zen Skrevet 21. november 2013 #41 Skrevet 21. november 2013 Merkelig skepsis De creepy legene er da ganske jevnt fordelt utover alle spesialiteter, ikke bare gyn Kvinnelige urologer finnes det også. Fysj og fy. Skal si det enkelt: Det kan handle mye om tilfeldigheter - altså at det var der man fikk jobb. Det kan handle om fascinasjon for alt svangerskapsrelatert. Kanskje han ønsker seg et litt "mykt" yrke - til sammenligning med visse andre spesialiteter hvor miljøet kan være litt macho. Kanskje møtte han en gynekolog under utdanningen som trigget en spesiell interesse for faget. Tror ikke du skal bekymre deg for at gynekologers sexlyst øker av å være på jobb, akkurat. Diverse utvekster skal fjernes, kroppsvesker med ulik konsistens og lukt kan det bli en hel del av, 70-åringer med nedsunken livmor også. Men jeg vet av en utrolig creepy urolog! Og en indremedisiner. Eller kanskje de ikke er så creepy, kan være jeg som har misoppfattet de....
AnonymBruker Skrevet 21. november 2013 #42 Skrevet 21. november 2013 Merkelig skepsis De creepy legene er da ganske jevnt fordelt utover alle spesialiteter, ikke bare gyn Kvinnelige urologer finnes det også. Fysj og fy. Skal si det enkelt: Det kan handle mye om tilfeldigheter - altså at det var der man fikk jobb. Det kan handle om fascinasjon for alt svangerskapsrelatert. Kanskje han ønsker seg et litt "mykt" yrke - til sammenligning med visse andre spesialiteter hvor miljøet kan være litt macho. Kanskje møtte han en gynekolog under utdanningen som trigget en spesiell interesse for faget. Tror ikke du skal bekymre deg for at gynekologers sexlyst øker av å være på jobb, akkurat. Diverse utvekster skal fjernes, kroppsvesker med ulik konsistens og lukt kan det bli en hel del av, 70-åringer med nedsunken livmor også. Men jeg vet av en utrolig creepy urolog! Og en indremedisiner. Eller kanskje de ikke er så creepy, kan være jeg som har misoppfattet de.... Hvordan forklarer du da de overgrepene gynekologene i nevnte saker er anklaget for, om ikke av seksuell lyst? Anonymous poster hash: 44e8e...996
MajorasMaske Skrevet 21. november 2013 #43 Skrevet 21. november 2013 Jeg er enig med TS! Har alltid i mitt stille sinn tenkt at det er noe veldig fishy med menn som utdanner seg til å bli gynekologer.... Gynekologer er som regel menn som er så pussy at de ikke tørr å kutte i folk og bli kirurg, men ønsker noe som er nesten like bra betalt. Så frykt ikke, vil vedde på at 9/10 gynekologer sikler mer over lønnslippen enn noe annet. Fordi imot setning til fitte, er penger noe en ikke kan få nok av..
