp 4/5 på morgenen. Er det noen som har tips til hva jeg kan gjøre for å klare å komme meg på trening både før (ettermiddagsvakt) og etter jobb? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sovesmurf Skrevet 8. mai 2004 #2 Del Skrevet 8. mai 2004 Hei Kjenner meg veldig godt igjen i beskrivelsen din. Jobber turnus selv og har i gjennomsnitt 2 kveldsvakter i uken. Jeg har i ca ett halvt års tid jobbet med å gå ned i vekt og trene mye samtidig. Jeg har hatt flere perioder hvor jeg har tvunget meg til å stå tidlig opp de dagene jeg har kveldsvakt og gått en tur på ca 1 time med staver i raskt tempo. Så har jeg gjerne sovet 1 time seinere på formiddagen. Dette gikk i en periode, så det jeg har komt frem til nå, er at de dagene jeg har kveldsvakt skal være mine hviledager i fht trening. Jeg prøver de dagene jeg har tidligvakt å enten trene rett etter jobb når det er mulig, eller litt sent på kvelden. Jeg er fullstendig avhengig av å sove på ettermiddagene når jeg har tidligvakt. Skulle selvsagt prøvd å legge av meg den vanen, men turnusarbeid er ikke bra for min døgnrytme. Vet ikke om dette var så mye hjelp i for deg, men har av erfaring også funnet ut at hvis jeg planlegger i begynnelsen av hver uke når jeg skal trene så er det litt lettere å få til en god uke. Ellers for min egen del har jeg tenkt å prøve å få meg en jobb med normale tider, for jeg tror ikke at turnus arbeid er ment for alle :-) Hvis du kommer på noen gode tips etterhvert så del de gjerne... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. mai 2004 #3 Del Skrevet 11. mai 2004 Hei! Takk for svar! Har ikke vært inne på en stund, så derfor svarer jeg ikke før nå. Har ikke noen gode forslag på dette med å få ræva i gir, hvis man skal bruke det uttrykket. Det krever dessverre mye mer disiplin å kome seg på trening når man jobber skift, enn ved normal arbeidstid. Har jobbet 8-16 før, og da hadde jeg mye mer overskudd og gikk på trening uten å mukke. Føler også at skiftarbeid ikke er det riktige for meg, så jeg tror jeg må komme meg tilbake til en 8-16 jobb. Men, men i mellom tiden får jeg prøve å trene på den måten du foreslår. Hvor har du kjøpt disse gåstavene foresten? Hørstes jo veldig smart ut da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nat26 Skrevet 11. mai 2004 #4 Del Skrevet 11. mai 2004 Jobber skift selv,de dagene jeg jobber på ettermiddag begynner jeg kl15,da trener jeg før jeg drar på jobben.Stiller vekkeklokka så jeg er våken i 10 tida,lager meg frokost så drar jeg på trening.Men jeg skjønner deg godt,det er ikke lett.Men med en gang du har begynt så merker du at du føler deg mye bedre,og du venner deg til det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sovesmurf Skrevet 11. mai 2004 #5 Del Skrevet 11. mai 2004 Hei Gjest Stavene kjøpte jeg på G-sport. Men de selger slike staver på samtlige sportsbutikker skulle jeg tro. Jeg følte meg ganske dum første gangen jeg brukte de, men det er helt utrolig hvor bra effekt de gir. Så nå bryr jeg meg ikke så mye om hva folk måtte tenke.. Jeg kjenner at de gjør jobben sin. Du får økt opp pulsen og brukt kroppen på en helt annen måte enn ved vanlig gange. Kanskje litt vanskelig å forklare, men det føles iallefall veldig godt og riktig. Første gangen jeg brukte de stod jeg opp kl. 0600 slik at minst mulig folk skulle se meg :-) Her som jeg bor er det stort sett eldre som bruker disse, og de bruker de mest som støtter.. Litt søtt da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. mai 2004 #6 Del Skrevet 12. mai 2004 Flott at du ga meg en tilbakemelding på dette! Kan stavene brukes på asfalterte gater også, eller er det bare til skogsturer? Jeg bor nemlig midt i byen, så jeg har ingen skog å gi tur i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sovesmurf Skrevet 13. mai 2004 #7 Del Skrevet 13. mai 2004 Hei igjen Ja du kan absolutt bruke de på asfalt. Det er stort sett det jeg går på. Hvis du bestemmer deg for å kjøpe et par, så spør i butikken om de kan demonstrere for deg hvor høye de skal være for deg og hvordan du går med de. Så får du det riktig! Lykke til.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. mai 2004 #8 Del Skrevet 13. mai 2004 Tusen takk for gode tips:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå