Gå til innhold

Tanker rundt ei sånn ein

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den er vel hakket mindre unøyaktig enn baderomsvekter som påstår at de måler fettprosenten. En gang Dagbladet hadde en konkurranse om Norges sprekeste by prøvde jeg en sånn en. De lot folk ta noen minutter på en tredemølle, samt målte kroppsfettet. Den viste et tall som var alt for høyt til å kunne være riktig. Jeg har fått det målt av ernæringsfysiolog, så jeg vet omtrent hva det er.

Det er ikke for ingenting at slike målinger skal gjøres av folk som kan det, dvs. leger eller ernæringsfysiologer, eller med ordentlig utstyr, som noen treningssentra har. Billig utstyr til husbruk gir en omtrentlig pekepinn, men den kan være flere prosentpoeng feil.

Hva skal du egentlig med dette? Hvis du virkelig vil vite hva fettprosenten din er og fordelingen av kroppsfettet, anbefaler jeg deg å oppsøke kompetente folk med skikkelig utstyr.

Skrevet

Slike apparater sender en liten strøm gjennom kroppen din og ved å analysere mottaket av denne strømmen kan den gjette på kroppsammensetningen. Måleresultatet avhenger av hva du har drukket, spist etc. Er du klam på hendene får du et annet måleresultat enn om du er tørr på hendene osv.

Profesjonelle aparater av medisinsk kvalitet kan gi en noenlunde korrekt analyse, men slike billigapparater er det bare bortkastet tid å bruke penger på.

Anonymous poster hash: 4d2c7...9fa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...