AnonymBruker Skrevet 21. november 2013 #44 Skrevet 21. november 2013 Hvordan forklarer du da de overgrepene gynekologene i nevnte saker er anklaget for, om ikke av seksuell lyst? Anonymous poster hash: 44e8e...996 Det er minst tre av linkene som er samme sak, i Vest-Agder, for over 20 år siden. Så er det linket til to anonyme foruminnlegg, der man ikke aner hvem som har skrevet (kan være fantasi eller tulleinnlegg) eller hvordan situasjonen i realiteten utaretet seg (da måtte man vært flue på veggen). noen som fabtasererSå er det linket til en sak i Tenerife for flere år siden. Det får meg til å tenke at overgrep hos gynekologer er svært sjeldne.Anonymous poster hash: 80825...e9e 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2013 #45 Skrevet 21. november 2013 Det er minst tre av linkene som er samme sak, i Vest-Agder, for over 20 år siden. Så er det linket til to anonyme foruminnlegg, der man ikke aner hvem som har skrevet (kan være fantasi eller tulleinnlegg) eller hvordan situasjonen i realiteten utaretet seg (da måtte man vært flue på veggen). noen som fabtasererSå er det linket til en sak i Tenerife for flere år siden. Det får meg til å tenke at overgrep hos gynekologer er svært sjeldne.Anonymous poster hash: 80825...e9e Jeg tenker at det spiller ingen rolle om det skjer i norge eller et annet land, og om det er 10 år siden eller i går- det som diskuteres er mannlige gynekologer og de er vel ikke så annerledes her til lands enn andre steder. Faktum er at en del mannlige gynekologer har utført overgrep mot pasientene sine. Ingen kvinnelige androloger har vært anklaget for det samme. Vet ikke en gang om det finnes noen kvinnelige androloger. Anonymous poster hash: 44e8e...996
Gjest avocadoen Skrevet 21. november 2013 #46 Skrevet 21. november 2013 Jeg tenker at det spiller ingen rolle om det skjer i norge eller et annet land, og om det er 10 år siden eller i går- det som diskuteres er mannlige gynekologer og de er vel ikke så annerledes her til lands enn andre steder. Faktum er at en del mannlige gynekologer har utført overgrep mot pasientene sine. Ingen kvinnelige androloger har vært anklaget for det samme. Vet ikke en gang om det finnes noen kvinnelige androloger. Anonymous poster hash: 44e8e...996 Nei, det er ikke en del. Det er svært få. Herregud.. du er vel en av de som tenker at en mannlig barnehageansatt er pedo osv også du kan jeg tenke meg.
Gjest navnelapp Skrevet 21. november 2013 #47 Skrevet 21. november 2013 Jeg tenker at det spiller ingen rolle om det skjer i norge eller et annet land, og om det er 10 år siden eller i går- det som diskuteres er mannlige gynekologer og de er vel ikke så annerledes her til lands enn andre steder. Faktum er at en del mannlige gynekologer har utført overgrep mot pasientene sine. Ingen kvinnelige androloger har vært anklaget for det samme. Vet ikke en gang om det finnes noen kvinnelige androloger. Anonymous poster hash: 44e8e...996 No må du slutte opp. Har du vurdert å byrje med å skrive science fiction? Du har eit velutvikla dramatisk talent, og god fantasi.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2013 #48 Skrevet 21. november 2013 Jeg hadde også de tankene før, og første gang jeg skulle til gynekolog ba jeg om å få en kvinnelig en. Men hun skremte vettet av meg, og det tok mange år før jeg turte gå igjen. Da fikk jeg anbefaling av flere venninner, som anbefalte den samme mannen, og det var himmelvid forskjell! Så forsiktig og rolig, prata om alt annet, og så meg meg i øya , og ikke i høna mens han snakka og bytta utstyr... Så jeg skal aldri til kvinnelig gien! Anonymous poster hash: 0829e...1a3 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2013 #49 Skrevet 21. november 2013 Nei, det er ikke en del. Det er svært få. Herregud.. du er vel en av de som tenker at en mannlig barnehageansatt er pedo osv også du kan jeg tenke meg. Selvsagt tror jeg ikke at mannlige barnehageansatte er pedo. Det er rimelig stor forskjell på det å jobbe med mennesker generelt og det å utdanne seg spesifikt til å jobbe med kvinners underliv,. Finner det merkelig at dere ikke ser den distinksjonen. Jeg tror jo heller ikke at mannlige allmennleger er perverse, de jobber jo med alle typer mennesker og alle typer problemer. Det er bare det med å bli gynekolog når du er mann, altså utdanne deg til å kikke opp i underlivet til det motsatte kjønn, jeg synes virker veldig rart. Anonymous poster hash: 44e8e...996
AnonymBruker Skrevet 21. november 2013 #50 Skrevet 21. november 2013 Jeg har aldri hatt noe problem med tanken på mannlig gynekolog. Syns det er bedre å gå til mannlig, de er mer forsiktig og ikke så frekke. Det som er rarere må jo å være gift med en mann som er gynekolog. Anonymous poster hash: e845c...b5b 2
Gjest avocadoen Skrevet 21. november 2013 #51 Skrevet 21. november 2013 Selvsagt tror jeg ikke at mannlige barnehageansatte er pedo. Det er rimelig stor forskjell på det å jobbe med mennesker generelt og det å utdanne seg spesifikt til å jobbe med kvinners underliv,. Finner det merkelig at dere ikke ser den distinksjonen. Jeg tror jo heller ikke at mannlige allmennleger er perverse, de jobber jo med alle typer mennesker og alle typer problemer. Det er bare det med å bli gynekolog når du er mann, altså utdanne deg til å kikke opp i underlivet til det motsatte kjønn, jeg synes virker veldig rart. Anonymous poster hash: 44e8e...996 Så en kvinne som jobber med mannens underliv tar den utdanningen for å se peniser dagen lang også? Som sagt mange ganger i denne tråden så er det langt i fra kun gynekologiske undersøkelser en gynekolog gjør. Kan du ikke tenke deg at en mann utdanner seg til å bli gynekolog fordi han synes det er spennende å jobbe med graviditet og fødsler for eksempel og da tjener mer enn en jordmor osv? Gynekologer er utrolig viktig å ha, og hadde ikke menn også utdannet seg til dette, så hadde vi ikke hatt nok gynekologer. Jeg liker ikke å være med kvinnelige gynekologer heller, så takk Gud for at folk flest ikke har sånne holdninger som deg sånn at menn også utdanner seg til dette. 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2013 #52 Skrevet 21. november 2013 Jeg synes at det er forbausende mange i denne tråden som seksualiserer lege-pasientmøtet. En legeundersøkelse har i virkeligheten intet seksuelt/erotisk innhold. Ingen blir gynekolog pga en særlig interesse for friske, fristende fitter. Gynekologenes spesialitet er sykdommer i kvinners underlivsorganer, samt svangerskapskomplikasjoner og kompliserte fødsler. En legeundersøkelse gjøres for å finne eventuelle tegn på sykdom, legen er helt uinteressert i hvordan pasienten ser ut ellers. Anonymous poster hash: b70bd...f7c 3
zen Skrevet 22. november 2013 #53 Skrevet 22. november 2013 Hvordan forklarer du da de overgrepene gynekologene i nevnte saker er anklaget for, om ikke av seksuell lyst? Anonymous poster hash: 44e8e...996 Fint å være kildekritisk før man overgeneraliserer ut fra en utrolig lav andel - Hva kan det være snakk om, en tusendel? Creepy menn finnes i alle spesialiteter og yrker forøvrig, og det er ingenting som tilsier at det skal gjelde gynekologer noe mer enn andre.
muffin26 Skrevet 22. november 2013 #54 Skrevet 22. november 2013 Jeg synes at det er forbausende mange i denne tråden som seksualiserer lege-pasientmøtet. En legeundersøkelse har i virkeligheten intet seksuelt/erotisk innhold. Ingen blir gynekolog pga en særlig interesse for friske, fristende fitter. Gynekologenes spesialitet er sykdommer i kvinners underlivsorganer, samt svangerskapskomplikasjoner og kompliserte fødsler. En legeundersøkelse gjøres for å finne eventuelle tegn på sykdom, legen er helt uinteressert i hvordan pasienten ser ut ellers. Anonymous poster hash: b70bd...f7c sååå enig.
AnonymBruker Skrevet 24. november 2013 #55 Skrevet 24. november 2013 Jeg synes at det er forbausende mange i denne tråden som seksualiserer lege-pasientmøtet. En legeundersøkelse har i virkeligheten intet seksuelt/erotisk innhold. Ingen blir gynekolog pga en særlig interesse for friske, fristende fitter. Gynekologenes spesialitet er sykdommer i kvinners underlivsorganer, samt svangerskapskomplikasjoner og kompliserte fødsler. En legeundersøkelse gjøres for å finne eventuelle tegn på sykdom, legen er helt uinteressert i hvordan pasienten ser ut ellers. Anonymous poster hash: b70bd...f7c I utgangspunktet har ikke en legeundersøkelse noe seksuelt over seg, enig i det. Men jeg har faktisk lyst til å snu på det jeg, og si at det er forbausende mange leger da som likevel forgriper seg på sine kvinnelige pasienter... Dette er proffe, velutdannede menn som burde se kvinnen som pasient, ikke som kvinne, og som likevel - med den enorme risikoen det innebærer for egen karriere- ikke lar være å klå på damene som oppsøker kontoret deres... 39 kvinner har gått til det skritt å anmelde legen pga seksuelt misbruk i løpet av siste tre år, og hvor mange som velger å ikke anmelde vet vi ikke. Ser også at noen av de mannlige gynekologene forgriper seg.. Er ikke det da helt vanvittig? Jeg synes det er merkelig da hvordan disse mannlige legene seksualiserer pasientene sine....? Tror på ingen måte at dette er normen blant mannlige leger men åpenbart blant noen av dem... Anonymous poster hash: 44e8e...996
Gjest navnelapp Skrevet 24. november 2013 #56 Skrevet 24. november 2013 *slutte å følge tråden på grunn av sirkelargumentasjon*
AnonymBruker Skrevet 24. november 2013 #57 Skrevet 24. november 2013 I utgangspunktet har ikke en legeundersøkelse noe seksuelt over seg, enig i det. Men jeg har faktisk lyst til å snu på det jeg, og si at det er forbausende mange leger da som likevel forgriper seg på sine kvinnelige pasienter... Dette er proffe, velutdannede menn som burde se kvinnen som pasient, ikke som kvinne, og som likevel - med den enorme risikoen det innebærer for egen karriere- ikke lar være å klå på damene som oppsøker kontoret deres... 39 kvinner har gått til det skritt å anmelde legen pga seksuelt misbruk i løpet av siste tre år, og hvor mange som velger å ikke anmelde vet vi ikke. Ser også at noen av de mannlige gynekologene forgriper seg.. Er ikke det da helt vanvittig? Jeg synes det er merkelig da hvordan disse mannlige legene seksualiserer pasientene sine....? Tror på ingen måte at dette er normen blant mannlige leger men åpenbart blant noen av dem... Anonymous poster hash: 44e8e...996 Er du paranoid? Du trenger psykologhjelp. Mannlig psykolog.Anonymous poster hash: 80825...e9e
AnonymBruker Skrevet 24. november 2013 #58 Skrevet 24. november 2013 Er du paranoid? Du trenger psykologhjelp. Mannlig psykolog.Anonymous poster hash: 80825...e9e Har ingen som helst problem med å gå til en mannlig lege (selv om jeg foretrekker kvinnelig gynekolog), det er ikke poenget. Greia er at et overgrep fra en mannlig lege mot en kvinnelig pasient er et for mye, og det har vært ganske mange slike de senere åra. Som skrevet før; tror på ingen måte at det er normen blant mannlige leger, men de overgrepene som har skjedd har vært alt for mange. Det skulle ikke vært noen. Og det er skremmende at mannlige leger i det hele tatt kan finne på å foreta slike handlinger i jobben sin. Anonymous poster hash: 44e8e...996
heiduderborte Skrevet 24. november 2013 #59 Skrevet 24. november 2013 ÆSJ, har ikke tenkt på det før nå. Hvem drømmer egentlig om å bli det?
AnonymBruker Skrevet 25. november 2013 #60 Skrevet 25. november 2013 Og mtp det siste du skrev; i følge sakene over er det tydeligvis ikke så uvanlig at en gynekolog er alene med pasientene. Noen av gynekologene i de sakene hadde jo flere overgrepsanklager mot seg også. Jeg har for øvrig også blitt undersøkt av en mannlig gynekolog uten "anstand",.. Anonymous poster hash: 44e8e...996 Jeg har alltid vært alene med gynekologene og/eller legene jeg har vært hos - både mannlige og kvinnelige. Anonymous poster hash: 4ef6f...da1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå